RTX 4090 wyciąga zaledwie 16 fps w Cyberpunku 2077 z nowym trybem
W kwietniu Cyberpunk 2077 otrzyma tryb RT Overdrive, który wprowadzi do gry pełny ray tracing. Wpłynie to znacznie na poprawę jakości grafiki, ale bez DLSS 3 nawet RTX 4090 wymięka.

11 kwietnia Cyberpunk 2077 doczeka się aktualizacji wprowadzającej pełny ray tracing w trybie RT Overdrive. Gra okazuje się w nim jednak niezwykle wymagająca, nawet dla RTX-a 4090.
Cyberpunk 2077 otrzyma RT Overdrive
Technologia śledzenia promieni w Cyberpunku 2077 oznacza manipulację światłem, która efektywnie polepszy jakość grafiki w grze. Mamy tu do czynienia z jego odbiciem, cieniami czy oświetleniem globalnym na całej scenie, za sprawą zastosowania pełnego ray tracingu, czyli modelowania właściwości światła z praktycznie nieograniczonej liczby jego źródeł. W Overdrive Mode twórcy korzystają z NVIDIA RTX Direct Illumination (RTXDI), który umożliwia dokładne odwzorowanie światła emitowanego przez tysiące obiektów jednocześnie.
Niestety, sama Nvidia nieco studzi entuzjazm. ”Zieloni” zaznaczają w swoich materiałach, że zastosowanie pełnego ray tracingu oznacza ogromne obciążenie dla kart graficznych. Wskazują wręcz na konieczność stosowania technologii DLSS 3, która z pomocą AI pozwala na uzyskanie większej liczby klatek na sekundę. W tym wypadku – na uzyskanie po prostu akceptowalnej liczby klatek.
Ceny kart graficznych NVIDIA sprawdzisz tutaj
RTX 4090 poległ z RT Overdrive w Cyberpunku 2077
Posiadacze RTX-a 4090 nie musieli się do tej pory zbytnio przejmować wymaganiami sprzętowymi gier. Aż do teraz. W materiale promocyjnym RTX 4090 wraz z Intelem i9 12900K oraz 32 GB RAM potrafił bez wspomagania osiągnąć zaledwie 16 klatek na sekundę przy rozdzielczości 4K. Na szczęście po włączeniu DLSS uzyskiwano wyniki nawet powyżej 100 fps w trakcie rozgrywki.
Niestety na ten moment jeszcze nie znamy wymagań sprzętowych dla pełnego ray tracingu w Cyberpunku 2077. Widocznie jednak bez włączonego DLSS bądź jego odpowiednika FSR od AMD możemy zapomnieć o płynnej grze w hicie od CD Projekt Red.
Może Cię zainteresować:
- Cyberpunk 2077 z ładniejszą grafiką będzie wymagać potężnego komputera
- Zobacz, jak Cyberpunk 2077 pięknieje z RT Overdrive; nowy zwiastun
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Więcej:PS6 będzie gorszy od Xboxa Magnusa; nowa generacja konsol przekroczy barierę 30 GB RAM

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Biedronczak Legionista
A może znów spieprzyli optymalizację, olali błędy, obiecali cuda niewidy. Przecież im to ujdzie, bo to tacy "User friendly" devsi, którzy wydali dwie mało znane gierki, jednego średniaka, który podbił świat bo był tak naprawdę inny od całej reszty Fantasy arpg.
Makatanka Centurion

bez kitu to samo chciałem napisać ludzie chyba zapomnieli, że odbicia w grach to była kiedyś podstawa jak ją wprowadzili i super cieszyła oko i było tego pełno wszędzie. W takim HL2 na source engine w 2004 roku wystarczył Pixelshader i były eleganckie odbicia w wodzie wszystkiego dookoła w czasie rzeczywistym, przedmiotów, npc, pojazdów no wszystko się odbijało nie było sztuczek, czy nawet na teksturze borni którą się trzymało wszystko się w niej elegancko odbijało, a teraz jak odpalam jakąś najnowszą giere i jak widzę tę wstrętną wodę w której odbija się jakieś gówno jakby karta sypała artefaktami (BO NIE MA OCZYWIŚCIE RT) to śmiać mi sie chce.
Herr Pietrus Legend

W dudę sobie wsadźcie te tekstury 8k i gry po 150 GB, podczas gdy połowa graczy siedząca 50-80 cm od monitora 1080p/1440p albo 2m od TV nie zobaczy połowy szczegółów.
HETRIX22 Legend

Złe pytanie zadałeś. Powinno być: "po co ktoś używa DLSS na karcie 4090 skoro oczekuje od niej najlepszej możliwej grafiki