Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 sierpnia 2021, 12:56

autor: Adrian Werner

AC Valhalla wykorzystana do promocji turystyki

Wydanie DLC Wrath of the Druids do Assassin's Creed: Valhalla stało się okazją do wypromowania turystyki. Organizacja podległa rządowi Irlandii Północnej wydała na ten cel prawie 50 tys. euro, sięgając po pomoc influencerów.

W maju ukazał się dodatek Wrath of the Druids do Assassin's Creed: Valhalla. Jedną z największych atrakcji tego rozszerzenia była świetnie zrealizowana wirtualna Irlandia. Jak donosi serwis Wirtualnemedia.pl, premierę DLC wykorzystała Turystyka Irlandii (ang. Tourism Ireland), czyli organizacja rządowa zajmująca się promowaniem Irlandii Północnej. Wspólnie z popularnymi streamerami zorganizowała kampanię, która kosztowała 49 405 euro. Był to pierwszy raz, gdy nawiązano tego rodzaju współpracę z twórcami treści.

Nie zdradzono, ile z tej kwoty przypadło poszczególnym twórcom. Pochwalono się za to wynikami oglądalności.

Streamer:

Liczba widzów podczas transmisji na żywo w serwisie Twitch:

Liczba wyświetleń materiałów z transmisji i filmików powiązanych z tym tematem w serwisie YouTube:

Liczba wyświetleń treści związanych z promocją na Instragramie:

NotaBene (Francja)

5545

50 tys.

brak

Kaya Yanar (Niemcy)

4400

20 tys.

60 tys.

Keebabb (kraje skandynawskie)

brak

6 tys.

4000

Brytyjska część akcji jest obecnie w toku. Natomiast materiały przygotowane przez samo Tourism Ireland obejrzano 50 tys. razy.

Organizacja tłumaczy, że celem kampanii było zwiększenie zainteresowania Irlandią Północną na świecie. Grupa ma nadzieję, że gracze po zwiedzeniu wirtualnych wersji słynnych lokacji, takich jak Grobla Olbrzyma, Ben Bulben i Wzgórze Tara, zapragną odwiedzić je także w świecie rzeczywistym.

Przypomnijmy, że AC: Valhalla ukazało się w listopadzie ubiegłego roku na PC, konsolach Xbox One, Xbox Series X/S, PlayStation 4 i PS5 oraz w usłudze Google Stadia. Wrath of the Druids jest pierwszym dodatkiem do tej produkcji. Kolejne rozszerzenie, zatytułowane The Siege of Paris, ukaże się pojutrze, czyli 12 sierpnia.

  1. Oficjalna strona firmy Ubisoft
  2. Recenzja Assassin's Creed Valhalla - to jest Asasyn, którego szukacie
  3. Assassin's Creed Valhalla - poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej