Poznaliśmy ostateczne wymagania sprzętowe Armored Core 6: Fires of Rubicon na PC. Nowa gra studia FromSoftware wkrótce trafi do graczy.
Poznaliśmy tryby graficzne, z jakich będzie można korzystać w Armored Core 6 na konsolach. Podane wartości są maksymalne – będą dostosowywane dynamicznie. Oto one:
Tryby graficzne na konsolach Xbox
Tryby graficzne na konsolach PlayStation
Na powrót Armored Core w – miejmy nadzieję – glorii i chwale musimy jeszcze troszeczkę poczekać, ale przynajmniej dziś potwierdzono ostateczne wymagania sprzętowe Armored Core 6: Fires of Rubicon. Szczegóły w języku japońskim znajdziecie na oficjalnej stronie gry, Twitterze i na Steamie oraz na poniższej grafice.
Da się zauważyć, że minimalne wymagania nieco wzrosły względem specyfikacji widniejącej wcześniej na Steamie, głównie w przypadku karty Nvidii. Dotychczas podawane procesory – Intel Core i5-8600K i AMD Ryzen 3 3300X – zastąpiły porównywalne lub słabsze modele: Core i7-4790, Core i5-8400, Ryzen 7 1800X oraz Ryzen 5 3600.
Na szczęście FromSoftware nie przesadziło ze zmianą GPU od „zielonych”. Dotychczas minimalna konfiguracja uwzględniała kartę GeForce GTX 960, którą teraz zastąpiono modelem GTX 1650. O dziwo układ od AMD pozostał ten sam.
W temacie kart graficznych wypada wspomnieć, że Armored Core 6 będzie wspierał ray tracing, aczkolwiek nacieszymy nim oczy tylko w garażu. Przynajmniej spędzimy w nim dużo czasu i tam będziemy mogli podziwiać swoje mechy.
Oczywiście ray tracing będzie wymagał mocniejszej karty graficznej niż modele podane w zalecanej specyfikacji. Na szczęście – i to chyba właśnie zasługa ograniczenia tej opcji do garażu – obejdzie się bez najnowszych modeli. Absolutnym minimum są GeForce RTX 2060 (6 GB) i Radeon RX 6600 (8 GB), a rekomendowane przez twórców układy to GeForce RTX 2070 (8 GB), Radeon RX 6650 XT (8 GB) oraz Intel Arc A770 (16GB).
Armored Core VI: Fires of Rubicon zadebiutuje 25 sierpnia. Gra zmierza także na konsole PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Na PC gra będzie zabezpieczona przed piratami, choć nie przy pomocy Denuvo.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
7

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).