Cities: Skylines 2 rozbudza marzenia graczy, oto czego pragną

Fani Cities: Skylines prześledzili dostępną w sieci listę trofeów do „dwójki” i odkryli kilka ciekawych nowości. Nie zabrakło także licznych komentarzy – zwłaszcza tych odnoszących się do oczekiwań i marzeń graczy.

Jakub Tarchała

29
Cities: Skylines 2 rozbudza marzenia graczy, oto czego pragną, źródło grafiki: Paradox Interactive.
Cities: Skylines 2 rozbudza marzenia graczy, oto czego pragną Źródło: Paradox Interactive.

Wczorajsza zapowiedź długo wyczekiwanego Cities: Skylines 2 pobudziła wyobraźnię tysięcy graczy. Zastanawiają się oni, jakie nowości przyniesie nowa generacja bestsellerowego symulatora budowania miasta od Paradoxu. Nie ma w tym niczego dziwnego – od premiery „jedynki” minęło równe 8 lat, w ciągu których wyszła nowa generacja konsol, pozwalająca oderwać się od technicznych ograniczeń PS4 i Xboxa One. Fani pierwszej odsłony postanowili podzielić się swoimi marzeniami oraz znaleziskami w reakcji na pierwszy trailer gry.

Lista osiągnięć, która odpowiada na wiele tajemnic

Twórcy gry póki co wstrzymują się z opowieściami o swojej nadchodzącej grze. Rąbka tajemnicy uchyla jednak pełna lista osiągnięć (via: trueachievements), która „wypłynęła” do internetu za sprawą Gamerscore Xbox. Jeden z graczy postanowił opisać najciekawsze z 40 osiągnięć, które znajdą się w Cities: Skylines 2. Oto kilka z nich.

  • Everything the Light Touches – odblokuj 150 kafelków mapy w jednym mieście. Pierwsze Cities umożliwia zbudowanie miasta na 9 kafelkach (o rozmiarach 2x2 km), co po kilkunastu godzinach przestawało wystarczać. Modyfikacja 81 Tiles powiększa maksymalną liczbę pól, lecz ta niestety jest ograniczona tylko do PC. Zwiększenie granic metropolii w „dwójce” do 150 pól (o rozmiarach nie mniejszych niż w „jedynce”) byłoby ogromnym krokiem naprzód.
  • Things Are Not Looking Up – przeżyj inwazję szczurów. Poza powodziami, tornadami, gradem oraz pożarem lasu, druga odsłona być może przedstawi kolejny problem, jakim są szczury. W pierwszej części nadmiar śmieci powoduje jedynie zmniejszenie zadowolenia mieszkańców w danej dzielnicy.
  • Four Seasons – doświadcz wszystkich czterech pór roku. Osiągnięcie potwierdza to, co mogliśmy zobaczyć na zwiastunie. Pory roku będą integralną częścią gry.
  • Strength Through Diversity – postaw budynki ze wszystkich czterech strefach. Pierwsza część oferuje sześć stref: po dwa warianty mieszkalne i handlowe, a także strefę przemysłową i biurową. Druga część najpewniej porzuci stary schemat, co być może umożliwi budowanie dzielnic wysokiego zagęszczenia już na początku gry.

Cities: Skylines 2 i wielkie marzenia

Społeczność nie kryje zachwytu oraz swoich wielkich oczekiwań co do Cities: Skylines 2. Poniższe komentarze możecie znaleźć na Reddicie.

Lepsza fizyka wody i mieszkańcy wykorzystujący plaże. […] Zawsze chciałem mieć prawdziwe miasto na plaży, ale mola nigdy nie wyglądają dla mnie realistycznie.

– wedid

Niestety Cities: Skylines nie oferował narzędzi umożliwiających manipulowaniem wodą (te na PC mogliśmy dodać za pomocą modów np. Extra Landscaping Tools). Być może w końcu zrobienie oczka wodnego w parku lub całego miasta na plaży stanie się realne.

Fajnie byłoby założyć miasto przy linii kolejowej/portowej/lotniskowej.

– zaiyyash

W pierwszym Cities jedynym startowym „pomostem” między naszym a innymi miastami były autostrady. Możliwość wyboru na każdej mapie łącznika ze światem zewnętrznym jest ciekawym pomysłem.

Bardzo chciałbym zobaczyć wypadki samochodowe, wykolejenia pociągów i podobne przypadkowe zdarzenia.

– glitchyentity

Losowe zdarzenia w mieście mogłyby być ciekawym urozmaiceniem, które dodałoby większego realizmu. Małe zadowolenie mieszkańców doprowadzałoby do protestów na ulicy, a wypadki samochodowe wymuszałyby chwilowe zamknięcie odcinka drogi.

Przycisk cofania.

– hyperabsolutism

Co tu dużo mówić – możliwość cofnięcia podjętej decyzji byłoby ciekawą, choć pewnie ciężką do zrobienia technicznie kwestią.

Cities: Skylines 2 ukaże się na PC, PlayStation 5 i Xbox Series S/X. Dokładana data premiery nie jest znana – wiadomo jednak, że gra ukaże się w tym roku. Gra zaoferuje polską wersję językową (napisy). Tytuł będzie dostępny w subskrypcji Xbox Game Pass.

Tutaj kupisz Xbox Game Pass

ZASTRZEŻENIE

Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów i usług, których oferty prezentowane są powyżej.

Cities: Skylines II

Cities: Skylines II

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 24 października 2023
Cities: Skylines II - Encyklopedia Gier
6.1

GRYOnline

4.8

Gracze

5.2

Steam

7.5

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

14

Jakub Tarchała

Autor: Jakub Tarchała

Pierwsze treści zamieszczał w serwisie YouTube, jednak pisanie tekstów bardziej przypadło mu do gustu. W 2020 roku założył skromnego bloga, na którym publikował recenzje gier, a dwa lata później połączył pracę z hobby i rozpoczął przygodę z pisaniem dla GryOnline.pl. Uwielbia nietuzinkowe poczucie humoru Terry'ego Pratchetta i tajemnice wszechświata zawarte w powieściach Stanisława Lema. Chętnie ogląda komedie i horrory. Wielką miłością darzy uniwersum Stalkera (zarówno growe, książkowe, jak i pastowe). W wolnych chwilach gra na gitarze oraz kolekcjonuje karty Marvela.

Sons of the Forest pełne ciekawych mechanik, ale niektóre nie działają

Następny
Sons of the Forest pełne ciekawych mechanik, ale niektóre nie działają

8. odcinek The Last of Us z rekordową widownią, wzrost o 74% względem premiery

Poprzedni
8. odcinek The Last of Us z rekordową widownią, wzrost o 74% względem premiery

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl