Avowed ma tryb graficzny, którego oczekujemy w każdej grze, a który jest zdecydowanie zbyt rzadki
Avowed na konsolach Xbox Series X/S będzie miało więcej niż tylko dwa tryby graficzne. Deweloperzy przygotowali dodatkowe ustawienia graficzne dla posiadaczy telewizorów o odświeżaniu 120 Hz.

Obecna generacja konsol przyzwyczaiła nas, że grając mamy do wyboru najczęściej dwa różne tryby graficzne: wydajności i jakości. Pierwszy z nich oferuje wyższy klatkaż, ale kosztem niższej rozdzielczości i jakości tekstur, czego przeciwieństwem jest drugi ze wspomnianych trybów. Twórcy Avowed postanowili przygotować jeszcze opcję idealną dla posiadaczy telewizorów o odświeżaniu ekranu 120 Hz.
Avowed otrzyma trzeci tryb graficzny na konsolach
Kilka dni temu w podcaście kanału Last Stand Media, wystąpiła odpowiedzialna za Avowed, Carrie Patel. Jeden z poruszonych tematów dotyczył wydajności grach na konsolach i różnicach w klatkażu. Patel wspomniała, że nad trybem wydajności, który jest wynikiem optymalizacji gry, zaczęto prace najpóźniej, gdyż w pierwszej kolejności skupiano się na ulepszaniu innych elementów gry.
Deweloperzy nie zatrzymali się jednak wyłącznie na tym i przygotowali trzeci tryb graficzny, który nazwano „zbalansowanym”. Jest kompromisem pomiędzy dwoma domyślnymi ustawieniami i oferuje 40 klatek na sekundę przy oprawie graficznej lepszej niż w trybie wydajności. Niestety, będzie dostępny wyłącznie na telewizorach z odświeżaniem 120 Hz obsługujących VRR, czyli zmienną częstotliwość odświeżania.
Warto jednak zaznaczyć, że takie telewizory możemy znaleźć w coraz większej ilości domów i są także coraz tańsze. Często reklamuje je się właśnie jako dedykowane do grania, bo pozwalają osiągnąć większą płynność obrazu, która przydaje się zwłaszcza w bardziej dynamicznych produkcjach.
Avowed oczywiście nie jest pierwszą taką grą i już dwa lata temu gracze próbowali zebrać listę produkcji, które oferuje zbalansowany tryb graficzny z 40 klatkami na sekundę. Unikalny tryb może być jednak wyłącznie ciekawym elementem obecnej generacji konsol. PSSR w PS5 Pro pokazał, że można łatwiej osiągnąć 60 fps-ów i technologia jest powoli implementowana do kolejnych gier.
Więcej:PS6 będzie gorszy od Xboxa Magnusa; nowa generacja konsol przekroczy barierę 30 GB RAM