futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 23 listopada 2019, 12:23

autor: Oliwer Stanisławski

Google Stadia – input lag jednak może zaskakiwać

Jak się okazuje, Google Stadia w grze Red Dead Redemption 2 ma mniejsze opóźnienia od Xboxa One X. Dokładny test został umieszczony w serwisie YouTube, na kanale Digital Foundry.

Usługa miała swoją premierę we wtorek, ale jak na razie nie odniosła dużego sukcesu. - Google Stadia – input lag jednak może zaskakiwać - wiadomość - 2019-11-23
Usługa miała swoją premierę we wtorek, ale jak na razie nie odniosła dużego sukcesu.

Niedawno odbyła się premiera platformy streamingowej od Google. Usługa nie cieszy się dużym uznaniem wśród graczy, o czym już dla Was pisaliśmy. Pierwsze recenzje negatywnie oceniały ograniczone funkcje Stadii oraz ilość pobieranych danych i mocno krytykowały opóźnienia. Te ostatnie zostały jednak szybko poprawione, bowiem w teście przeprowadzonym przez ekipę Digital Foundry opisywana usługa nie wypadła najgorzej. Eksperci porównali Google Stadia (w wersji podstawowej i pro) z Xboksem One X oraz PC w Red Dead Redemption 2 – grze, która ostatnimi czasy często jest wykorzystywana do wszelkiego rodzaju testów.

Poniżej przedstawiamy materiał wideo z analizy porównawczej wszystkich wymienionych platform:

Autorzy filmu dogłębnie omówili wiele elementów związanych z jakością rozgrywki. Chandoog, użytkownik niemieckiego forum ResetEra, wyłapał najciekawszą kwestię – wysokość input lagów (opóźnień wejścia) występujących na testowanych platformach.

Tak prezentują się ustawienia Red Dead Redemption 2 w usłudze od Google, przy których były robione pomiary opóźnienia:

  • jakość tekstur: ultra,
  • filtrowanie anizotropowe: mniejsze niż 4x,
  • jakość oświetlenia: średnia,
  • jakość odbić: niska (jak na XB1X),
  • cienie w pobliżu: wysokie,
  • dalekie cienie: wysokie (wyższe niż na XB1X),
  • światło wolumetryczne: niskie/średnie (jak na XB1X),
  • teselacja: wysoka,
  • poziom szczegółowości drzew: niski,
  • poziom szczegółowości trawy: niski (jak na XB1X),
  • jakość futra: średnia (jak na XB1X).

Wyniki testu input lagów prezentują się następująco:

  • Google Stadia: 385 milisekund,
  • PC (60 FPS, potrójne buforowanie): 355 milisekund,
  • Xbox One X: 435 milisekund.

Jak widzimy, jakość na Stadia nie jest powalająca i pod względem renderowania jeszcze dużo jej brakuje do tej oferowanej przez PC i Xboxa. Jednakże zamieszczony powyżej test dowodzi tego, że platforma robi szybkie postępy i w zaledwie kilka dni po premierze pokonała Xboxa One X.