Okazuje się, że początkowo Battlefield 2042 miał mieć o wiele bardziej zaawansowany system niszczenia otoczenia, pozwalający m.in. na burzenie wieżowców. DICE porzuciło jednak ten pomysł.
Gra Battlefield 2042 okazała się rozczarowaniem. Wydana wersja ma tak wiele problemów, że rzadko kto zastanawia się, jakie planowane elementy nie zostały zaimplementowane. Okazuje się choćby, że początkowo BF2042 miał mieć znacznie bardziej imponujący system destrukcji otoczenia.
Źródłem tych informacji jest sprawdzony insider Tom Henderson. Przez ostatnie lata wielokrotnie udostępniał on szczegóły na temat tej gry, które okazały się prawdziwe. Jednym z niewielu wyjątków były jego doniesienia o zaawansowanym systemie destrukcji otoczenia, który miał umożliwiać graczom burzenie dowolnych wieżowców oraz innych budynków. Według Hendersona taka mechanika początkowo była w planach, ale studio DICE ostatecznie z niej zrezygnowało.

BF2042 zaliczył fatalną premierę. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat problemów gry, to polecamy nasze wiadomości dotyczące tego tematu:
Powody porzucenia tego pomysłu były dwa. Po pierwsze, był zbyt wymagający sprzętowo. Battlefield 2042 zwiększył rozmiary starć do 128 graczy i zaimplementowanie zaawansowanej destrukcji przy takiej skali potyczek okazało się niewykonalne.
Po drugie, zabrakło czasu. Autorzy spieszyli się, aby zdążyć na listopadową premierę i uznano, że są ważniejsze priorytety. Patrząc po tym, jak słaba pod względem technicznym okazała się gotowa gra, łatwo uwierzyć, że deweloperzy chcieli zaoszczędzić czasu, gdzie tylko mogli.
Tom Henderson uważa, że w następnej odsłonie cyklu DICE może wrócić do pomysłu totalnej destrukcji otoczenia, ale najpewniej wymagałoby to zmniejszenia bitew do 64 graczy walczących jednocześnie.
Przypomnijmy, że premiera gry odbyła się 19 listopada. Produkcja trafiła równocześnie na PC (zarówno w serwisie Steam, jak i Origin) oraz konsole PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series X/S. Osoby, które zakupiły wersję Gold lub Ultimate, mogły rozpocząć zabawę tydzień wcześniej.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
7

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.