Wytwórnia stojąca za Jujutsu Kaisen i My Hero Academia chce podwoić produkcję anime do 2032 roku

Anime coraz bardziej zyskuje na popularności, w związku z czym wytwórnia, która dała nam Jujutsu Kaisen i My Hero Academia, chce tworzyć jeszcze więcej produkcji.

cooldown.pl

Edyta Jastrzębska

Wytwórnia stojąca za Jujutsu Kaisen i My Hero Academia chce podwoić produkcję anime do 2032 roku, źródło grafiki: Jujutsu Kaisen, MAPPA, 2023.
Wytwórnia stojąca za Jujutsu Kaisen i My Hero Academia chce podwoić produkcję anime do 2032 roku Źródło: Jujutsu Kaisen, MAPPA, 2023.

Boom na anime trwa. Cały czas rosnąca popularność produkcji animowanych z Japonii sprawia, że wytwórnie chcą inwestować w nie coraz więcej, rozwijając znane marki i kreując nowe, które wybijają się na rynku. Anime to już od dłuższego czasu nie niszowe hobby, a światowy fenomen, którym interesuje się coraz większe grono.

W związku z tym wytwórnia, która stoi za tak popularnymi seriami jak Jujutsu Kaisen i My Hero Academia, zamierza aż podwoić produkcję anime do 2032 roku. Toho Animation ogłosiło, że zamierza zwiększyć produkcję z 14 do 30.

Ambitne plany nie mogą jednak obyć się bez komplikacji. Toho nie jest studiem animacji, tylko producentem, który koordynuje prace, fundusze, dystrybucję i zarządza prawami do marki, w związku z czym plany firmy nie są zależne wyłącznie od niej samej, ale też zewnętrznych wykonawców, na których spadnie ciężar realizacji planów Toho.

Firma może mieć duże doświadczenie w koordynacji zasobami i dystrybucji, jednakże musi mocno polegać na partnerstwie z innymi podmiotami. Przy dwukrotnym zwiększeniu produkcji Toho będzie musiało znaleźć partnerów, którzy podołają tak dużemu wyzwaniu i będą w stanie regularnie dostarczać wysokiej jakości animacje, które sprostają wymaganiom odbiorców. Ci zaś wraz z rozwojem branży mają coraz większe oczekiwania i ostatnia sytuacja z The Beginning After the End pokazała, że nie zadowolą się byle czym. Samo zekranizowanie lubianych tytułów nie gwarantuje oglądalności i sympatii fanów – potrzebne jest również dostarczenie im produktu jak najwyższej jakości.

Plany Toho budzą jednak pewne obawy w obliczu problemów, z którymi mierzy się branża anime. A są nimi braki w personelu produkcyjnym, wynikające z przepracowania animatorów i innych osób pracujących przy anime. Potrzebne są lepsze warunki pracy i płaca, aby nie doszło do jeszcze większego wypalenia osób pracujących przy anime i branża rzeczywiście mogła dalej się rozwijać.

  • Manga i anime
Podobało się?

5

Edyta Jastrzębska

Autor: Edyta Jastrzębska

Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kulturoznawstwa. W GRYOnline.pl zaczynała jako jeden z newsmanów w dziale filmowym, obecnie dogląda newsroomu filmowego, gdzie zajmuje się również korektą. Świetnie odnajduje się w tematyce filmowo-serialowej zarówno tej osadzonej w rzeczywistości, jak i w fantastyce. Na bieżąco śledzi branżowe trendy, jednak w wolnym czasie najchętniej sięga po tytuły mniej znane. Z popularnymi zaś ma skomplikowaną relację, przez co do wielu przekonuje się dopiero, gdy szum wokół nich ucichnie. Wieczory uwielbia spędzać nie tylko przy filmach, serialach, książkach oraz grach wideo, ale też przy RPG-ach tekstowych, w których siedzi od kilkunastu lat.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl