Microsoft Flight Simulator nie jest tytułem pozbawionym wad. Jeden z problemów dotyczy obsługi pewnej funkcji w Windowsie, jeśli wystąpi, może być potrzebna ponowna instalacja systemu.
Niektórzy miłośnicy wirtualnego lotnictwa mają spory problem z Microsoft Flight Simulator. Symulator ten zwalnia tak mocno, że wskaźnik 99% FPS (patrz – niebieska ramka poniżej) wynosi zaledwie 2 klatki na sekundę. Taki „slideshow” jest możliwy nawet na bardzo mocnych komputerach, z RTX 4090 na pokładzie, czego dowodem jest ten przypadek z Reddita.
Tak, to nie jest błąd. Wspomniany gracz z Reddita posiada naprawdę mocny komputer – procesor Ryzen 7 5800X3D, 32 GB RAM i absolutnie topowy GeForce RTX 4090. I mimo to liczba klatek potrafi spaść do dwóch na sekundę podczas przelotów nad miastem w Microsoft Flight Simulator.

Niestety najbardziej skuteczne rozwiązanie tego problemu wydaje się polegać na reinstalacji systemu Windows. Dlatego, że symulator może używać systemu telemetrii obecnego w systemie operacyjnym. Jeśli z jakichś powodów ta funkcja jest uszkodzona, MSFS też będzie źle działał. Więc w przypadku wystąpienia tego problemu gracz ma wybór – albo zainstaluje Windows na nowo, albo wyłączy korzystanie z telemetrii geografii w symulatorze, co też jest możliwe.
99% FPS: Używa metryki harmonogramu Rendered FPS, aby pokazać 99. percentyl danych. 1 klatka na 100 jest wolniejsza niż ta liczba klatek. 99% klatek osiągnie co najmniej tę częstotliwość odświeżania.
Funkcję, która za to odpowiada, możemy znaleźć w opcjach pod nazwą „Photogrammetry”. Jej wyłączenie powinno rozwiązać problem za cenę mniejszej dokładności terenów miejskich. W przypadku problemów z MSFS warto też spróbować innych solucji, jak wyłączenie trybu DX12, lub zmniejszenie liczby detali terenu. Ta ostatnia opcja ma największy wpływ na szybkość animacji, więc być może warto poświęcić nieco wartości wizualnych dla lepszej grywalności.
Może Cię zainteresować:
Więcej:PS5 dostało lepsze chłodzenie; najnowsza wersja konsoli ma system z PlayStation 5 Pro
4

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.