Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 kwietnia 2021, 22:25

AC Valhalla: Irlandia z dodatku Gniew druidów w szczegółach

Hugo Sahuquet, jeden z deweloperów z oddziału Ubisoftu w Bordeaux, zdradził szczegóły na temat Irlandii z Gniewu druidów – nadchodzącego dodatku do Assassin’s Creed: Valhalla.

W SKRÓCIE:
  • Hugo Sahuquet, jeden z deweloperów Gniewu druidów, nadchodzącego DLC do AC: Valhalla, zdradził szczegóły tworzenia Irlandii, nowej krainy, która pojawi się w grze;
  • dowiedzieliśmy się, że rozszerzenie rozpocznie się 80 lat po pierwszym najeździe wikingów na Zieloną Wyspę i cztery dekady po tym, jak Nordowie osiedlili się w Dublinie – w czasach, gdy porzucili już oni marzenia o podboju Irlandii;
  • dużą rolę odegrają w Gniewie druidów postacie historyczne, m.in. Flann Sinna oraz Barid mac Imair;
  • w pracach nad dodatkiem twórcy korzystali z pomocy historyków, aby móc wiernie odtworzyć miasta i zwyczaje z dawnych lat.

Pierwsze duże rozszerzenie do Assassin’s Creed: Valhalla zadebiutuje 29 kwietnia. Dotąd poznaliśmy jedynie ogólny zarys tego, co nas czeka – cała Irlandia do zbadania, tropienie kultystów, układanie się z lokalnymi władcami i celtycki folklor. Teraz, dzięki dociekliwości serwisu The Gamer, wiemy, w jakie realia społeczno-kulturowe przyjdzie nam się zanurzyć w DLC Gniew druidów.

Redaktorzy The Gamera wystosowali kilka pytań do Hugo Sahuqueta, zastępcy dyrektora kreatywnego w zlokalizowanym w Bordeaux oddziale firmy Ubisoft. Udzielając odpowiedzi, deweloper zaczął od nakreślenia ram czasowych, w jakich rozpoczyna się akcja dodatku. Jej początek będzie miał miejsce 80 lat po pierwszym nalocie wikingów na Irlandię i cztery dekady po ich pierwszym osiedleniu się w Dublinie (dzisiejszej stolicy kraju).

Z nieznanych powodów kultury irlandzka i nordycka połączyły się lepiej i szybciej niż na przykład ta ostatnia z angielską, czego posmakować mogliśmy w Valhalli.

W efekcie ekspansji powstało nowe pokolenie – nordyccy Gaelowie, zrodzeni z małżeństw pomiędzy ludem nordyckim i gaelickim (południowoszkockim, znanym też po prostu jako górale – dop. red.). Związki te były użyteczne zarówno dla Nordów, jak i Irlandczyków, gdyż gwarantowały wzajemną ochronę i pomoc. Nordyccy Gaelowie przyjęli obydwie kultury, przez co Dublin szybko stał się bardzo kosmopolitycznym miastem (via The Gamer).

Do tego czasu wikingowie – pokonani przez wielkiego króla Irlandii, Aeda Findliatha – porzucili marzenia o podbiciu Zielonej Wyspy. Zamiast tego skupili się na robieniu interesów z lokalną ludnością, m.in. zatrudniając się u miejscowych władców jako najemnicy. Sahuquet odniósł się w tym miejscu do źródeł historycznych, według których inny wielki król Irlandii, Flann Sinna, włączał nordyckich wojowników do swoich kampanii wojennych. Rekrutacja do jednej z nich ma być zalążkiem fabuły Gniewu druidów.

Co będzie dalej? O tym przekonamy się za około dwa tygodnie. Na tę chwilę pewne wydają się dwie rzeczy. Po pierwsze, Ubisoft zamierza nie tyle kontynuować, co rozwijać sposób opowiadania historii, który widzieliśmy w AC: Valhalla. Świadczy o tym osadzenie w rolach głównych bohaterów niezależnych kolejnych postaci historycznych - Hugo Sahuquet zdradził, że w grze zobaczymy nie tylko wspomnianego już Flanna Sinnę, ale także ówczesnego władcę Dublina, Barida mac Imaira. Po drugie, znów ujrzymy wizję rzeczywistości z perspektywy dwóch różnych nacji, choć ze względu na udokumentowaną historycznie większą zażyłość wikingów z Irlandczykami niż z Anglikami możemy spodziewać się, że zostanie to przedstawione w jeszcze ciekawszy sposób. Może nawet ruszymy z mieszkańcami Zielonej Wyspy do wspólnej walki przeciwko Anglikom?

AC Valhalla: Irlandia z dodatku Gniew druidów w szczegółach - ilustracja #1
Łupnia daj Anglikowi, buławą potrząśnij.

Postać Barida mac Imaira, choć wzorowana na prawdziwym królu Dublina, który rządził w latach 873-881, będzie w DLC Gniew druidów przynajmniej częściowo zmyślona. Twórcy zdecydowali, że jego władanie w grze zostanie ustanowione przez Aeda Findliatha, który pokrzyżował plany ekspansyjne wikingów. Hugo Sahuquet skomentował to w następujący sposób: „Chociaż nie ma konkretnych danych na temat rodziców Barida (wiadomo jedynie, że jego ojciec był wikingiem – dop. red.), wyobraziliśmy sobie, że został on wybrany przez Aeda na władcę Dublina dlatego, że był nordyckim Gaelem, urodzonym przez irlandzką matkę” (via The Gamer).

Sahuquet zapewnił fanów serii Assassin’s Creed, że DLC Gniew druidów zostało pomyślane z dbałością o historyczne szczegóły. Aby zapewnić to ostatnie, Ubisoft miał współpracować z ekspertami od historii zarówno wikingów, jak i Irlandii – konsultacji udzielali profesor Clare Downham z Uniwersytetu w Liverpoolu i profesor Sean Duffy z Trinity College w Dublinie. Głównym zadaniem naukowców było zapoznanie zespołu deweloperów odpowiedzialnego za narrację z „badaniami archeologicznymi i rekonstrukcjami historycznymi ówczesnych miast i zwyczajów” (via The Gamer).

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej