Polski Bloober Team przedstawił swoją strategię na lata 2023–2027. Firma potwierdziła plan zostania światowym liderem horroru. Zespół jest zaangażowany w aż 10 projektów, z czego 7 stanowią gry wideo.
Trwa Games Invest Forum 2023 – wydarzenie, na którym firmy gamingowe z Polski i świata dyskutują o prawdziwych wartościach w branży gier (GryOnline.pl jest jednym z patronów medialnych eventu). Zgodnie z planem o godzinie 12:45 rodzime studio deweloperskie Bloober Team – będące głównym sponsorem GIT – przedstawiło swoją strategię na lata 2023–2027.
Serwis StockWatch opublikował już pełną prezentację, która została zademonstrowana uczestnikom wydarzenia. Potwierdza ona plan studia Bloober Team, ukierunkowany na zostanie światowym liderem horroru. Pomóc w tym mają:
Ten ostatni aspekt może wymagać doprecyzowania. Chodzi o to, że do tej pory Bloober Team koncentrował się w swoich grach na prowadzeniu narracji poprzez otoczenie. Natomiast w przyszłych projektach zespołu na pierwsze miejsce ma wysunąć się akcja, co pozwoli pogłębić płynącą z rozgrywki immersję. Jak stwierdził CEO Bloober Team, Piotr Babieno (via StockWatch):
Zostajemy przy swoim DNA – nasze gry używają strachu, aby pomóc graczom stawić czoła problemom dnia codziennego. Stanowią swego rodzaju katharsis, pomagając ludziom radzić sobie z rzeczywistym lękiem. To nie przypadek, że aktualnie tak wiele produkcji jest odrobinę „ciemniejsza”. Horror jako gatunek jest najbardziej potrzebny wtedy, kiedy na świecie mamy niepokoje społeczne, wojny, kryzysy ekonomiczne.
Chcemy tworzyć spółkę, która nie tylko będzie miała pozytywne wyniki finansowe, ale przede wszystkim fundamentalne wartości. Budujemy ją nie najbliższe kwartały, ale na dziesięciolecia. Dlatego stawiamy na najważniejszą w tej branży wartość – ludzi. Nasza strategia nie jest tylko dokumentem dla akcjonariuszy, ale przede wszystkim fundamentalną istotą przyszłych działań.
Przejdźmy zatem do konkretów – nad jakimi projektami pracuje bądź zamierza pracować Bloober Team? Jest ich aż 10, z czego 7 to gry wideo:
Na koniec warto dodać, że w 2023 roku Bloober Team zamierza przejść na główny parkiet Giełdy Papierów Wartościowych, a także przypomnieć o współpracy firmy z Creative Artists Agency (CAA) – amerykańską organizacją reprezentującą liczne talenty ze świata gier wideo, filmu, muzyki czy sportu (m.in. Obsidian Entertainment, Respawn Entertainment, Aerosmith i Stevena Spielberga).
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
14

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.