Technologie Tanie i polecane Porady PC Windows Konsole Telefony Technika
Wiadomość sprzęt i soft 15 sierpnia 2020, 15:23

autor: Karol Laska

Połowa młodych Amerykanów opłakuje TikToka

Na platformie TruePublic przeprowadzono ankietę, na podstawie której zbadano opinie Amerykanów w sprawie zbanowania TikToka. Większość ludzi nie zgadza się z rozkazem Donalda Trumpa.

Połowa młodych Amerykanów opłakuje TikToka - ilustracja #1
TikTok nadal jest numerem jeden pod względem popularności.

Ponad tydzień temu prezydent Stanów Zjednoczonych, Donald Trump, rozkazał wprowadzenie zakazu używania aplikacji TikTok oraz WeChat ze względu na ich chińskie pochodzenie. Poszło przede wszystkim o dostęp Wschodu do osobistych informacji Amerykanów.

W związku z całą tą sytuacją na platformie TruePublic przepytano ponad 10 000 użytkowników w wieku od 16 do 35 lat. Głównym tematem ankiety był TikTok. 51% uczestników wyraziło swój smutek związany z decyzją Trumpa o zablokowaniu dostępu do aplikacji, podczas gdy 21% poparło prezydenta w jego poczynaniach. Całą resztę, czyli 28%, stanowi grupa ludzi, których nie obchodzi dalszy przebieg sprawy.

Połowa młodych Amerykanów opłakuje TikToka - ilustracja #2
Chińskie praktyki wyciągania prywatnych danych nie przerażają naszych zachodnich sojuszników.

Jeżeli dziwi Was taki rozstrzał, to poczekajcie na najbardziej przerażającą statystykę całego głosowania. Okazuje się, że 83% użytkowników TikToka nie za bardzo przejmuje się tym, że chiński rząd zbiera o nich informacje. Tym bardziej nie chcą oni z takiego powodu usuwać aplikacji. Zaledwie 41% ankietowanych uważa, że Chiny powinny odpowiedzieć za nadużycia prywatności.

A jakie alternatywy wybierają Amerykanie? Zaledwie 24% wybrałoby Reels (czyli nową funkcję Instagrama), 28% postawiłoby na Triller, a 27% skłoniłoby się w stronę Byte. Jeżeli jednak mieliby do wyboru TikToka, to zdecydowaliby się na niego w 88% przypadków. Wpływ na to może mieć już pewnego rodzaju przyzwyczajenie (żeby nie powiedzieć uzależnienie). 45% reprezentantów pokolenia Z spędza co najmniej godzinę dziennie na używaniu tej aplikacji. Na przykładzie powyższych statystyk widać doskonale, jak wielką popularnością i zaufaniem cieszy się ona wśród młodych ludzi.