Age of Mythology: Retold będzie stawiać na fantastykę jeszcze bardziej niż pierwowzór
Twórcy Age of Mythology: Retold opowiedzieli o zmianach w grafice i rozgrywce, jakie zaoferuje remake klasycznej już strategii czasu rzeczywistego.

Jedną z najciekawszych gier pokazanych na Xbox Games Showcase było Age of Mythology: Retold, czyli remake kultowego RTS-a studia Ensemble. Wtedy mieliśmy jednak okazję obejrzeć tylko krótki zwiastun. Teraz wypuszczono obszerny materiał wideo poświęcony tej grze, jak również poświęcono jej artykuł na oficjalnym blogu Xboksa.
Age of Mythology: Retold ma być dosyć wiernym remakiem, więc najciekawsze są aspekty techniczne. Autorzy opracowali całą grafikę od nowa – zarówno jednostek, jak i lokacji – ednocześnie podkręcając fantastyczną naturę tego świata. Dobrze obrazuje to poniższe porównanie jednostki tytana z frakcji Atlantów:

Autorzy mogli sobie pozwolić na pójście dalej niż jedynie odświeżenie tej klasyki, gdyż na rynku już dostępny jest remaster w postaci Age of Mythology: Extended Edition.
Podobne podejście twórcy mają zresztą do rozgrywki i chcą wprowadzić pewne ulepszenia. Jedną z najważniejszych zmian będzie zniesienie limitu jednorazowego użycia boskiej mocy. W pierwowzorze powodowało to, że gracze chomikowali to zagranie na później i często zdarzało się, że mecz się kończył, zanim zdążyli z tego skorzystać. W remake’u będziemy mogli wielokrotnie używać boskiej mocy w ramach jednej potyczki i mocno wpłynie to na cały przebieg rozgrywki.
Abonament Game Pass kupisz tutaj
Age of Mythology: Retold powstaje z myślą o PC oraz konsolach Xbox One, Xbox Series S, Xbox Series X. Na grę nie będziemy musieli czekać długo – na Xbox Games Showcase ujawnono, że premiera odbędzie się 4 września tego roku. Od dnia debiutu produkcja dostępna także będzie w ramach Game Passa na wszystkich tych platformach sprzętowych. Tytuł otrzyma wersję z polskimi napisami.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Rumcykcyk Legend

Setki razy ukończyłem AoM i boję się tego, że misje to będzie 1 do 1 z tym co było w starym AoM czyli znany nam czas i kierunek z którego atakował nas AI komputera ale kampania to będzie na raz, a prawdziwe granie będzie przez mp.
Pafun Konsul

No właśnie w CoH3 są te wszystkie konsolowe ułatwiacze, łącznie oczywiście z aktywna pauzą, ale... rozgrywka przez to jest bardzo powolna, ślizgaczy to się niemiłosiernie. Może komuś by to nie przeszkadzało, ale dla mnie było zbyt mało dynamiczne, za dużo przerw, za mało grania.
Bierzgal Konsul

Wyobrażam sobie, że całkowicie na żywo na padzie może być duży problem. Ale jeśli gra miałaby tzw. action pause to na luzie bym sobie w takie coś pograł na konsoli. Na zasadzie: pauzuję, zaznaczam sobie to co chcę, daję rozkazy i wyłączam pauzę by zobaczyć co z tego wyszło.
Pafun Konsul

Na konsole jest mało RTSów ale przydarzyło mi się grać w CoH3 na moim PS5 i nie dałem rady. Jednak pad w RTSach to nienajlepszy pomysł.
Bierzgal Konsul

Nie mam teraz czasu obejrzeć całości ale jestem ciekaw jak będzie wyglądała wersja konsolowa. Bo to może być fajna gra kanapowa.