Rynek growego sprzętu komputerowego przyniósł w ubiegłym roku 21,5 miliarda dolarów przychodu

Według firmy badawczej Jon Peddie Research, w ubiegłym roku światowy rynek sprzętu komputerowego dla graczy przyniósł ponad 21,5 miliarda dolarów przychodu, a więc dwa razy więcej niż cały sektor konsolowy w tym samym czasie.

futurebeat.pl

Michał Kułakowski

Znaczny procent przychodów w sektorze gamingowego sprzętu komputerowego generują gracze, którzy wydają pieniądze na podzespoły i pecety z najwyższej półki

W ostatnich latach wielokrotnie informowaliśmy, powołując się na przeróżne źródła branżowe oraz opinie analityków, o stabilnym wzroście sprzedaży w sektorze pecetowego gamingu, zarówno w dziedzinie software jak i hardware. Kolejnym potwierdzeniem trendów może być raport firmy badawczej Jon Peddie Research. Według danych zebranych przez pracujących w niej specjalistów, którzy przyjrzeli się w sumie 33 największym rynkom na świecie, sektor sprzętu komputerowego przeznaczonego dla graczy przyniósł w 2014 roku przychody w wysokości ponad 21,5 miliarda dolarów. Wspomniany sprzęt to zarówno najważniejsze podzespoły, takie jak karty graficzne, procesory, pamięci, płyty główne czy dyski twarde, jak i monitory, laptopy oraz inne urządzenia, takie jak myszki, pady, klawiatury, systemy chłodzące, obudowy itd.

Badacze podkreślają, że wspomniana kwota 21,5 miliarda dolarów ma być dwukrotnie większa od tej, którą w tym samym czasie przyniósł sektor sprzętu konsolowego. Warto jednak pamiętać, że zarobione na konsolach pieniądze w znacznej części trafiają jedynie do trzech najważniejszych firmy (Sony, Microsoft i Nintendo) podczas gdy w przypadku pecetów suma dzielona jest pomiędzy setki większych i mniejszych wytwórców. Jon Peddie Research przewiduje, że przychody producentów sprzętu będą rosnąć w najbliższych latach z prędkością kilku procent rocznie, osiągając w 2017 roku pułap około 23,1 miliarda dolarów.

Prognoza podziału przychodów w rynku pecetowego sprzętu w 2017 roku

Jon Peddie Research szczuje, że w roku 2017 sektor gamingowy na PC przyniesie 23,109 miliarda dolarów, z czego 44% procent przychodów wygenerują tzw. entuzjaści, a więc gracze nie szczędzący grosza i wydający pieniądze na sprzęt z najwyższej półki, pozwalający np. na swobodną zabawę w rozdzielczości 4K. 26% przychodów producenci będą zawdzięczać tzw. mainstreamowi, a więc osobom zadowalającym się dobrej jakości podzespołami i akcesoriami ze średniej półki. 30% przypadnie natomiast na graczy opisanych mianem „preformance”. Są to osoby, którzy zadowalają się najtańszymi rozwiązaniami, pozwalającymi oszczędzić pieniądze, ale nie oferującymi wysokiej wydajności i jakości rozgrywki. Jak widać, entuzjaści, którzy w sumie stanowią tylko drobny procent ogółu wszystkich pecetowych graczy, wygenerują prawie połowę przychodów w branży.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-09-11
12:42

wysiak Legend

wysiak
😊

I tak porównywać sprzedaż gier AAA pc jest daleko w tyle

Ale to akurat naturalna kolej rzeczy, jak tyle wydaja na sprzet, to na gry juz nie stac.

Komentarz: wysiak
2015-09-11
12:50

Raistand Legend

Raistand

Do czego mam się odnosić? Ja pokazywałem jaki jest trend. Nie mówiłem nic o przyczynach.

Komentarz: Raistand
2015-09-11
13:29

Raistand Legend

Raistand

Ale nie czaisz, że ja nie wnikam w przyczyny?

Komentarz: Raistand
2015-09-11
13:34

Raistand Legend

Raistand

Aha. Czyli ilość użytkowników steama maleje? Tak? no bo skoro bzdurą jest, że rośnie to znaczy że się zmniejsza.

Komentarz: Raistand
2015-09-12
00:29

Lothers Senator

Lothers

Tu widać siłę rynku PC, jak mam grać w popierdółki w stylu Uncharted czy The Last of US, czy Heavy Rain - w rzeczywistości interaktywne "filmiki", czy też wykastrowane "slashery" w stylu God of War, to wolę odpalić Wiedźmina 3 na ultra i odpłynąć. Proste, jak konstrukcja cepa.

Komentarz: Lothers

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl