
Niedawno odbyła się premiera platformy streamingowej od Google. Usługa nie cieszy się dużym uznaniem wśród graczy, o czym już dla Was pisaliśmy. Pierwsze recenzje negatywnie oceniały ograniczone funkcje Stadii oraz ilość pobieranych danych i mocno krytykowały opóźnienia. Te ostatnie zostały jednak szybko poprawione, bowiem w teście przeprowadzonym przez ekipę Digital Foundry opisywana usługa nie wypadła najgorzej. Eksperci porównali Google Stadia (w wersji podstawowej i pro) z Xboksem One X oraz PC w Red Dead Redemption 2 – grze, która ostatnimi czasy często jest wykorzystywana do wszelkiego rodzaju testów.
Poniżej przedstawiamy materiał wideo z analizy porównawczej wszystkich wymienionych platform:
Autorzy filmu dogłębnie omówili wiele elementów związanych z jakością rozgrywki. Chandoog, użytkownik niemieckiego forum ResetEra, wyłapał najciekawszą kwestię – wysokość input lagów (opóźnień wejścia) występujących na testowanych platformach.
Tak prezentują się ustawienia Red Dead Redemption 2 w usłudze od Google, przy których były robione pomiary opóźnienia:
Wyniki testu input lagów prezentują się następująco:
Jak widzimy, jakość na Stadia nie jest powalająca i pod względem renderowania jeszcze dużo jej brakuje do tej oferowanej przez PC i Xboxa. Jednakże zamieszczony powyżej test dowodzi tego, że platforma robi szybkie postępy i w zaledwie kilka dni po premierze pokonała Xboxa One X.
15