Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 stycznia 2023, 17:38

Atomic Heart ma wyciągnąć 60 fps w 4K na PS5 i Xbox Series X

Według deweloperów ze studia Mundfish, Atomic Heart na konsolach obecnej generacji ma radzić sobie świetnie – obiecano nam 60 klatek na sekundę w 4K.

Źródło fot. Mundfish
i

Dzisiejszy dzień obfituje w informacje dotyczące Atomic Heart – FPS-a od studia Mundfish, którego akcja przeniesie nas do retrofuturystycznej wersji Związku Radzieckiego.

Rankiem deweloper na Twitterze opublikował krótkie oświadczenie odnoszące się do ostatnich zarzutów o jego rzekomą prorosyjskość i niepotępienie inwazji na Ukrainę (o czym piszemy tutaj).

Wypowiedź została uznana za mało przekonywującą i w większości spotkała się z krytycznymi odpowiedziami, jednak wśród komentarzy znalazło się również pytanie, które powinno interesować nas z bardziej „praktycznego” punktu widzenia.

Atomic Heart „solidne” na current-genach

Chodzi o post jednego z użytkowników Twittera, który w oderwaniu od tematu oryginalnego wpisu zapytał deweloperów prosto z mostu:

Czy gra będzie wyciągać 60 fps w 1440p na konsolach?

Atomic Heart ma wyciągnąć 60 fps w 4K na PS5 i Xbox Series X - ilustracja #1

Źródło: Twitter - Mundfish

Odpowiedź ze strony Mundfish była zaskakująco „w punkt”. Obiecano nam „solidne” 60 klatek na sekundę w 4K w podziemnych lokacjach; w otwartym świecie Atomic Heart ma „w większości” utrzymywać taki poziom płynności. Naturalnie, mowa tu o PS5 oraz Xboxie Series X.

Deweloperzy odpowiedzieli również na pytanie o działanie gry na Steam Decku, twierdząc, że postarają się, by wersja na handheld firmy Valve była grywalna na premierę, choć to jeszcze niepewne.

Wiadomości te, choć pozytywne z punktu widzenia „gamingowego”, w opinii wielu graczy nie przykrywają niesmaku związanego z poprzednim komunikatem studia Mundfish.

Na koniec przypominam, że Atomic Heart zadebiutuje 21 lutego 2023 r. Gra będzie dostępna na PC, PS4, PS5, XOne, XSX/S, a także w abonamencie Game Pass.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej