Google Stadia – input lag jednak może zaskakiwać

Jak się okazuje, Google Stadia w grze Red Dead Redemption 2 ma mniejsze opóźnienia od Xboxa One X. Dokładny test został umieszczony w serwisie YouTube, na kanale Digital Foundry.

futurebeat.pl

Oliwer Stanisławski

Usługa miała swoją premierę we wtorek, ale jak na razie nie odniosła dużego sukcesu. - Google Stadia – input lag jednak może zaskakiwać - wiadomość - 2019-11-23
Usługa miała swoją premierę we wtorek, ale jak na razie nie odniosła dużego sukcesu.

Niedawno odbyła się premiera platformy streamingowej od Google. Usługa nie cieszy się dużym uznaniem wśród graczy, o czym już dla Was pisaliśmy. Pierwsze recenzje negatywnie oceniały ograniczone funkcje Stadii oraz ilość pobieranych danych i mocno krytykowały opóźnienia. Te ostatnie zostały jednak szybko poprawione, bowiem w teście przeprowadzonym przez ekipę Digital Foundry opisywana usługa nie wypadła najgorzej. Eksperci porównali Google Stadia (w wersji podstawowej i pro) z Xboksem One X oraz PC w Red Dead Redemption 2 – grze, która ostatnimi czasy często jest wykorzystywana do wszelkiego rodzaju testów.

Poniżej przedstawiamy materiał wideo z analizy porównawczej wszystkich wymienionych platform:

Autorzy filmu dogłębnie omówili wiele elementów związanych z jakością rozgrywki. Chandoog, użytkownik niemieckiego forum ResetEra, wyłapał najciekawszą kwestię – wysokość input lagów (opóźnień wejścia) występujących na testowanych platformach.

Tak prezentują się ustawienia Red Dead Redemption 2 w usłudze od Google, przy których były robione pomiary opóźnienia:

  • jakość tekstur: ultra,
  • filtrowanie anizotropowe: mniejsze niż 4x,
  • jakość oświetlenia: średnia,
  • jakość odbić: niska (jak na XB1X),
  • cienie w pobliżu: wysokie,
  • dalekie cienie: wysokie (wyższe niż na XB1X),
  • światło wolumetryczne: niskie/średnie (jak na XB1X),
  • teselacja: wysoka,
  • poziom szczegółowości drzew: niski,
  • poziom szczegółowości trawy: niski (jak na XB1X),
  • jakość futra: średnia (jak na XB1X).

Wyniki testu input lagów prezentują się następująco:

  • Google Stadia: 385 milisekund,
  • PC (60 FPS, potrójne buforowanie): 355 milisekund,
  • Xbox One X: 435 milisekund.

Jak widzimy, jakość na Stadia nie jest powalająca i pod względem renderowania jeszcze dużo jej brakuje do tej oferowanej przez PC i Xboxa. Jednakże zamieszczony powyżej test dowodzi tego, że platforma robi szybkie postępy i w zaledwie kilka dni po premierze pokonała Xboxa One X.

Podobało się?

15

Promocje na gry Cenegi w polskich sklepach

Następny
Promocje na gry Cenegi w polskich sklepach

PS5 jednak bez wymiennych dysków SSD. Patenty dotyczyły zabawek

Poprzedni
PS5 jednak bez wymiennych dysków SSD. Patenty dotyczyły zabawek

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl