Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 maja 2025, 12:55

Beta-testy survivalu Dune: Awakening z dużymi problemami. Twórcy zapewniają, że słuchają graczy

Dune: Awakening ma swoich fanów, ale potrzebuje jeszcze długich szlifów, jeśli sądzić po tym, co pokazały otwarte beta-testy.

Źródło fot. Funcom.
i

Otwarte beta-tesy Dune: Awakening pozwoliły graczom na dzielenie się materiałami i opiniami na temat nowego survivalu – w tym krytyką PvP oraz sugestiami poprawek.

  1. Dune: Awakening na Steamie

Jeśli patrzeć na liczby, miniony weekend okazał się całkiem udany dla produkcji studia Funcom. Mimo ograniczenia dostępu do poniekąd otwartej bety (szybko rozszerzonego na osoby, które zamówiły tytuł przed premierą), w szczytowym momencie po piaskach Diuny wędrowało nawet blisko 38 tysięcy użytkowników Steama jednocześnie (via SteamDB).

Wypada dodać, że Funcom zorganizował też wydarzenie ze streamerami, którzy mieli de facto wypromować rozgrywki PvP. Tyle że „event” niespecjalnie ocieplił wizerunek Dune: Awakening, pokazując nie tylko problemy balansu gry, ale też bugi (via Gamepressure). Najbardziej w oczy rzuca się to, co spotkało jednego streamera: nie oglądajcie, jeśli macie alergię na słowo „stunlock”.

Oczywiście to „tylko” beta i twórcy potwierdzili nawet, że przynajmniej jedna z usterek została już naprawiona w obecnym, wewnętrznym „buildzie” DA. Gracze wyraźnie nie byli jednak zachwyceni z tego, jak wygląda walka, mimo że to bynajmniej nie pierwsze testy. Nie to, żeby brakowało pozytywnych opinii, ale pochwały kierowano raczej pod adresem systemu budowania, elementów survivalowych etc., niż starć PvP.

Pytania twórców i sugestie graczy

Inna sprawa, że (jak pisze wiele osób) PvP nie jest główną atrakcją Dune: Awakening. Co więcej, w nowym ogłoszeniu zespół Funcom zapewnił, że dodatkowy czas zyskany dzięki opóźnieniu premiery zostanie wykorzystany na poprawienie gry zgodnie z opiniami pozyskanymi w trakcie beta-testów.

Dla przypomnienia: DA miało ukazać się 20 maja, ale ostatecznie debiut przesunięto na 10 czerwca. Wynikało to właśnie z uwag graczy, którzy brali udział w zamkniętych testach – twórcy chcieli mieć więcej czasu na przeanalizowanie pozyskanych opinii. Deweloperzy podkreślili to również w trakcie beta-testów oraz po ich zakończeniu.

Ogłoszenie zawiera też odpowiedzi na pytania zadane przez graczy, w tym o znaczenie warstwy fabularnej (która ma być „dość ważna”), komunikacji z fanami (przy czym „mapy drogowe” będą ujawniane z czasem i dostosowywane pod opinie społeczności) oraz ograniczenie liczby posiadanych pojazdów (maksymalnie 10).

Gracze dorzucają dodatkowe uwagi i pytania w komentarzach i osobnych wątkach, które pojawiły się w mediach społecznościowych. Prośby o dodanie prywatnych serwerów i poprawki PvP mieszają się z sugestiami pomniejszych zmian pokroju usprawnień sterowania (i opcji zmiany przypisania klawiszy), ograniczenia liczby narzędzi, bardziej oryginalnego wyglądu „unikalnego” ekwipunku itp.

Dune: Awakening zadebiutuje 10 czerwca na PC, PS5 i XSX/S w wersji z polskimi napisami.

  1. Grałem w Dune: Awakening. Nadal czekam, ale ta gra zdecydowanie nie powinna się jeszcze ukazywać

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej