Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 kwietnia 2015, 09:44

Battlefield Hardline i Bloodborne zdominowały w marcu amerykański rynek gier

Firma NPD wypuściła sprawozdanie podsumowujące wyniki amerykańskiego rynku gier za marzec tego roku. Największą popularnością cieszyła się strzelanka Battlefield Hardline oraz RPG Bloodborne. Natomiast wśród konsol na pozycję lidera powróciło PlayStation 4.

Battlefield Hardline okazało się w marcu bezkonkurencyjne - Battlefield Hardline i Bloodborne zdominowały w marcu amerykański rynek gier - wiadomość - 2015-04-17
Battlefield Hardline okazało się w marcu bezkonkurencyjne

Organizacja analityczna NPD opublikowała raport omawiający wyniki amerykańskiego rynku gier za marzec tego roku. Sprzedaż konsol, akcesoriów oraz nieużywanych egzemplarzy gier pudełkowych przyniosła 963,7 milionów dolarów przychodu, czyli o 6% mniej niż w trzecim miesiącu ubiegłego oku. Tradycyjnie przypominamy, że podawane przez analityków liczby nie dają pełnego obrazu kondycji branży. Dane organizacji nie biorą bowiem pod uwagę handlu używanymi egzemplarzami gier, dystrybucji elektronicznej oraz mikropłatności.

  1. NPD – strona oficjalna

Gry

Sprzedaż nowych egzemplarzy gier zmalała jedynie o 3%, do 405,6 mln dolarów. Największą popularnością cieszyły się następujące produkcje:

#

Gra:

Platformy:

1.

Battlefield: Hardline

XONE, PS4, 360, PS3, PC

2.

Bloodborne

PS4

3.

Grand Theft Auto V

XONE, PS4, 360, PS3

4.

Mario Party 10

Wii U

5.

Call of Duty: Advanced Warfare

XONE, PS4, 360, PS3, PC

6.

MLB 15: The Show

PS4, PS4

7.

Minecraft

XONE, PS4, 360, PS3

8.

NBA 2K15

XONE, PS4, 360, PS3, PC

9.

Borderlands: The Handsome Collection

PS4, Xbox One

10.

Final Fantasy: Type 0 HD

PS4, Xbox One

Sprzęt

Sprzedaż samych konsol wygenerowała 311,1 mln dolarów przychodu, czyli o 21% mniej niż 393,4 mln wypracowane w marcu zeszłego roku. Warto jednak wspomnieć, że aż tak duży spadek jest spowodowany w części niższymi cenami platform. Jeśli chodzi o liczbę sprzedanych egzemplarzy konsol, spadek wyniósł bowiem jedynie 9%.

Luty należał do firmy Nintendo, dzięki premierze New 3DS XL, ale w marcu PlayStation 4 odzyskało tytuł najpopularniejszej konsoli. Konkurencja także ma jednak powody do zadowolenia. Xbox One sprzedaje się szybciej niż Xbox 360 w analogicznym momencie swojej obecności na rynku. Natomiast 3DS poradziło sobie w trzech pierwszych miesiącach tego roku o 80% lepiej niż w okresie od 1 stycznia do 31 marca 2014 r