Baldur’s Gate 3 zaoferuje bogactwo możliwości, ale wśród nich zabraknie trybu Dungeon Master, pozwalającego tworzyć własne kampanie. W zamian Larian Studios da wolną rękę twórcom modyfikacji.
Od kilku tygodni deweloperzy z Larian Studios podgrzewają atmosferę przed premierą Baldur’s Gate 3. Rosnący apetyt graczy i ogromne oczekiwania względem RPG-a mogą jednak nieco zakłócić ostatnie doniesienia z obozu twórców.
[…] byłoby to ogromne przedsięwzięcie. Chciałbym je mieć, ponieważ ułatwiłoby nam to pracę, ale byłoby to bardzo skomplikowane – wyjaśnił Vincke (via PCGamesN).
Mimo iż wdrożenie takich narzędzi deweloper określa niezwykle skomplikowanym przedsięwzięciem, przypomnijmy, że Larian Studios udało się to zrobić w przypadku Divinity: Original Sin 2. Produkcja z 2017 roku oferuje tryb Mistrza Gry, który pozwala na tworzenie kampanii opartych na mechanice D&D.
Będziemy wspierać modowanie. Zaoferujemy to po wydaniu gry, ale nie od razu. Zrealizowanie tego nadal będzie sporym wyzwaniem – mamy silnik, który pozwala na wiele rzeczy, ale problemem są efekty wizualne, które trzeba będzie umieścić w grze – tłumaczył.
Oprócz tego Baldur’s Gate 3 zapewni graczom naprawdę szeroką paletę możliwości – począwszy od niezwykle rozbudowanego kreatora postaci, przez bogactwo treści, a skończywszy na 17 tys. wariacji zakończenia.
Baldur's Gate 3 zadebiutuje 3 sierpnia na PC i 6 września na PlayStation 5.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
10

Autor: Kamil Kleszyk
Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.