Adrian Chmielarz zapowiedział nową grę studia The Astronauts

Adrian Chmielarz wyjawił parę informacji na temat drugiego projektu, który stworzy jego studio The Astronauts. Ponownie będzie to gra z otwartym światem i głęboką fabułą, ale ma być znacznie dłuższa niż Zaginięcie Ethana Cartera. Chmielarz zdradził też to i owo na temat popremierowych losów debiutanckiego tytułu „Astronautów”.

Krzysztof Mysiak

Adrian Chmielarz udzielił ostatnio sążnistego wywiadu serwisowi Eurogamer. Legenda polskiej branży gier, mająca na koncie takie tytuły jak Teenagent czy Painkiller, przede wszystkim zdradziła sporo ciekawostek na temat debiutanckiego projektu studia The Astronauts (założonego przez Chmielarza w 2012 roku), czyli Zaginięcia Ethana Cartera – zarówno w kontekście wyników sprzedaży gry, jak i jej przyszłości. Co jednak ciekawsze, deweloper wyjawił także pierwsze informacje na temat zupełnie nowego projektu jego warszawskiego zespołu.

Zespół The Astronauts liczy sobie obecnie osiem osób. - Adrian Chmielarz zapowiedział nową grę studia The Astronauts - wiadomość - 2015-06-03
Zespół The Astronauts liczy sobie obecnie osiem osób.

Nowa gra Adriana Chmielarza

Tytuł jest jeszcze we wczesnej fazie – za trzy, cztery miesiące Adrian Chmielarz skończy prace nad bazowym projektem i skieruje go do właściwej produkcji – więc znamy tylko ogólne założenia. Po raz kolejny otrzymamy grę z otwartym światem i poważną fabułą, stawiającą sobie za cel „powiedzenie czegoś na temat człowieczeństwa; być może przekazanie głębszych emocji”. Tym razem rozgrywka zaoferuje nam „więcej gry” i mechaniki, a także znacznie dłuższe doświadczenie, mające u podstaw swobodną eksplorację świata przedstawionego.

”Oczywiście, biorąc pod uwagę rozmiar naszego zespołu, nie będzie to Jerozolima czy XIX-wieczny Londyn – śmieje się Chmielarz. – Chodzi o sposób zaznajomienia się z przestrzenią. (...) Chcemy, by gracze poznawali przestrzeń, nauczyli się czegoś na temat zaprezentowanego miejsca.”

Niewykluczone również, że w nowej produkcji „będziemy mogli wziąć bardziej »czynny« udział” w scenach przemocy, a nie tylko obserwować jej skutki, jak to miało miejsce w Zaginięciu Ethana Cartera. Jednak nie podjęto jeszcze ostatecznej decyzji w tym względzie.

Zaginięcie Ethana Cartera to druga obok This War of Mine najbardziej uznana polska gra 2014 roku. - Adrian Chmielarz zapowiedział nową grę studia The Astronauts - wiadomość - 2015-06-03
Zaginięcie Ethana Cartera to druga obok This War of Mine najbardziej uznana polska gra 2014 roku.

Zaginięcie Ethana Cartera

Więcej do powiedzenia Adrian Chmielarz miał na temat debiutanckiego dzieła The Astronauts, wydanego na PC we wrześniu 2014 roku. Jak wiadomo od dłuższego czasu, tytuł przed końcem bieżącego roku ma trafić także na PlayStation 4. Wersja konsolowa powstaje z użyciem silnika Unreal Engine 4 (komputerowy pierwowzór powstał w oparciu o Unreal Engine 3), więc zaoferuje delikatnie poprawioną oprawę graficzną i lepszą wydajność. Ponadto będzie cechowała się usprawnionym systemem zapisywania stanu rozgrywki, a także wzbogaci świat przedstawiony o dodatkowy skrót między lokacjami, by wyeliminować problem backtrackingu, który irytował część graczy. Tę usprawnioną wersję otrzymają także za darmo posiadacze pecetowego oryginału.

Co więcej, gdy omawiana gra trafi na PlayStation 4, The Astronauts przygotuje jeszcze Zaginięcie Ethana Cartera w wersji pod Oculus Rifta, jako że Adrian Chmielarz jest wielkim zwolennikiem rzeczywistości wirtualnej. Wydaniu tym uświadczymy „znaczące zmiany” techniczne względem edycji na PC i PS4, ale nie wiadomo jeszcze, na czym będą dokładnie polegały.

Na pytanie, czy Zaginięcie Ethana Cartera wyjdzie również na Xboksa One, Chmielarz odpowiedział, że nie wie:

”Szczerze mówiąc, nie mam pojęcia. Sony zaprezentowało grę jako tytuł z czasową wyłącznością dla PlayStation 4. Co z innymi platformami? Zależy to od wielu czynników i tego, co będziemy akurat robić. Weźmy twórców Gone Home. Sprzedali sporo sztuk na PC, ale nie przygotowali żadnej wersji konsolowej. To nie dlatego, że są głupi i nie lubią pieniędzy; po prostu są zajęci czymś innym. Myślę, że próbowali, ale nie wypaliło. Obecnie nie mogę więc nic obiecać. Możliwe, że gra trafi tylko na PlayStation 4. Możliwe, że ukaże się później na Xbox One. Nie wiem.”

Co się zaś tyczy sprzedaży – w ciągu miesiąca od premiery gra trafiła w ręce 60 tysięcy graczy, natomiast ponad pół roku później może pochwalić się więcej niż ćwiercią miliona sprzedanych egzemplarzy.

”Po 250 tysiącach przestałem liczyć – mówi Chmielarz. – To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę, że mówimy o platformie PC, gdzie łatwo zdobyć nową grę poza Steamem. (...) Zainwestowaliśmy [w stworzenie Zaginięcia Ethana Cartera – przyp. Draug] dosłownie wszystko, co mieliśmy, do ostatniego grosza. Zdołaliśmy odzyskać wkład, podtrzymać działalność studia i zacząć nową grę, więc jest w porządku.”

The Vanishing of Ethan Carter

Zaginięcie Ethana Cartera

The Vanishing of Ethan Carter

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 25 września 2014

Informacje o Grze
7.3

GRYOnline

7.8

Gracze

8.8

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Krzysztof Mysiak

Autor: Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-06-04
03:21

TRX Generał

TRX
😁

"będzie to gra z otwartym światem i głęboką fabułą"
Taaa, świat, który ogarnia się całościowo w godzinę i fabuła, której głębia jest rozpisana na kilkanaście kilobajtów tekstu (kto nie wierzy niech zajrzy do folderu z grą).
Tak się składa, że dokładnie wczoraj ukończyłem tę grę i napiszę jedno - gram od mniej więcej drugiej klasy podstawówki (rocznik 87) i nigdy jeszcze nie widziałem większej wydmuszki, niż gra Chmielarza. NIGDY!
Pamiętajcie jednak, że to moje zdanie, które może być kontrowersyjne. Sorry, ale nie mam zamiaru być lemingiem i oceniać coś absurdalnie wysoko tylko dlatego, że inni tak zrobili. No bo przecież jak to tak - przecież gdy się z resztą osób nie zgadzam to muszę być głupi?

Adrian, idź i nie wracaj. Przynajmniej dla mnie.

Komentarz: TRX
2016-01-29
02:45

pabloNR Generał

pabloNR

@ TRX - No, ostatnie zdanie trochę niegrzeczne, ale to twoja sprawa. Co do reszty tekstu to właściwie w sporej części się zgadzam. Gra jest krótka, wygląda ładnie, ale aż tak wielkiej głębi, o której wszyscy trąbią bym się tam nie doszukiwał. Gra zyskała uznanie, to cieszy, ale....nie róbmy z gówna czekolady - oczywiście zachowując wszelkie proporcje :).

Komentarz: pabloNR
2016-01-29
03:02

marcing805 Legend

marcing805

Wiedźmin 3 grą na dwa tygodnie... no jak ktoś nie ma życia, to owszem. Gra jest wielka. Misje główne, poboczne, zlecenia wiedźmińskie i oczyszczenie mapy ze znaków zapytania to od groma roboty.

Komentarz: marcing805
2016-01-29
07:08

Mutant z Krainy OZ Legend

Mutant z Krainy OZ

Od kiedy ilosc tekstu oznacza głębię fabularna? To krotkie arcydziela literatury sa szmirami bo maja za malo stron?
Do gry sie nie odnosze bo nie gralem, ale argument jest wyjatkowo slaby.

Komentarz: Mutant z Krainy OZ
2016-09-30
16:35

Claudiacgf Junior

Może Ojciec Dyrektor coś dorzuci na tą grę?

Komentarz: Claudiacgf

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl