5.5 miliona sztuk Gran Turismo 5 w sklepach

Koncern Sony ogłosił właśnie, że od momentu premiery do zeszłego poniedziałku, do sklepów detalicznych trafiło już 5.5 miliona sztuk Gran Turismo 5, najnowszej gry wyścigowej ze stajni Polyphony.

Mateusz Kądziołka

Koncern Sony ogłosił właśnie, że od momentu premiery do zeszłego poniedziałku, do sklepów detalicznych trafiło już 5.5 miliona sztuk Gran Turismo 5, najnowszej gry wyścigowej ze stajni Polyphony.

5.5 miliona sztuk Gran Turismo 5 w sklepach - ilustracja #1

Długo wyczekiwana piąta odsłona serii, zadebiutowała 24 listopada w Europie i Ameryce Północnej, a dzień później w Japonii. Najlepsze wyniki gra zaliczyła na starym kontynencie, gdzie duże zainteresowanie klientów przełożyło się na zamówienia detalistów w wysokości 3.5 miliona egzemplarzy. Ameryka Północna znalazła się na drugim miejscu z 1.2 miliona sztuk na koncie. Najgorsze wyniki Gran Turismo 5 odnotowało w Kraju Kwitnącej Wiśni, bo do sklepów wysłano tylko o 550 tysięcy kopii GT5.

5.5 miliona sztuk Gran Turismo 5 w sklepach - ilustracja #2

Warto dodać, że bardzo dobre wyniki najnowszej części pozwoliły całej serii przekroczyć liczbę 60 milionów egzemplarzy, jakie znalazły się w sklepach. Wyniki poszczególnych odsłon przedstawiają się następująco:

  • Gran Turismo – 10.98 milionów
  • Gran Turismo 2 – 9.34 milionów
  • Gran Turismo 3 A-Spec – 14.80 milionów
  • Gran Turismo Concept 2001 – 1.50 milionów
  • Gran Turismo 4: Prologue – 1.34 milionów
  • Gran Turismo 4 – 10.86 milionów
  • Gran Turismo 5: Prologue – 5.03 milionów
  • Gran Turismo PSP – 2.24 milionów
  • Gran Turismo 5 – 5.52 milionów

Również grupa NPD, zajmująca się badaniami rynku konsumenckiego w Stanach, ogłosiła wczoraj, że piąta część Gran Turismo znalazła się na ósmym miejscu wśród najlepiej sprzedających się gier i programów zeszłego miesiąca.

Zwracamy uwagę, że podane liczby dotyczą liczby kopii, które zostały zamówione przez sprzedawców, a nie bezpośrednio kupione przez klientów końcowych. Jednakże tak duże zainteresowanie detalistów może świadczyć o tym, że znaczna część z tych zamówionych kopii znalazła swoich nabywców.

Zapraszamy do zapoznania się z naszymi materiałami na temat gry:

Gran Turismo 5

Gran Turismo 5

PlayStation
po premierze

Data wydania: 24 listopada 2010

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

7.9

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
25
26

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Sportowe
2010-12-11
10:04

meloncom Konsul

Perkel...jesteś miszcz :D zarzuty są fajne co do forzy a teraz zobacz w czym kuleje GT5:

- beznadziejne AI przeciwników
- teoretycznie słabszy przeciwnik (posiadając ten sam samochód) potrafi nagle dostać niezłego kopa (słabe AI nadrabia oszukiwaniem w ten sposób)
- gra oszukuje graczy w trybie "wyścigów specjalnych", ponieważ tylko gracza obowiązują pewne zasady a przeciwnicy robią z nami co chcą
- tylko 200 samochodów premium
- idiotyczny system kupowania samochodów "nie premium" dzięki czemu...
- nie jest możliwe czasem ukończenie niektórych wyścigów w trybie kariery LOL!!!
- kulejąca grafika z licznymi błędami
- niby 1000 samochodów, które są patykiem na wodzie pisane bo nikt tego nie sprawdzi (nie są dostępne od ręki)
- system zniszczeń (o ile można to tak nazwać)
- photomode to niestety przykry żarcik, podczas replayu z wyścigu lepiej nie odpalać!!!
- powtórki okrojone do minimum, widok tylko z podstawowych kamer + jedna dodatkowa "cinematic"
- instalacja na dysku trwa około 40 min (choć gra pokazuje na początku 12 min) + ściąganie patchów
- doinstalowywanie się gry podczas rozgrywki, co wydłuża czasy ładowania

Posiadam Forzę 3 oraz GT5 i muszę niestety przyznać, że pomimo fajniejszej jazdy w GT5 (tylko w trybie A-Spec, reszta jest frustrująca) to Forza 3 wypada lepiej dzięki bardziej dopracowanej całości.

Komentarz: meloncom
2010-12-11
12:51

li_s Konsul

li_s

Ciekawe czy i jeśli tak to kiedy dobije do 10 mln.

Komentarz: li_s
2010-12-11
12:56

Lutz Legend

Meloncom nie gralem niestety w arcade, ale polecam pograc w tryb gt, tam nie ma problemow z "kopem" to nie nfs

Komentarz: Lutz
2010-12-11
13:30

zanonimizowany495054 Konsul

@ meloncom

To po kolei

-AI jest lepsze niż w forzie. Niestety recenzenci z konia spadli opisując AI. Owszem wydają się idiotami ale tak wygląda prawdziwe życie. Poprawie stosują techniki wyprzedzania, blukują, slipstreamują. I o ile ty nie jesteś idiotą szarżującym to AI wyminie cię bądź nie popełni błędu. Jeśli uważasz AI za idiotyczne to powiedz ile w tym twojej zasługi a ile AI. To nie NFS AI ma jeździć stosując się do pewnych zasad. Tak więc jak bedziesz pędził jak idiota to możesz liczyć że AI się posypie jak w kazdej grze.

Problem polega na tym że ludzie nie wiedzą jak powinno się wyprzedzać. W prawdziwym życiu przeważnie moment wyprzedzenia dostępuje na dohamowaniach do zakrętu bądź na wyjściu z takowego. Za to widziałem kupe graczy wymijających Ai na wąskich prostych, albo dziwiących się jak AI mogło w niego przyłożyć w dupe jak hamował zbyt mocno. No jasne że przyłoży ja też bym się nie spodziewał w wyścigu że jakiś idiota zwolni do 20 km/h w zakręcie który powinno się pokonywać 40km/h, albo czemu AI nie ustąpił ci miejsca jak byłeś trochę z tyłu. Bo nie musiał to ty powinieneś zwolnić bo według zasad to ty byś był winny kolizji.

- rubberbanding bo tak się to nazywa nie występuje w GT5 (w GT4 był obecny i na małą skalę w GT5P). Teraz żądzi AI z B-spec. Jeśli byś pograł w ten tryb to byś wiedział że liderzy stawki starają się jeździć trochę wolniej i nie popełniać błędów a goniący za nim dostają dużo agressivnes. Największy współczynnik jest oczywiście na samym końcu. Co więcej AI jeździ coraz lepiej z okrążenia na okrążenie poprawiając czasy sektorów. Pytanie czy to odpowiada rzeczywistości ? Zdecydowanie tak. Więc jeśli nagle stawka zaczyna cię doganiać to nie jest to oznaka że oni dostali jakiegoś boosta HP tylko dlatego że poprawili czasy ogólne i jeżdzą szybciej. TEn punk wiąże się z punktem 1wszym. Ai są rózne jeden popełnia dużo błędów inny wcale.

- to są misje specjalne więc pewne zasady są inne. Też będziesz miał żal do twórców za to że w licencjach jak koleś uderza w ciebie nie dostaje "dyskwalifikacji" ? Zresztą nie zauważyłem żeby w którejkolwiek z misji specjalnych przeciwnicy oszukiwali. Może jakiś konkret ?

- tylko 200 samochodów premium albo aż. Ale zgodze się z tobą. Lancia S4 powinna być premium.

- System jest dobry. Powiem więcej jest naprawde niezły. Co do zadań wątpie byś miał problem z czymś innym niż wyścigami pickupów. Aco do samych pickupów to byś wiedział że po jednej z licencji zrobionej na brąz dostaniesz dodga RAma. Z resztą nie ma problemu.

- Chiałeś powiedzieć dynamiczne cienie w małej rozdzielczości. Bo tearing jest minimalny a spadki fps to spadki rzędu maks 10 klatek przy średniej minimalnej 58 klatek... Mamy tu do czynienia z najlepiej wyglądającą grą wyścigową proszę pana.

- Dokładnie 1031. I są dostępne do kupienia bądź wygrania wszystkie. Jeśli masz kolegów którzy grają w GT5 problem nabycia wszystkich nie jest problemem. Dokładnie taki sam system kupowania był w GT4 i też nikomu nie przeszkadzał. Zresztą to takie dziwne że nie można kupić w salonie Hondę City Turbo II ? Znajdź mi salon w którym ją sprzedają a dam ci jeszcze 10k premii.

- Zły strzał powtórki w GT to zawsze były majstersztyki. Owszem kontrola nad nimi jest mała ale nie widziałem jeszcze gry która posiada lepsze kamery powtórek itd.

- photomode żart ? Chyba żartujesz : Prosze pare shootów z photomode podczas wyścigu:

http://farm6.static.flickr.com/5049/5240323049_305759d8d2_b.jpg
http://farm6.static.flickr.com/5207/5250762963_4b75882065_b.jpg
http://farm6.static.flickr.com/5250/5251374746_2b5c3d46d9_b.jpg
http://farm6.static.flickr.com/5250/5250776189_93c0e0fd73_b.jpg
http://farm6.static.flickr.com/5284/5251377860_53e35621e3_b.jpg
http://farm6.static.flickr.com/5090/5250775613_197e04d6b9_b.jpg

- mi pokazała 52 minuty.. i co z tego godzine nie możesz poczekać? :> Co do doinstalowywania sie owszem ale te instalacje a raczej ikona instalacji wkracza na góra 2-3 sekundy. I jest to jednorazowe. Dla samochodów jest to góra półtorej sekundy.

I obie są dopracowane..

Tak więc jeden z twoich punktów tak naprawde zawiódł nadzieje fanów. Gzie standardowe fury i tak świetnie wyglądają i co najważniejsze zachowują się jak samochody premium.

GT5 miał według fanów:
- dostarczyć najlepszy realizm jazdy na konsole - dostarczył
- dać niezły online bez lagów - dostarczył
- dać długi i głęboki system kariery - dostarczył
- dać zmienne warunki pogodowe i jazda w nocy - dostarczył
- dać 16 samochodów na trasie - dostarczył
- dać multum samochodów i tras - dostarczył
- dać udoskonalony photomode - jest

Czego chcieć więcej ?

Komentarz: zanonimizowany495054
2011-11-13
13:23

zanonimizowany640963 Pretorianin

bije rekordy

Komentarz: zanonimizowany640963

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl