Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 czerwca 2025, 08:36

PoE 2 w wersji 0.2.1 znacząco zmieni sposób wypadania unikatów i doda kilka nowych

Aktualizacja 0.2.1 do Path of Exile 2 zwiększy szanse na zdobycie najrzadszych unikatów, a także doda kilka nowych. Łatka zadebiutuje już jutro.

Źródło fot. Grinding Gear Games
i

Twórcy Path of Exile 2 ujawnili kolejną część zawartości aktualizacji 0.2.1. Przypomnijmy, że początkowo opowiedzieli o ogólnych założeniach łatki, która skupia się najbardziej na endgamie, a potem ujawnili kilka z nowych przedmiotów do gniazd. Tym razem na tapet wzięto najrzadsze unikatowe wyposażenie.

Zmiany w dropie unikatów

Najpierw GGG wyjaśniło jednak, w jaki sposób klasyfikowany jest ten typ przedmiotów. Unikaty podzielone są na 4 kategorie: powszechne, niepospolite, rzadkie i mityczne. Te ostatnie to najbardziej wartościowy rodzaj, określany też jako „chase unique”. Są to np. Headhunter, Mjolner czy Astramentis.

Następnie wskazano dwa główne problemy związane z ich wypadaniem. Po pierwsze, zachowane zostały proporcje między rzadkimi a mitycznymi unikatami takie same jak w PoE1, ale tam było ich znacznie więcej. Drugim problemem jest sposób, w jaki PoE2 losuje unikat – najpierw zaczyna od klasy przedmiotu. W wyniku tego amulety oraz pierścienie były znacznie rzadsze od innych typów unikatów.

W związku z tym wprowadzono do gry trzy zmiany:

  1. usunięto z równania klasy przedmiotu – oznacza to, że np. amulet Astramentis ma teraz taką samą rzadkość, jak broń Mjolner;
  2. powszechne unikaty stają się mniej powszechne wraz ze wzrostem rzadkości map – zwiększa to szanse na zdobycie przedmiotów z pozostałych kategorii;
  3. ogólne zwiększenie liczby wypadających mitycznych unikatów.

Ponadto poprawiono moc niektórych mitycznych unikatów, które nie spełniały standardów tej kategorii.

Nowe unikaty

Aktualizacja 0.2.1 wprowadzi do PoE2 nowe przedmioty unikatowe, a cztery z nich zostały nam już przedstawione.

Pierwszy, Lioneye's Glare, to łuk, który wystrzeliwuje ataki dwukrotnie, jeżeli blisko nas nie znajduje się żaden przeciwnik. Dodatkowo zwiększa zasięg uniku, jeśli nie został użyty w ostatnim czasie. W przeciwnym wypadku zmniejsza go.

Drugi przedmiot nazywa się The Last Lament. Jest to kusza, mająca szanse na załadowanie bełtu do każdej umiejętności przy zabiciu przeciwnika. Dodatkowo, zamiast zużywać ostatni nabój, kusza konsumuje 300 punktów życia na atak, co pozwala nam strzelać tak długo, jak dużo mamy tego zasobu. To, co jednak najbardziej wyróżnia tę kuszę, to unikalna umiejętność „requiem”.

The Whispering Ice to kostur znany graczom pierwszej części. Zwiększa obrażenia od zaklęć za każde 10 punktów inteligencji, a także obniża odporność na mróz zaatakowanych przeciwników. Ponadto zapewnia aurę Heart of Ice oraz zaklęcie Icestorm.

Grinding Gear Games

Grinding Gear Games

Ostatni przedmiot to Cadiro’s Gambit, unikatowy kołczan. Jest on wyjątkowy na tle innych, gdyż w przypadku jego użycia, wszystko zależeć będzie od szczęścia. Każda wystrzelona strzała może należeć bowiem do jednego z kilku rodzajów.

Grinding Gear Games

GGG przekazało również, że aktualizacja 0.2.1 powinna zadebiutować już jutro.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej