Beta Battlefield 6 to olbrzymi sukces, oszałamiające statystyki nie pozostawiają żadnych wątpliwości. EA obiecało zmiany najbardziej krytykowanych elementów
Electronic Arts opublikowało statystyki z zakończonych beta-testów Battlefielda 6. Dane robią ogromne wrażenie, ale nie przysłaniają wad aktualnej wersji strzelanki.

EA podzieliło się obszernym podsumowaniem zakończonych otwartych beta-testów Battlefielda 6, które odbyły się w dwóch turach i przyciągnęły rekordową liczbę graczy. Wydawca nie tylko pochwalił się imponującymi statystykami, ale także zdradził, jakie zmiany zostaną wprowadzone w grze przed nadchodzącą premierą.
Testy w liczbach
W trakcie łącznie ośmiu dni testów gracze rozegrali ponad 420 milionów meczów, spędzając na serwerach 92 miliony godzin. W tym czasie udało się im zabić przeszło 4,9 miliarda przeciwników (co odpowiada ponad połowie populacji Ziemi), a przeszło 30 milionów graczy zostało wskrzeszonych.
Statystyki obejmują także wirtualne zniszczenia oszacowane na astronomiczne 196,7 miliardów dolarów, zestrzelenie z górą 9 milionów helikopterów i śmierć od defibrylatora, która miała miejsce aż 7 milionów razy.
EA ujawniło też dane dotyczące klas. Najpopularniejszą okazał się Szturmowiec (32%), pozostawiając w tyle Wsparcie (26%), Inżynierów (23%) i Zwiadowców (19%). Popularność tej klasy wynikała głównie z unikalnej umiejętności – możliwości noszenia drugiej broni głównej. Ponadto gracze mieli do dyspozycji strzelbę M87A1, która odpowiada za ponad 337 milionów fragów.
Zmiany w oparciu o opinie
Electronic Arts poinformowało, że na podstawie danych z bety wprowadza zmiany w wielu elementach gry, w tym w mechanice strzelania. Obejmą one m.in. modyfikację odrzutu, charakterystyki ognia seriami i skuteczność poszczególnych rodzajów broni. Wspomniana wcześniej „pompka” otrzymała już nerf – teraz potrzeba więcej trafień, aby zlikwidować przeciwnika przy jej pomocy.
Zmodyfikowano również poruszanie się – ograniczono prędkość poślizgu, wysokość kolejnych skoków oraz celność podczas strzelania w trakcie skoku lub slajdu. Według twórców ma to nadać starciom bardziej taktyczny charakter i zbliżyć tempo gry do tego z klasycznych odsłon serii.
„Elektronicy” są również świadomi zastrzeżeń graczy dotyczących rozmiarów map. Beta skupiała się głównie na mniejszych lokacjach, co zdaniem wielu ograniczało charakterystyczny dla serii rozmach. Deweloperzy uspokajają – w dniu premiery pojawią się także znacznie większe pola bitwy, w tym Mirak Valley i remake klasycznego Operation Firestorm z Battlefielda 3.
Sporo dyskusji wywołała również decyzja studia o ograniczeniu liczby graczy w trybie Rush do 24 (starcia 12 na 12). Weterani serii pamiętają większe lobby, ale twórcy tłumaczą, że mniejsza skala nawiązuje do „złotej ery” tego trybu z czasów Bad Company i pozwala lepiej oddać taktyczny charakter meczów. Większe warianty będą dostępne dzięki Portalowi, czyli edytorowi wariantów zabawy i map. Z przekazanych informacji wynika, że tryb Breakthrough zostanie przystosowany do większych lobby (48–64 graczy) i otrzyma poprawki balansu map, tak by szanse atakujących i obrońców były bardziej wyrównane.
Wszystkie zebrane dotychczas informacje posłużą deweloperom do dalszych poprawek w ramach Battlefield Labs. EA zapowiada, iż do premiery należy spodziewać się kolejnych aktualizacji balansu i testów nowych rozwiązań.
Battlefield 6 zmierza na PC oraz konsole PS5 i XSX/S. Premiera gry zaplanowana została na 10 października.