Spotify zmieni wkrótce sposób traktowania użytkowników blokujących reklamy. Firma zamierza bez ostrzeżenia dawać bany na konta, na których wykryte zostaną ad blockery.

Walka z blokowaniem reklam robi się coraz ostrzejsza. Specjalizujący się w streamingu muzyki serwis Spotify poinformował, że wkrótce zacznie banowanie użytkowników, u których wykryte zostanie stosowanie ad blockerów. Dotyczy to jedynie kont darmowych, gdyż jedną z zalet subskrypcji jest brak reklam.
Obecnie po wykryciu ad blockera konto ulega zawieszeniu, a użytkownicy otrzymują e-mail z ostrzeżeniem. Pełna funkcjonalność zostaje przywrócona, jeżeli osoba wyłączy program blokujący reklamy lub wykupi subskrypcję.
Nowe zasady wejdą w życie 1 marca tego roku. Od tego dnia po wykryciu blokowania reklam Spotify od razu nałoży ban na konto, bez żadnych wcześniejszych ostrzeżeń lub e-maili.

Spotify twierdzi, że około 2% użytkowników korzystających z darmowych kont stosuje ad blockery. Osoby te nie generują żadnych przychodów dla firmy oraz artystów udostępniających utwory w serwisie.
Przypomnijmy, że przedwczoraj Spotify pochwaliło się, że liczba użytkowników serwisu przekroczyła 207 mln. 36% spośród nich, czyli 96 mln osób, opłaca subskrypcję. Ostatni kwartał ubiegłego roku był pierwszym, w którym firma wykazała zysk zamiast strat.
Ostatnie tygodnie to dla firmy okres dużych inwestycji. Kilka dni temu wykupiła ona specjalizujące się w podcastach serwisy Gimlet i Anchor. Spotify zamierza w tym roku zainwestować w tę kategorię ok. 400-500 mln dolarów.
14

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.