futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 15 lipca 2016, 19:54

autor: Michał Kułakowski

PlayStation 4 NEO – do sieci wyciekła specyfikacja sprzętowa oraz inne informacje

W sieci pojawiła się kolejna porcja nieoficjalnych informacji na temat PlayStation 4 NEO. W liczącej ponad czterdzieści stron dokumentacji znalazły się dane na temat specyfikacji sprzętowej systemu, testów prototypów oraz kompatybilności z oryginalnym PlayStation 4.

PlayStation 4 NEO, a więc ulepszona wersja PlayStation 4, pozostaje wciąż formalnie okryta tajemnicą, ale w sieci od kilku miesięcy regularnie pojawiają się nowe informacje na temat systemu. Do tej pory największy wyciek związanych z nim wieści miał miejsce w kwietniu, kiedy poznaliśmy wstępną specyfikację sprzętową konsoli. Rewelacje te potwierdza kolejny przeciek, tym razem niepochodzący jednak z relacji osób trzecich, ale z najprawdopodobniej autentycznych dokumentów Sony. W liczącej ponad czterdzieści stron prezentacji, którą możecie obejrzeć w tym miejscu, znalazło się podsumowanie kluczowych informacji na temat PlayStation 4 NEO, a także schemat strategii jaką zastosuje wobec niego producent.

PlayStation 4 NEO specyfikacja sprzętowa:

Procesor:

Obie konsole używają procesorów z rodziny Jaguar, zaprojektowanych i wyprodukowanych przez firmę AMD. Wersja z PlayStation 4 Neo będzie jednak wyżej taktowana:

  1. Oryginalne PS4: 8 rdzeni 1.6 Ghz
  2. PS4 NEO: 8 rdzeni 2.1 GHz (1.3 raza szybszy)

Układ graficzny:

PlayStation 4 Neo wykorzystuje ulepszoną wersję przygotowanego przez AMD układu graficznego.

  1. Oryginalne PS4:18 CU przy taktowaniu 800 MHz
  2. PS4 NEO: 36 CU przy taktowaniu 911 MHz

Pamięć RAM:

Obie konsole używają tych samych 8 GB kości GDDR5. Wersja z PlayStation 4 Neo będzie oferować jednak większą przepustowość:

  1. Oryginalne PS4: 176 GB/s
  2. PS4 NEO: 218 GB/s (1.24 raza większa)

Dysk twardy:

Konsole posiadają identyczne, standardowe dyski twarde.

Jeżeli wierzyć informacjom z prezentacji, PlayStation 4 NEO prawie na pewno nie pojawi się w sprzedaży w tym roku. Przyglądając się planom koncernu, obejmującym szczegóły związane z deweloperskimi wersjami konsoli oraz jej software'u, widzimy wyraźnie, że ostatnie testy prototypów będą finalizowane w marcu i kwietniu 2017 roku. Data wprowadzenia na rynek komercyjnej wersji konsoli wciąż nie została ustalona.

Plany Sony przedstawiające okres testowania prototypów i deweloperskich wersji nowej konsoli

Pozostałe informacje to w dużej części przypomnienie tego, czego dowiedzieliśmy się w kwietniu. Sony nie chce alienować posiadaczy oryginalnego PlayStation 4. Obie wersje konsoli będą korzystać z tego samego bazowego oprogramowania i systemu operacyjnego. Wszystkie wydawane produkcje muszą działać na obu systemach i korzystać z tego samego formatu zapisu stanu gry. Wersja NEO, w zależności od deweloperów, zaoferuje dodatkowe opcje, takie jak poprawiona wydajność czy ulepszone efekty graficzne. Już wydane gry będą mogły otrzymać patch, wyprowadzając obsługę nowych możliwości NEO. Nie będzie on obowiązkowy, ale możemy domyślać się, że duża część hitów opublikowanych i stworzonych przez Sony otrzyma takowe łatki. Każdy tytuł wydany od października 2016 roku powinien być kompatybilny z oboma systemami. Duży nacisk położony został na obsługę rozdzielczości 4K. NEO będzie automatycznie podbijać rozdzielczość ekranu, dostosowując się do współpracy z ekranami i telewizorami Ultra HD. W materiałach nie znalazły się żadne szczegóły dotyczące PlayStation VR.

  1. Prezentacja poświęcona PlayStation 4 NEO