„Assassin’s Creed III to marka, jak Mario lub Resident Evil” – twierdzi Ubisoft

„Assassin’s Creed III to marka, jak Mario, czy Resident Evil” – twierdzi przedstawiciel firmy Ubisoft. Jego zdaniem coroczne powroty do serii nie wpłyną negatywnie na jej jakość. Wystarczy upewnić się, że pozostanie ona świeża i interesująca.

Szymon Liebert

Assassin’s Creed III wyjdzie w październiku na konsolach i listopadzie na pecetach.

Przedstawiciel firmy Ubisoft przyznał, że zmieniły się plany odnośnie serii Assassin’s Creed. „Traktujemy Assassin’s Creed III jako markę, w stylu Mario, czy Resident Evil, która będzie miała swoje wzloty i upadki” – powiedział Alex Hutchinson, dyrektor kreatywny tytułu w rozmowie z serwisem CVG. Producent jest zdania, że coroczne powroty do tego samego uniwersum niekoniecznie wiążą się ze spadkiem jakości poszczególnych gier.

Assassin’s Creed zadebiutował zaledwie parę lat temu, a doczekał się już czterech dużych odsłon oraz kilku gier pobocznych (najczęściej wydawanych na mniej istotne platformy). Teraz czekamy na trzecią część głównej serii, która wprowadzi nowe tło i postacie. Hutchinson przekonuje, że tak częste powroty do tego uniwersum wynikają z jego specyfiki – żeby robić wysokobudżetowe gry, trzeba na nich zarobić. To nie przychodzi od razu.

„Jeśli ludzie chcą wielkich, wysokobudżetowych hitów, muszą zaakceptować to, że trzeba na nich w jakichś sposób zarobić” – powiedział Hutchinson. Jego zdaniem sukces Assassin’s Creed i podobnych marek otwiera możliwość podejmowania ryzyka w innych rejonach biznesowych. Mówiąc inaczej, duże projekty pozwalają istnieć mniejszym. Czy taka eksploatacja wpłynie na jakość serii o zabójcach i templariuszach? Producent twierdzi, że nie.

„Assassin’s Creed III to marka, jak Mario lub Resident Evil” – twierdzi Ubisoft - ilustracja #2

„Od kiedy coś jest mniej niesamowite dlatego, że pojawia się każdego roku?” – pyta Alex Hutchinson. Zdaniem dewelopera regularne wydawanie gier nie niszczy marki, jeśli upewni się, że pozostaje ona interesująca i świeża. Hutchinson zauważa, że od lat robi tak Nintendo i inni japońscy wydawcy. Początkowo plan dla Assassin’s Creed był inny, ale z czasem się zmienił. „To klątwa sukcesu” – podsumowuje temat pracownik firmy Ubisoft.

O świeżości Assassin’s Creed III mogliśmy przekonać się w ubiegłym tygodniu na targach Gamescom. Ubisoft pokazał na nich bitwy morskie oraz mały fragment trybu multiplayer (wrażenia znajdziecie w specjalnej zapowiedzi). Gra trafi do sprzedaży w ostatni dzień października tego roku na Xboksie 360 i PlayStation 3. Posiadacze pecetów poczekają na nią do 23 listopada. W planach jest także edycja na Wii U.

  1. Walczyliśmy na morzu w Assassin's Creed III!
Assassin's Creed III

Assassin's Creed III

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 30 października 2012

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

7.8

Gracze

7.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Najlepsze cosplaye - Bad Girl z serii No More Heroes

Następny
Najlepsze cosplaye - Bad Girl z serii No More Heroes

Targi gamescom 2012 odwiedziło ponad 275 tys. osób

Poprzedni
Targi gamescom 2012 odwiedziło ponad 275 tys. osób

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl