Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 31 grudnia 2012, 17:38

autor: Adrian Werner

Arctic Combat - test na notebooku ASUS R500V

Testujemy grę Arctic Combat na notebooku ASUS R500V.

Arctic Combat to dopracowana darmowa strzelanka, której dodatkową zaletą są niskie wymagania sprzętowe. Sprawdźmy czy gra rzeczywiście może pochwalić się dobrą optymalizacją testując jej wydajność na słabszym z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor::Intel Pentium4 2.4 GHz / AMD Athlon XP 2400+
    Pamięć RAM:  1 GB
    Karta grafiki:  GeForce 6600GT / ATI Radeon 9800
    System operacyjny: Windows XP, Windows Vista , Windows 7

REKOMENDOWANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor: Intel Pentium4 3.0 GHz / AMD Athlon 64 X2 6000+
    Pamięć RAM:  2 GB
    Karta grafiki: GeForce 7600 GT / ATI Radeon HD1900
    System operacyjny: Windows XP, Windows Vista , Windows 7

Wymagania są jak widać skromne.  Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS R500V ma procesor Intel Core i5 3210QM 2.5 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M z 2 GB pamięci.

Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768

Notebook spisał się wyśmienicie na ustawieniach średnich i najczęściej wyświetlał sporo ponad 60 klatek na sekundę, a najniższym zanotowany wynik wyniósł 52 FPS-y.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768

R500V dobrze też wypadł w starciu z ustawieniami wysokimi. Nawet w najbardziej wymagających momentach, gdy na jednym kawałku mapy spotykało się ponad 10 graczy, silnik ani razu nie zszedł poniżej 30 klatek na sekundę.

Podsumowanie

Artic Combat okazało się grą dobrze dopasowaną do możliwości słabszych sprzętów. ASUS R500V bez problemu potrafił udźwignąć nawet bardzo wysokie ustawienia z wygładzaniem krawędzi. Niezależnie od opcji i tego co działo się na ekranie, notebook generał w pełni płynną grafikę, pozbawioną denerwujących spowolnień.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej