Mapy w Battlefieldzie 2042 doczekają się zmian. Wejdą one w życie wraz ze startem pierwszego sezonu. Liftingowi w pierwszej kolejności zostanie poddany Kalejdoskop.
Michał Zegar
Wydany w listopadzie Battlefield 2042 zawiódł na wielu polach. Wygląda jednak na to, że studio EA DICE nie składa broni i wciąż stara się naprawić tytuł. Jedną z głównych bolączek produkcji jest nie najlepsza konstrukcja map – aspekt ten ma zostać poprawiony w przyszłości.
W nowym wpisie na oficjalnej stronie gry deweloperzy wyselekcjonowali z opinii graczy główne problemy, które trapią dostępne w Battlefieldzie 2042 mapy. Omówili również, jak starają się z nimi uporać.
Na obrazku poniżej zaprezentowano, jak wygląda prototyp planowanego odświeżenia mapy Kalejdoskop (po prawej) w trybie Przełamanie w stosunku do jej obecnej konstrukcji.
To samo zestawienie, tyle że w trybie Podboju:
Deweloperzy zrozumieli, że odległość pomiędzy poszczególnymi flagami (punktami do przejęcia) oraz bazą jest zbyt wielka:
Widzieliśmy, że używacie określeń takich jak „symulator chodzenia", aby opisać to, co czujecie w grze. Rozumiemy, iż nie jest to satysfakcjonujące doświadczenie, i zgadzamy się, że całkowity czas podróżowania jest zbyt długi.
Twórcy są świadomi również chaosu, jaki ma miejsce podczas przejmowania niektórych flag. Jest on związany zarówno z natłokiem 128 graczy na serwerze, jak i zbyt dużą liczbą pojazdów obecnych na mapie jednocześnie.
Chyba największą bolączką map w Battlefieldzie 2042 jest niewielka liczba porozrzucanych po nich osłon – zarówno tych naturalnych (np. głazy), jak i stworzonych przez człowieka (choćby betonowe murki). Niektórzy wręcz zabawnie porównują je do domyślnej tapety Windowsa XP, Idylli.
W tym momencie mapy w Battlefieldzie 2042 składają się w dużej mierze z płaskich terenów. Tym samym gdy bronisz danego punktu, przeciwnicy szarżują na ciebie ze wszystkich możliwych stron.
Głównym priorytetem dla dewelopera są zmiany na mapie Kalejdoskop oraz w trybie Przełamanie. Mają one zawitać wraz z premierą pierwszego sezonu, który pojawi się w grze dopiero latem. Ulepszenia na pozostałych mapach będą wprowadzane stopniowo.
Mapy, które zostaną dodane do gry w przyszłości, mają być mniejszych rozmiarów niż te dostępne na premierę. Być może zmieni się również ich ukształtowanie:
Zastanawiamy się też nad zmianą kształtu map, aby nadać im większe poczucie kierunku. Uważamy, że odejście od typowej dla Battlefielda kwadratowej przestrzeni gry na rzecz prostokątnej, stosowanej najczęściej w starszych odsłonach serii, może lepiej zachęcić do parcia naprzód niż na boki.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
13