Ciekawe czy w takim przypadku RPG od Larian Studios zyskałby nieco wiedźmińskiego klimatu.
Konwenty o tematyce gier to idealna okazja dla twórców i aktorów do podzielenia się ciekawymi smaczkami z czasów produkcji. Trzecia odsłona serii Baldur’s Gate nie jest przy tym wyjątkiem; w ciągu ostatnich kilku miesięcy dowiedzieliśmy się między innymi, że Astarion miał być początkowo diabelstwem, a mapa mogła oferować jeszcze więcej.
Londyńskie wydarzenie MCM Comic Con przyniosło zatem kolejną dawkę faktów z czasów, kiedy BG3 dopiero raczkował w planach deweloperów. Jeden z nich dotyczy inspiracji wiedźmińską sagą.
Szczegółami na temat swojego przesłuchania podzielił się Ethan Reid, czyli aktor udzielający głosu męskiej wersji Sennego Strażnika. Jak ujawnił podczas panelu, motywem przewodnim podczas castingu Larian Studios było połączenie Geralta z Rivii oraz pająka.

Jak możecie pamiętać z naszego poprzedniego wpisu, postać Strażnika (tudzież Cesarza) przeszła ogromne zmiany na przestrzeni całej produkcji. Miało to swoje odzwierciedlenie przez cały proces rekrutacji Ethana, czekającego miesiącami na jakikolwiek feedback – aktor do samego końca nie był pewien, czy znajdzie się w finalnej grze.
Wysłali mi zdjęcia Geralta i pająka i stwierdzili „To nasz motyw przewodni”. Jego linie dialogowe były mroczne, gotyckie. Przeczytałem je, wysłałem i czekałem cztery miesiące na wiadomość (...). Później wsadzono mnie do kombinezonu od mocapu, po czym czekałem kolejne dwa miesiące, myśląc: „To były tortury”. Ostatecznie dostałem tę rolę, nie wiedząc, na czym ona polega.
- Ethan Reid
Wbrew pozorom, krótkie i pozbawione szczegółów opisy stanowią częstą praktykę podczas castingów aktorskich. W ten sposób twórcy nie ujawniają najważniejszych detali, zachowując jednocześnie podstawowe cechy charakterystyczne określonego bohatera – resztę zawsze można ukształtować podczas rzeczywistych prac.
Podobnymi doświadczeniami podzielili się inni aktorzy podczas poprzednich konwentów. Dla przykładu, podkładający głos Halsinowi Dave Jones wiedział jedynie, że jego bohater jest „zwykłym mięśniakiem”. Aktorka Samantha Beart z kolei miała wcielić się w „spoko motocyklistkę-lesbijkę” – właśnie tak Larian wyobrażał sobie wczesną wersję Karlach.
Zastanawialiście się, jakie opisy castingowe mogli mieć pozostali towarzysze? Może były tak samo kreatywne, co w przypadku Strażnika i Karlach?
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.