Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 kwietnia 2022, 15:57

Gracze Battlefield 2042 przemówili, DICE komentuje uwagi na temat map

Studio DICE podsumowało napływające przez miesiąc uwagi co do planowanych zmian na mapach w grze Battlefield 2042. Wygląda na to, że fani życzą sobie poprawek nie tylko Kalejdoskopu.

Na początku marca studio DICE pokazało planowane zmiany na mapach w Battlefieldzie 2042, które mamy otrzymać na początku pierwszego sezonu gry. Teraz twórcy odnieśli się do uwag graczy.

Przez ostatni miesiąc deweloperzy pilnie śledzili opinie fanów zamieszczane m.in. na forum Battlefielda, Twitterze, Discordzie i Reddicie. Rezultatem tego jest nowy wpis na oficjalnej stronie Battlefielda 2042. W tymże ponownie odniesiono się do kwestii poruszonych w marcu.

Nie tylko Kalejdoskop; osłony i przemieszczanie się

Miesiąc temu DICE dało do zrozumienia, że mapa Kalejdoskop ma pierwszeństwo w temacie zmian. Jednakże twórcy zauważyli, że gracze chcą także poprawek na Odnowie. Dlatego również to pole bitwy zostanie zmodyfikowane w aktualizacji pierwszego sezonu BF2042.

  1. Internauci pytali też o możliwość zmniejszenia nacisku na podróż na piechotę poprzez zwiększenie liczby dostępnych pojazdów. Twórcy na razie odrzucili tę opcję, bo kłóci się ona z przygotowywanymi poprawkami wydajności.
  2. Zamiast tego DICE rozważa zmiany w kategoriach pojazdów, by transport powietrzny był łatwiej dostępny (na przykład poprzez przeniesienie MD540 Nightbirda do grupy śmigłowców szturmowych).
  3. Gracze życzą sobie też zwiększenia immersji, którą – ich zdaniem – obecnie psują zbyt „czyste” mapy, przez co nie bardzo widać strategiczne znaczenie flag. Twórcy zmienią to, na przykład przemieniając altanę w sektorze B1 na Kalejdoskopie w obiekt wojskowy.

Chaos pojazdów…

Skoro o pojazdach mowa: fani wskazali przesadne nagromadzenie maszyn jako główny powód, dla którego starcia z udziałem 128 graczy są zbyt chaotyczne.

  1. Aby to zmienić, twórcy myślą nad zmniejszeniem maksymalnej liczby aktywnych maszyn z danej kategorii na polu walki z trzech do dwóch, jak również dwukrotnym wydłużeniem „zamrożenia” śmigłowców i śmigłowców szturmowych, do dwóch minut.
  2. Rozważane jest także zwiększenie obszarów wokół flag, aczkolwiek na razie pomysł nie wyszedł poza dyskusje między deweloperami.

…i ścieżek do celu

Innymi elementem utrudniającym orientację na polu bitwy mają być niezbyt przejrzyste ścieżki prowadzące do flag. Twórcy zapowiedzieli już skrócenie dystansu między nimi a bazami, ale gracze poprosili też, by deweloperzy „ozdobili” trasę osłonami. Te i tak mają zostać dodane, by nieco ograniczyć starcia na długi dystans.

  1. Pomysł fanów jest taki, by same osłony niejako wyznaczały ścieżki między celami, co ułatwi ruch z jednego punktu do drugiego i rozpoznanie, skąd należy spodziewać się wrogiego ostrzału.
  2. Internauci wspominali również o pewnych lokacjach na mapach, które nie mają większego sensu. Nie są one wykorzystywane w trakcie przemieszczania się między flagami ani też nie ścierają się w nich gracze. Twórcy potwierdzili, że zamierzają usunąć taki bezużyteczny teren na kilkunastu mapach, w tym sektor E1 na Odnowie.

Źródło: oficjalna strona gry Battlefield 2042.

Przyszłość: 1. sezon i specjaliści

Na pierwszy ogień pójdą zmiany związane z dostępnością i pojazdami. Te poprawki zostaną wprowadzone w kolejnej aktualizacji.

Następnie, tak jak zapowiadano w marcu, twórcy wezmą się za poprawki na Kalejdoskopie i Odnowie, które otrzymamy w letniej aktualizacji pierwszego sezonu. Więcej dowiemy się bliżej premiery tych uaktualnień.

Co się tyczy kolejnego wpisu DICE, będzie on poświęcony specjalistom i przybierze podobną formę jak artykuł na temat map… zakładając, że gracze wykażą się cierpliwością na, ich zdaniem, zbyt powolne naprawianie Battlefielda 2042 po ponad czterech miesiącach po fatalnej premierze.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej