futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 12 marca 2021, 14:26

GeForce RTX 3080 Ti coraz bliżej; ma mieć więcej VRAM od RTX 3080

GeForce RTX 3080 Ti wciąż nie ma oficjalnej daty premiery. Jednakże ostatnie plotki sugerują, że nie będziemy długo czekać na debiut tej karty graficznej.

Kolejny układ z rodziny GeForce RTX 3000 może ukazać się już w przyszłym miesiącu. Tak twierdzi chiński serwis MyDrivers, który jest „prawie pewien”, że RTX 3080 Ti zadebiutuje mniej więcej w połowie kwietnia. Karta miała być dostępna już w styczniu, ale jej premierę przesunięto dwukrotnie, ostatnim razem rzekomo bezterminowo. W międzyczasie pojawiły się też plotki (via Twitter) o możliwej rezygnacji w tym modelu z 20 GB pamięci VRAM na rzecz 12 GB przy jednoczesnym poszerzeniu szyny (z 320 do 384 bitów). W zestawie z liczbą rdzeni CUDA niewiele ustępującą RTX 3090 (10240 do 10496) powinno to zapewnić wydajność bliższą tamtemu modelowi niż RTX 3080.

Premiera nowego sprzętu – czy to konsol, czy podzespołów PC – powinna być dla graczy małym świętem. Niestety, debiut PlayStation 5 oraz kart z serii GeForce RTX 3000 i Radeon RX 6000 łączyła jedna kwestia: ogromny problem z dostępnością. Swoje zrobiła tak pandemia i wywołane nią utrudnienia w produkcji, jak i spekulanci oraz kopacze kryptowaluty wykupujący i tak nieliczne egzemplarze ze sklepów.

GeForce RTX 3080 Ti coraz bliżej; ma mieć więcej VRAM od RTX 3080 - ilustracja #1
GeForce RTX 3080 Ti może ukazać się wcześniej niż oczekiwano.

Właśnie te problemy z dostępnością miały być powodem opóźnienia premiery GeForce’a RTX 3080 Ti. Nvidia wprowadziła też ograniczenia zmniejszające wydajność RTX 3060 przy kopaniu wirtualnej waluty i podobne rozwiązanie ma się znaleźć także w RTX 3080 Ti. Czy to jednak wystarczy, by do sklepów trafiła wystarczająca liczba egzemplarzy tej karty do przynajmniej częściowego zaspokojenia potrzeb rynku, dowiemy się dopiero po jej debiucie. Podkreślamy – informacja o kwietniowej premierze nie została potwierdzona.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej