Assassin's Creed: Shadows zapewni tyle zabawy, ile egipska przygoda Bayeka. Dyrektor kreatywny gry podzielił się nowymi szczegółami

Dyrektor kreatywny Assassin’s Creed: Shadows podzielił się garścią informacji na temat gry. Poznaliśmy jej długość, inspiracje filmowe oraz nieco szczegółów dotyczących wydajności na konsolach.

Marcin Bukowski

Assassin's Creed: Shadows zapewni tyle zabawy, ile egipska przygoda Bayeka. Dyrektor kreatywny gry podzielił się nowymi szczegółami, źródło grafiki: Ubisoft.
Assassin's Creed: Shadows zapewni tyle zabawy, ile egipska przygoda Bayeka. Dyrektor kreatywny gry podzielił się nowymi szczegółami Źródło: Ubisoft.

Assassin’s Creed: Shadows z każdym dniem jest coraz bliżej i na tę chwilę wszystko wskazuje na to, że informacje od Toma Hendersona dotyczące niezagrożonej daty premiery rzeczywiście się sprawdzą. Ubisoft również dzieli się kolejnymi szczegółami – niedawno wypowiadając się m.in. na temat systemu progresji – a teraz, za sprawą dyrektora kreatywnego, Jonathana Dumonta, otrzymaliśmy następną porcję nowości.

Długość AC: Shadows

Przede wszystkim poznaliśmy więcej informacji na temat szacunkowej długości nadchodzącej produkcji. Ostatnie gry z serii nie miały się czego pod tym względem powstydzić i nie inaczej będzie w przypadku Shadows. Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami ilość przygotowanej przez Ubisoft zawartości jest porównywalna z odsłoną osadzoną w Egipcie, czyli AC: Origins (via HowLongToBeat).

  1. Główna historia wystarczy na około 30-40 godzin zabawy.
  2. Decydując się na wykonanie wszystkich aktywności pobocznych, wydłużymy rozgrywkę do ponad 80 godzin.

Jeżeli po tak długiej sesji z grą nadal będzie Wam jej za mało, to niewykluczone, że w przyszłości będziecie mogli przejść ją ponownie w trybie New Game+. Ten, jak i inne tryby, są obecnie rozważane przez twórców, a ich dodanie zależne będzie od opinii graczy.

Inspiracje filmowe

Dumont przekazał, że firma zdecydowała się na umieszczenie akcji gry w Japonii akurat teraz, gdyż zespół czuł, że był to właściwy moment i szczerze tego chciał. Wpływ miała również technologia, która jest na takim etapie rozwoju, że pozwala stworzyć np. realistyczny ruch przyrody, który jego zdaniem jest wymagany w przypadku gry osadzonej w Kraju Kwitnącej Wiśni.

Inspiracji twórcy szukali m.in. w filmach, z których Dumont wskazał 13 zabójców, Sekigahara, Zatoichi czy produkcje reżyserstwa Akiry Kurosawy. Przyznał również, że cały zespół chce pokazać japońskim fanom wysiłek, który został włożony w stworzenie gry.

Wydajność na konsolach

Otrzymaliśmy również nieco dodatkowych informacji na temat wydajności AC: Shadows na konsolach.

  1. Podstawowe PlayStation 5, a także Xbox Series X zaoferują dwa tryby – wydajności (60 fps, skalowane 4K) i jakości (30 fps, rozdzielczość póki co nieznana).
  2. Posiadacze PlayStation 5 Pro mogą liczyć na stosowne ulepszenia. Na tym sprzęcie gra powinna działać i wyglądać lepiej.
  3. Z kolei szczegóły dotyczące wersji na Xboxa Series S zostaną ujawnione w późniejszym terminie.

Pozostałe informacje

Dumont wymienił również nowe mechaniki, które zostały zaimplementowane w AC: Shadows. Jeżeli śledzicie uważnie materiały o grze, to z pewnością wiecie już przynajmniej o części z nich, a są to m.in.: skradanie się w świetle i cieniu, możliwość czołgania się, mechanika obserwacji, system sieci szpiegowskiej, rozbudowywana kryjówka oraz bardziej dynamiczny świat.

Yasuke zada też wrogom potężne kopnięcia, dzięki umiejętności War Kick. Pokazuje ją krótki materiał filmowy:

W produkcji znajdziemy też różne minigry, które zapewnią nam dodatkowe punkty wiedzy oraz dynamiczny system cięć, który zapewnia, że obiekt zostanie przecięty dokładnie w tym miejscu, przez które przejdzie ostrze.

Assassin’s Creed: Shadows zadebiutuje 20 marca 2025 roku na PC oraz konsolach PS5 i XSX/S.

Assassin's Creed: Shadows

Assassin's Creed: Shadows

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 marca 2025

Informacje o Grze
6.2

GRYOnline

4.5

Gracze

7.8

Steam

8.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
2
9

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-03-05
15:15

Lateralus Senator

Lateralus

To będzie jedna z nielicznych odsłon AC w którą na pewno nie zagram.

Komentarz: Lateralus
2025-03-05
14:05

zanonimizowany1404108 Generał

Kolejna dobra informacja. Od kilku miesięcy czytam tylko same superlatywy w temacie tej gry. Mam nadzieję że się nie zawiodę gdyż bardzo liczę na ten tytuł. Zapowiada się uroczo.

Komentarz: zanonimizowany1404108
2025-03-05
14:01

Paprykarz Pretorianin

Kwiliniosz nie każdy gra na najniższym poziomie jak ty

Komentarz: Paprykarz
2025-03-05
10:25

Kwiliniosz Konsul

Kwiliniosz
😂

Nie wiem w jakie Origins ty grałeś, ale wystarczyło na 10 minut zejść z głównej linii fabularnej i nagle byłeś 10 poziomów wyżej niż wymagało zadanie.

Komentarz: Kwiliniosz
2025-03-04
12:32

Paprykarz Pretorianin

W Origins był level cap dla misji, który zmuszał do robienia side questów xD. To była największa wada tej gry, elegancko chłopaki robią xD

Komentarz: Paprykarz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl