Age of Mythology: Retold będzie stawiać na fantastykę jeszcze bardziej niż pierwowzór

Twórcy Age of Mythology: Retold opowiedzieli o zmianach w grafice i rozgrywce, jakie zaoferuje remake klasycznej już strategii czasu rzeczywistego.

Adrian Werner

Age of Mythology: Retold będzie stawiać na fantastykę jeszcze bardziej niż pierwowzór, źródło grafiki: Microsoft.
Age of Mythology: Retold będzie stawiać na fantastykę jeszcze bardziej niż pierwowzór Źródło: Microsoft.

Jedną z najciekawszych gier pokazanych na Xbox Games Showcase było Age of Mythology: Retold, czyli remake kultowego RTS-a studia Ensemble. Wtedy mieliśmy jednak okazję obejrzeć tylko krótki zwiastun. Teraz wypuszczono obszerny materiał wideo poświęcony tej grze, jak również poświęcono jej artykuł na oficjalnym blogu Xboksa.

Age of Mythology: Retold ma być dosyć wiernym remakiem, więc najciekawsze są aspekty techniczne. Autorzy opracowali całą grafikę od nowa – zarówno jednostek, jak i lokacji – ednocześnie podkręcając fantastyczną naturę tego świata. Dobrze obrazuje to poniższe porównanie jednostki tytana z frakcji Atlantów:

Po lewej jednostka z pierwowzoru, po prawej jej wersja z remake’u. Źródło fot. Microsoft. - Age of Mythology: Retold będzie bardziej fantastyczne niż pierwowzór - wiadomość - 2024-06-13
Po lewej jednostka z pierwowzoru, po prawej jej wersja z remake’u. Źródło fot. Microsoft.

Autorzy mogli sobie pozwolić na pójście dalej niż jedynie odświeżenie tej klasyki, gdyż na rynku już dostępny jest remaster w postaci Age of Mythology: Extended Edition.

Podobne podejście twórcy mają zresztą do rozgrywki i chcą wprowadzić pewne ulepszenia. Jedną z najważniejszych zmian będzie zniesienie limitu jednorazowego użycia boskiej mocy. W pierwowzorze powodowało to, że gracze chomikowali to zagranie na później i często zdarzało się, że mecz się kończył, zanim zdążyli z tego skorzystać. W remake’u będziemy mogli wielokrotnie używać boskiej mocy w ramach jednej potyczki i mocno wpłynie to na cały przebieg rozgrywki.

Abonament Game Pass kupisz tutaj

Age of Mythology: Retold powstaje z myślą o PC oraz konsolach Xbox One, Xbox Series S, Xbox Series X. Na grę nie będziemy musieli czekać długo – na Xbox Games Showcase ujawnono, że premiera odbędzie się 4 września tego roku. Od dnia debiutu produkcja dostępna także będzie w ramach Game Passa na wszystkich tych platformach sprzętowych. Tytuł otrzyma wersję z polskimi napisami.

  1. Oficjalna strona gry
Age of Mythology: Retold

Age of Mythology: Retold

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 4 września 2024

Informacje o Grze
8.6

GRYOnline

7.6

Gracze

9.0

Steam

8.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
2
8
15
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2024-06-13
15:25

Rumcykcyk Legend

Rumcykcyk

Setki razy ukończyłem AoM i boję się tego, że misje to będzie 1 do 1 z tym co było w starym AoM czyli znany nam czas i kierunek z którego atakował nas AI komputera ale kampania to będzie na raz, a prawdziwe granie będzie przez mp.

Komentarz: Rumcykcyk
2024-06-13
14:40

Pafun Konsul

Pafun

No właśnie w CoH3 są te wszystkie konsolowe ułatwiacze, łącznie oczywiście z aktywna pauzą, ale... rozgrywka przez to jest bardzo powolna, ślizgaczy to się niemiłosiernie. Może komuś by to nie przeszkadzało, ale dla mnie było zbyt mało dynamiczne, za dużo przerw, za mało grania.

Komentarz: Pafun
2024-06-13
13:54

Bierzgal Konsul

Bierzgal

Wyobrażam sobie, że całkowicie na żywo na padzie może być duży problem. Ale jeśli gra miałaby tzw. action pause to na luzie bym sobie w takie coś pograł na konsoli. Na zasadzie: pauzuję, zaznaczam sobie to co chcę, daję rozkazy i wyłączam pauzę by zobaczyć co z tego wyszło.

Komentarz: Bierzgal
2024-06-13
13:50

Pafun Konsul

Pafun

Na konsole jest mało RTSów ale przydarzyło mi się grać w CoH3 na moim PS5 i nie dałem rady. Jednak pad w RTSach to nienajlepszy pomysł.

Komentarz: Pafun
2024-06-13
12:56

Bierzgal Konsul

Bierzgal

Nie mam teraz czasu obejrzeć całości ale jestem ciekaw jak będzie wyglądała wersja konsolowa. Bo to może być fajna gra kanapowa.

Komentarz: Bierzgal

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl