Anime rośnie w siłę na Netflixie. Jego wzrost jest dziesięciokrotnie wyższy niż w przypadku innych treści

Branża anime znajduje się w świetnym miejscu, a wyniki w streamingu to potwierdzają. Na Nefliksie nic nie rozwija się tak szybko, jak właśnie oglądalność tych produkcji.

cooldown.pl

Edyta Jastrzębska

2
Anime rośnie w siłę na Netflixie. Jego wzrost jest dziesięciokrotnie wyższy niż w przypadku innych treści, źródło grafiki: Cyberpunk: Edgerunners, Netflix i Studio Trigger, 2022.
Anime rośnie w siłę na Netflixie. Jego wzrost jest dziesięciokrotnie wyższy niż w przypadku innych treści Źródło: Cyberpunk: Edgerunners, Netflix i Studio Trigger, 2022.

Anime staje się potęgą. To już nie te czasy, kiedy było niszowym hobby, gdyż urosło już do rozmiarów światowego fenomenu, który jest śledzony przez wielu widzów. Do wzrostu zainteresowania produkcjami animowanymi z Japonii przyczyniła się ich większa dostępność. Teraz są wręcz na wyciągnięcie ręki, dzięki temu, że znajdują się na popularnych platformach streamingowych obok największych filmowych i serialowych tytułów.

Netflix stał się jedną z popularniejszych platform dla fanów anime, dzięki temu, że może pochwalić się pokaźną biblioteką produkcji prosto z Japonii. W dodatku coraz częściej lądują tam topowe tytuły z nowych sezonów. Dzięki temu w pierwszej połowie 2025 roku na Netfliksie oglądano anime przez około 4,4 miliarda godzin. Jak podaje Anime by the Numbers, to wzrost o 11,3% w porównaniu z poprzednimi sześcioma miesiącami.

Anime idzie do przodu i to w całkiem dużym tempie, rozwijając się na platformie szybciej niż inne rzeczy. Okazuje się, że tempo wzrostu oglądalności anime na Netfliksie jest dziesięciokrotnie wyższe niż w przypadku innych treści. To wcale nie dziwi, biorąc pod uwagę to, że Netflix podczas Anime Expo chwalił się tym, iż już ponad 50% jego użytkowników ogląda anime.

Anime coraz częściej trafia na globalną listę top 10 seriali nieanglojęzycznych na Netfliksie, jednakże jeśli chodzi o wyniki w poszczególnych krajach, to przeważnie animowane produkcje z Japonii lądują w topkach krajów azjatyckich oraz z Ameryki Południowej. W innych krajach również jest obecne, jednakże te dwa rynki zdecydowanie przeważają.

Już od pewnego czasu mówi się o tym, że branża anime znajduje się w bardzo dobrym miejscu, a rosnące zainteresowanie nią skutkuje planami zwiększenia produkcji w nadchodzących latach.

7

Edyta Jastrzębska

Autor: Edyta Jastrzębska

Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kulturoznawstwa. W GRYOnline.pl zaczynała jako jeden z newsmanów w dziale filmowym, obecnie dogląda newsroomu filmowego, gdzie zajmuje się również korektą. Świetnie odnajduje się w tematyce filmowo-serialowej zarówno tej osadzonej w rzeczywistości, jak i w fantastyce. Na bieżąco śledzi branżowe trendy, jednak w wolnym czasie najchętniej sięga po tytuły mniej znane. Z popularnymi zaś ma skomplikowaną relację, przez co do wielu przekonuje się dopiero, gdy szum wokół nich ucichnie. Wieczory uwielbia spędzać nie tylko przy filmach, serialach, książkach oraz grach wideo, ale też przy RPG-ach tekstowych, w których siedzi od kilkunastu lat.

Mastercard i Valve toczą cichą wojnę wokół Steam. Tajemnicza reguła i „transakcje szkodliwe dla marki”

Następny
Mastercard i Valve toczą cichą wojnę wokół Steam. Tajemnicza reguła i „transakcje szkodliwe dla marki”

Granie na pełnym ekranie, w oknie czy w trybie borderless? Eksperci przeanalizowali, czy te opcje w ogóle robią jakąkolwiek różnicę

Poprzedni
Granie na pełnym ekranie, w oknie czy w trybie borderless? Eksperci przeanalizowali, czy te opcje w ogóle robią jakąkolwiek różnicę

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl