Avowed ma tryb graficzny, którego oczekujemy w każdej grze, a który jest zdecydowanie zbyt rzadki

Avowed na konsolach Xbox Series X/S będzie miało więcej niż tylko dwa tryby graficzne. Deweloperzy przygotowali dodatkowe ustawienia graficzne dla posiadaczy telewizorów o odświeżaniu 120 Hz.

futurebeat.pl

Zbigniew Woźnicki

Avowed ma tryb graficzny, którego oczekujemy w każdej grze, a który jest zdecydowanie zbyt rzadki, źródło grafiki: Avowed; Obsidian Entertainment; Xbox Game Studios; 2025.
Avowed ma tryb graficzny, którego oczekujemy w każdej grze, a który jest zdecydowanie zbyt rzadki Źródło: Avowed; Obsidian Entertainment; Xbox Game Studios; 2025.

Obecna generacja konsol przyzwyczaiła nas, że grając mamy do wyboru najczęściej dwa różne tryby graficzne: wydajności i jakości. Pierwszy z nich oferuje wyższy klatkaż, ale kosztem niższej rozdzielczości i jakości tekstur, czego przeciwieństwem jest drugi ze wspomnianych trybów. Twórcy Avowed postanowili przygotować jeszcze opcję idealną dla posiadaczy telewizorów o odświeżaniu ekranu 120 Hz.

Avowed otrzyma trzeci tryb graficzny na konsolach

Kilka dni temu w podcaście kanału Last Stand Media, wystąpiła odpowiedzialna za Avowed, Carrie Patel. Jeden z poruszonych tematów dotyczył wydajności grach na konsolach i różnicach w klatkażu. Patel wspomniała, że nad trybem wydajności, który jest wynikiem optymalizacji gry, zaczęto prace najpóźniej, gdyż w pierwszej kolejności skupiano się na ulepszaniu innych elementów gry.

Deweloperzy nie zatrzymali się jednak wyłącznie na tym i przygotowali trzeci tryb graficzny, który nazwano „zbalansowanym”. Jest kompromisem pomiędzy dwoma domyślnymi ustawieniami i oferuje 40 klatek na sekundę przy oprawie graficznej lepszej niż w trybie wydajności. Niestety, będzie dostępny wyłącznie na telewizorach z odświeżaniem 120 Hz obsługujących VRR, czyli zmienną częstotliwość odświeżania.

Warto jednak zaznaczyć, że takie telewizory możemy znaleźć w coraz większej ilości domów i są także coraz tańsze. Często reklamuje je się właśnie jako dedykowane do grania, bo pozwalają osiągnąć większą płynność obrazu, która przydaje się zwłaszcza w bardziej dynamicznych produkcjach.

Avowed oczywiście nie jest pierwszą taką grą i już dwa lata temu gracze próbowali zebrać listę produkcji, które oferuje zbalansowany tryb graficzny z 40 klatkami na sekundę. Unikalny tryb może być jednak wyłącznie ciekawym elementem obecnej generacji konsol. PSSR w PS5 Pro pokazał, że można łatwiej osiągnąć 60 fps-ów i technologia jest powoli implementowana do kolejnych gier.

Podobało się?

1

Zbigniew Woźnicki

Autor: Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
8
9
16
22
23

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl