futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 16 maja 2015, 08:48

autor: Adrian Werner

Rekomendowane wymagania sprzętowe wersji komercyjnej Oculus Rift

Poznaliśmy rekomendowane wymagania sprzętowe dla gogli VR Oculus Rift. Wynika z nich, że wielu miłośników wirtualnej rzeczywistości czeka spora inwestycja rozbudowę swoich pecetów.

Do komfortowej zabawy w wirtualnej rzeczywistości potrzebny będzie potężny sprzęt. - Oculus Rift - rekomendowane wymagania sprzętowe dla wersji komercyjnej  - wiadomość - 2015-05-16
Do komfortowej zabawy w wirtualnej rzeczywistości potrzebny będzie potężny sprzęt.

Zespół pracujący nad goglami VR Oculus Rift ujawnił rekomendowane wymagania sprzętowe dla komercyjnej wersji tego sprzętu.

Rekomendowane wymagania sprzętowe

  1. Karta grafiki: NVIDIA GTX 970 / AMD 290 lub ekwiwalentna
  2. Procesor: Intel i5-4590 lub lepszy
  3. Pamięć RAM: 8GB
  4. System operacyjny: Windows 7 SP1
  5. Inne: wyjście video kompatybilne z HDMI 1.3 plus dwa porty USB 3.0

Celem twórców Oculus Rift jest, aby powyższa konfiguracja wystarczyła do zapewnienie dobrych wrażeń we wszystkich grach i programach korzystających z tej technologii. Oczywiście, dotyczy to jedynie produkcji, które ukażą się w początkowym okresie obecności gogli na rynku.

Oculus Rift - rekomendowane wymagania sprzętowe dla wersji komercyjnej  - ilustracja #2

Rekomendowane wymagania są spore, ale taki jest koszt wirtualnej rzeczywistości. Wysoka rozdzielczość, 3D i duża liczba wyświetlanych klatek na sekundę – wszystko to stanowi obciążenie dla sprzętu, ale jest niezbędne do zapewnienia pełnego komfortu podczas zabawy.

Przypomnijmy, że w zeszłym tygodniu wreszcie ujawniono, kiedy możemy spodziewać się premiery komercyjnej wersji Oculus Rift. Gogle mają trafić do sprzedaży w pierwszym kwartale przyszłego roku. Wciąż nie znamy jednak dokładnej daty. Wiadomo jedynie, że preordery ruszą jeszcze w tym roku. Nie znana jest także cena. Za drugi model deweloperski trzeba zapłacić 350 dolarów, czyli około 1250 złotych i gracze oczekują, że edycja konsumencka będzie tańsza.

Na Oculus Rift czekamy już bardzo długo. Przedsięwzięcie narodziło się w 2012 roku, kiedy to jego twórcy postanowili poprosić za pośrednictwem serwisu Kickstarter o 250 tys. dolarów. Zbiórka okazała się wielkim sukcesem i zamknęła się na kwocie dziesięciokrotnie większej. W marcu zeszłego roku projekt wykupiła firma Facebook za 2 mld dolarów. Nowy właściciel zapewnił autorom potężny zastrzyk gotówki, co umożliwiło przyśpieszenie prac.

  1. Oculus Rift – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej