Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Fantasy - Gry Xbox 360

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry o tematyce fantasy na platformę Microsoft Xbox 360 ułożone według popularności.

X360
fantasy
Czas
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - Edycja Rozszerzona
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - Edycja Rozszerzona

RPG 17 kwietnia 2012

Gra z gatunku RPG akcji, stanowiąca drugą część przygód Geralta z Rivii. Podobnie jak pierwowzór z 2007 roku, Wiedźmin 2: Zabójcy Królów jest dziełem studia CD Projekt RED. Fabuła gry kontynuuje wątek udaremnionego zamachu na króla Foltesta. Wraz z pojawieniem się tajemniczego mężczyzny zwanego Królobójcą tytułowy wiedźmin uwikłany zostaje w skomplikowaną intrygę polityczną, w której ważą się losy kilku królestw. Deweloperzy starali się wiernie odtworzyć świat znany z literackiej twórczości Andrzeja Sapkowskiego, wzbogacając go o nowe elementy. W rozgrywce duży nacisk położono na wybory moralne prowadzące do jednego z 16 możliwych zakończeń, a także gruntownie przebudowany, dynamiczny system walki. Wiedźmin 2: Zabójcy Królów wyróżnia się znakomitej jakości oprawą wizualną, generowaną przez autorski silnik RED Engine.

Dragon Age: Inkwizycja
Dragon Age: Inkwizycja

RPG 18 listopada 2014

Dragon Age: Inquisition jest trzecią częścią cyklu cRPG, zapoczątkowanego w 2009 roku grą Dragon Age: Origins. Dewelopingu tytułu kolejny raz podjęło się studio BioWare we współpracy z koncernem Electronic Arts. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Thedas, a głównym motywem fabuły jest inwazja demonów. Gracz staje na czele Inkwizycji z zadaniem powstrzymania bestii z Pustki oraz odkrycia, kto stoi za ich sprowadzeniem do świata śmiertelników. Rozgrywka opiera się na klasycznych rozwiązaniach cRPG z naciskiem na eksplorowanie lokacji, taktyczną walkę, tworzenie i rozwój drużyny, a także podejmowanie wyborów moralnych wpływających na dalszy bieg fabuły. Od strony technicznej Dragon Age: Inquisition bazuje na możliwościach silnika Frostbite 3 (znanego chociażby z Battlefield 4), zapewniającego wysokiej jakości oprawę audiowizualną.

The Elder Scrolls V: Skyrim
The Elder Scrolls V: Skyrim

RPG 11 listopada 2011

Zrealizowana z dużym rozmachem gra action-RPG, będąca piątą częścią popularnego cyklu The Elder Scrolls. Produkcja studia Bethesda Softworks pozwala graczom ponownie przenieść się do fantastycznego świata Nirn. Akcja The Elder Scrolls V: Skyrim osadzona została 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Główny bohater jest jednym z ostatnich łowców smoków (dovahkiin). Tymczasem wypełnia się proroctwo, zwiastujące przybycie boga zniszczenia - Alduina, który przyjmie postać jednego z tych mitycznych stworzeń. Rozgrywka stanowi połączenie elementów dynamicznej gry akcji oraz klasycznego cRPG z rozbudowanym systemem rozwoju postaci oraz rozległym światem o otwartej strukturze. Wysokiej jakości oprawa wizualna w grze generowana jest przez zmodyfikowany silnik Creation Engine.

Dragon's Dogma
Dragon's Dogma

RPG 22 maja 2012

Wyprodukowana przez firmę Capcom sandboksowa gra z gatunku RPG akcji. Gracz wciela się w rolę wybrańca, któremu smok wyrwał serce. Bohater oparł się śmierci i wyrusza w pełną wyzwań podróż, by odkryć prawdę o sobie i wypełnić swoje przeznaczenie. Jak przystało na rasową produkcję action-RPG, rozgrywka w Dragon's Dogma opiera się na eksplorowaniu lokacji, wykonywaniu zlecanych zadań i walce z przeciwnikami. Wśród tych ostatnich pojawia się wiele legendarnych bestii jak hydra, gryf czy harpia. Wraz z postępami w grze bohater zyskuje doświadczenie, co pozwala rozwinąć posiadane umiejętności oraz opanować nowe. Efektowna oprawa wizualna Dragon's Dogma generowana jest przez silnik graficzny MT Framework wykorzystany wcześniej m.in. w Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds oraz Lost Planet 2.

Diablo III
Diablo III

RPG 3 września 2013

Trzecia część cieszącej się ogromną popularnością serii gier RPG akcji, wykreowanej i rozwijanej przez firmę Blizzard Entertainment. Fabuła Diablo III ponownie zabiera graczy do świata Sanktuarium, gdzie muszą stawić czoła siłom zła. Akcja osadzona została 10 lat po wydarzeniach przedstawionych w drugiej odsłonie cyklu. Na katedrę w Tristram spada tajemnicza kometa, za sprawą której budzą się piekielne zastępy... Diablo III wprowadza m.in. nowe klasy postaci oraz zmieniony system rozwoju umiejętności herosów. Deweloperzy z Blizzarda pokusili się także o jeszcze bardziej dynamiczną mechanikę walki, rozbudowane funkcje społecznościowe (w tym sklepik pozwalający sprzedawać znajdywane przedmioty innym graczom), a także niezwykle klimatyczną oprawę audiowizualną.

Fable II
Fable II

RPG 21 października 2008

Pełnoprawna kontynuacja trzecioosobowego RPG akcji Petera Molyneux, które zadebiutowało w 2004 roku na konsolach firmy Microsoft. Fabuła Fable II osadzona została ponownie w fantastycznej krainie Albion, jednak akcja gry toczy się mniej więcej 500 lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze. W czasie zabawy wcielamy się w zwyczajnego mieszkańca krainy, który w towarzystwie swego nieodłącznego psa zajmuje się realizacją kolejnych zadań fabularnych, stopniowo pnąc się w społecznej hierarchii i wyrastając na jednego z największych bohaterów Albionu. Pod względem mechaniki, tytuł nie odbiega znacząco od rozwiązań znanych z pierwszej części serii. Gra zachowała także wszystkie charakterystyczne cechy pierwowzoru, takie jak system rozwoju postaci z możliwością kształtowania jej wyglądu i charakteru w zależności od podejmowanych decyzji, zdolność wykonywania gestów zmieniających nastawienie postaci niezależnych czy opcja zawarcia małżeństwa i posiadania potomstwa.

Fable III
Fable III

RPG 26 października 2010

Trzecia odsłona przebojowej serii gier RPG, rozwijanej od 2004 roku przez Petera Molyneux i jego studio Lionhead. W grze wcielamy się w postać młodszego potomka zmarłego króla Albionu (bohatera Fable II), który sprzeciwia się autorytarnym rządom swojego brata i sprzymierza się z lokalną społecznością celem obalenia tyrana i objęcia korony. Tylko w ten sposób może uratować krainę przed całkowitym upadkiem i ochronić ją przed atakiem tajemniczego zła. Mechanika rozgrywki w Fable III czerpie z rozwiązań poprzednich części cyklu, takich jak system rozwoju postaci, gesty czy konieczność dokonywania ciągłych wyborów moralnych, jednocześnie wzbogacając ją o całkiem nowe elementy. Po dojściu do władzy, na naszych barkach spoczywa cały szereg trudnych decyzji dotyczących gospodarki i spraw wewnętrznych królestwa, a podjęte przez nas w tej części gry działania w istotny sposób wpłyną na ostateczny wynik konfrontacji ze zbliżającym się niebezpieczeństwem.

Dark Souls
Dark Souls

RPG 4 października 2011

Utrzymana w konwencji dark fantasy gra z gatunku RPG akcji. Tytuł wyprodukowany został przez japońskie studio From Software znane m.in. z Ninja Blade, Demon's Souls oraz serii Armored Core. Akcja Dark Souls toczy się w mrocznym uniwersum, które w dużym stopniu przypomina epokę Średniowiecza. Fabuła gry została jedynie luźno zarysowana, a gracz wciela się w postać nieumarłego, od którego poczynań zależy los świata. Rozgrywka utrzymana jest w stylu hack'n'slasha z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Jak na sandbox przystało, gracze mają dużą swobodę w eksplorowaniu lokacji i wykonywaniu zadań. Gra wyróżnia się wysokim poziomem trudności oraz rozbudowanym trybem zabawy w kooperacji.

Risen
Risen

RPG 1 października 2009

Gra z gatunku RPG akcji, wyprodukowana przez twórców serii Gothic – niemieckie studio Piranha Bytes. Fabuła Risen przenosi graczy na wyspę Faranga, pełną cennych artefaktów, ale także niebezpiecznych potworów. Gracz kieruje poczynaniami Bezimiennego, którego statek rozbija się u brzegu. Bohater wikła się w skomplikowaną intrygę, w którą zamieszane są trzy rywalizujące ze sobą frakcje: inkwizycja, buntownicy oraz magowie. Rozgrywka opiera się głównie o eksplorowanie terenu, wykonywanie zadań zlecanych przez postaci niezależne oraz walkę z przeciwnikami. Doświadczenie i pieniądze zdobywane w trakcie gry pozwalają zwiększyć posiadane umiejętności oraz nabyć przydatną broń i ekwipunek. Atrakcyjna oprawa wizualna Risen to efekt zastosowania wydajnego silnika Ageia Physx.

Dark Souls II
Dark Souls II

RPG 11 marca 2014

Kontynuacja przebojowej gry RPG akcji Dark Souls, która zasłynęła niezwykle wysokim poziomem trudności. Dewelopingiem Dark Souls II ponownie zajęło się japońskie studio From Software we współpracy z firmą Namco Bandai. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który przemierza mroczną krainę fantasy w poszukiwaniu remedium na klątwę, która na nim ciąży. Cała historia prezentowana jest w sposób niechronologiczny i poszatkowany, a wyjaśnienia często są ukryte w dialogach lub opisach przedmiotów. Podobnie jak w pierwowzorze z 2011 roku, rozgrywka opiera się głównie na eksplorowaniu lokacji, widowiskowych potyczkach z przeciwnikami oraz rozwijaniu atrybutów postaci. Twórcy znacząco zmodyfikowali tryb zabawy wieloosobowej, zachowując jednak znak rozpoznawczy serii, czyli podpowiedzi pozostawiane w świecie gry przez graczy.

Śródziemie: Cień Mordoru
Śródziemie: Cień Mordoru

Akcji 18 listopada 2014

Osadzona w tolkienowskim Śródziemiu gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Środziemie: Cień Mordoru jest dziełem studia deweloperskiego Monolith Productions, które w swoim dorobku ma również takie produkcje jak Aliens vs Predator 2 i F.E.A.R. Akcja gry toczy się pomiędzy wydarzeniami przedstawionymi we Hobbicie i Władcy Pierścieni. Gracze kierują poczynaniami Taliona, zwiadowcy Gondoru, który za sprawą prastarego elfiego upiora powstaje z martwych, by wziąć krwawy odwet na sługach Saurona za śmierć swoich bliskich. Sedno rozgrywki stanowią widowiskowe starcia z hordami przeciwników, w trakcie których korzystać można z bogatego zestawu ataków i zdolności specjalnych. Jednocześnie główną atrakcję produkcji stanowi system Nemezis, śledzący nasze postępy w walce z armią Saurona i proceduralnie generujący spersonalizowanych przeciwników, którzy mają własne imię, wygląd, atuty i słabości, a także pamiętają wcześniejsze starcia z nami i potrafią uczyć się naszych taktyk. Oprawa audiowizualna gry nawiązuje do kinowej sagi Petera Jacksona, a głosu postaciom użyczają profesjonalni aktorzy głosowi, na czele ze znanym z serii Uncharted Nolanem Northem.

Dragon Age II
Dragon Age II

RPG 8 marca 2011

Zrealizowana w perspektywie trzecioosobowej gra RPG, będąca kontynuacją znakomicie przyjętej poprzedniczki z 2009 roku. Kolejna odsłona cyklu, postrzeganego jako duchowy następca Baldur’s Gate, została stworzona ponownie przez autorów obu serii - studio BioWare. Fabuła przenosi nas do znanego już, mrocznego świata fantasy i koncentruje się na postaci zupełnie nowego bohatera – uchodźcy imieniem Hawke, który przechodzi do legendy i staje się bohaterem Kirkwall. Co ciekawe, cała historia ukazana jest w czasie przeszłym jako zlepek opowieści, przytaczanych przez różnych ludowych bajarzy. W przeciwieństwie do pierwowzoru, w Dragon Age II możemy wcielić się jedynie w postać człowieka. Brak możliwości wyboru rekompensuje nam jednak bardziej rozbudowany system rozwoju postaci. W grze usprawniono też system walki i znacznie przemodelowano sposób prowadzenia dialogów. Oprawa graficzna tytułu, reprezentuje nie tylko znacznie wyższą jakość niż w poprzedniej odsłonie serii, lecz także nieco inną, bardziej komiksową stylistykę.

Dragon Age: Początek
Dragon Age: Początek

RPG 3 listopada 2009

Klasyczna produkcja cRPG, opracowana przez legendarne kanadyjskie studio BioWare – twórców tak ikonicznych serii fabularnych, jak Baldur’s Gate, Neverwinter Nights czy Mass Effect. Akcja gry toczy się w typowym uniwersum fantasy, zamieszkałym przez charakterystyczne dla gatunku rasy. W odpowiedzi na atak dowodzonej przez potężnego demona Plagi, powołane zostaje specjalne bractwo Szarych Strażników, których zadaniem jest walka z szerzącym się złem. Podczas gry kontrolujemy drużynę złożoną z maksymalnie 4 postaci, zaś rozgrywka skupia się na wykonywaniu kolejnych questów fabularnych oraz walce, toczonej w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem aktywnej pauzy. Istotnym elementem rozgrywki są liczne dialogi oraz konieczność częstego dokonywania rozmaitych wyborów moralnych, mających swe konsekwencje w dalszej części gry. Gra oferuje nam wybór pomiędzy klasycznym rzutem izometrycznym – typowym dla wcześniejszych produkcji BioWare - oraz nowoczesnym widokiem z perspektywy trzecioosobowej.

Risen 2: Mroczne wody
Risen 2: Mroczne wody

RPG 31 lipca 2012

Kontynuacja wydanej w 2009 roku gry z gatunku RPG akcji. Risen 2: Dark Waters jest dziełem niemieckiego studia Piranha Bytes, które sławę zyskało dzięki serii Gothic. Akcja gry toczy się 10 lat po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej odsłonie cyklu. Do Bezimiennego zwraca się córka Stalowobrodego – Patty z prośbą o pomoc w poszukiwaniu potężnego artefaktu. Bohater otrzymuje również od Inkwizycji zadanie zinfiltrowania pirackiej bandy na wyspie Puerto Sacarico. Jak przystało na typową produkcję action-RPG, zabawa w Risen 2: Dark Waters polega głównie na eksplorowaniu lokacji, wykonywaniu rozmaitych zadań i toczeniu pojedynków z licznymi przeciwnikami. W porównaniu z pierwowzorem twórcy wprowadzili znaczne modyfikacje w mechanice walki, a także zadbali o bardziej atrakcyjną oprawę audiowizualną.

The Elder Scrolls IV: Oblivion
The Elder Scrolls IV: Oblivion

RPG 20 marca 2006

Czwarta odsłona jednej z najpopularniejszych serii gier RPG akcji, za której powstaniem stoi studio Bethesda Softworks. Jej akcja toczy się w prowincji Cyrodill, należącej do dobrze znanego graczom cesarstwa Tamriel. Po przedwczesnej śmierci z rąk skrytobójców dotychczasowego władcy krainy, Uriela Septima VII, zadaniem głównego bohatera jest odnalezienie prawowitego następcy tronu i skłonienie go do objęcia władzy nad Tamriel. Podobnie jak w poprzednich częściach cyklu, twórcy postawili na sporą swobodę – zarówno w kreowaniu postaci, jak i kolejności realizacji zadań, z których spora część generowana jest losowo. Podczas gry stawimy czoła ponad 40 rodzajom potworów i odwiedzimy wiele szczegółowo przedstawionych krain, cechujących się nie tylko odmiennym wyglądem, ale i własną społecznością, historią oraz kulturą. O jeszcze lepsze wrażenia wizualne zadbał ulepszony engine, wsparty możliwościami silnika fizycznego Havok. Integralną częścią gry jest także rozbudowany edytor.

The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn
The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn

RPG 4 grudnia 2012

Kolejny fabularny dodatek DLC do wydanego pod koniec 2011 roku gry RPG The Elder Scrolls V: Skyrim firmy Bethesda Softworks. Akcja rozszerzenia zatytułowanego Dragonborn rozgrywa się na mroźnej wyspie Solstheim, położonej na północny wschód od prowincji Skyrim i stanowiącej arenę zdarzeń z drugiego dodatku do gry The Elder Scrolls III: Morrowind. Fabuła DLC koncentruje się na postaci tajemniczego Miraaka – obdarzonego podobnymi umiejętnościami co główny bohater pierwszego Dragonborna, który setki lat temu popadł w obłęd i zaginął w odmętach czasu. Nowy wątek fabularny stawia przed nami zadanie powstrzymanie wspomnianego szaleńca przed ponownym objęciem władzy nad wyspą. Jedną z najważniejszych nowości na gruncie mechaniki stanowi wprowadzenie możliwości dosiadania smoków i wznoszenia się wraz z nimi w przestworza. Prócz tego, dodatek oferuje masę nowych zadań i nowe rodzaje przeciwników, broni, pancerzy oraz mocy.

Władca Pierścieni: Wojna na Północy
Władca Pierścieni: Wojna na Północy

RPG 1 listopada 2011

Ukierunkowana na zabawę wieloosobową gra RPG akcji, osadzona w uniwersum słynnej trylogii Władca Pierścieni. Za powstanie gry odpowiada studio Snowblind, mające na swoim koncie m.in. konsolową wersję legendarnego Baldur’s Gate. W grze wcielamy się w postać człowieka, elfa lub krasnoluda i stawiamy czoła siłom Saurona, biorąc udział w wydarzeniach rozgrywających się równolegle do akcji powieści w północnej części Śródziemia. W zależności od kontrolowanej postaci, mechanika rozgrywki przedstawia się nieco inaczej, a my korzystamy z odmiennych umiejętności naszego bohatera. Fabuła rozwija się w zależności od naszych decyzji, otwierając nam dostęp do szeregu zadań dodatkowych. W czasie gry mamy rzecz jasna możliwość rozwoju cech naszej postaci, nabywając nowe, przydatne w walce umiejętności. Grę możemy ukończyć w trzyosobowym trybie kooperacji bądź przy wsparciu członków drużyny sterowanych przez komputer.

Divinity II: Ego Draconis
Divinity II: Ego Draconis

RPG 2 października 2009

Kolejna odsłona cyklu gier cRPG zespołu Larian Studios, stanowiąca kontynuację powstałych w latach 2002-2004 Divine Divinity oraz Beyond Divinity. Akcja Divinity II: Ego Draconis rozgrywa się w fantastycznej krainie Rivellon, ok. 50-100 lat po wydarzeniach znanych z poprzedniczki. W grze wcielamy się w postać pogromcy smoków, który wraz z biegiem wydarzeń sam jest w stanie przemienić się w smoka, a dzięki temu latać i wykorzystywać całą gamę smoczych umiejętności. W przeciwieństwie do swoich poprzedniczek opisywany tytuł zrealizowany został w formie trzecioosobowego RPG-a akcji, w którym kluczem do postępów w grze jest walka za pomocą szerokiej gamy broni białej oraz zaklęć. Jak na RPG przystało, spora część rozgrywki opiera się jednak na dialogach z napotkanymi postaciami oraz wykonywaniu kolejnych misji głównych i pobocznych. Dokonywane przez gracza wybory wpływają zaś na kształt fabuły i definiują sposób, w jaki postrzegają nas inni mieszkańcy świata Rivellon.

Arcania: Gothic 4
Arcania: Gothic 4

RPG 19 października 2010

Kontynuacja zapoczątkowanego w 2001 roku legendarnego cyklu Gothic. Podczas gdy oryginalni twórcy serii ze studia Piranha Bytes zajęli się rozwijaniem zupełnie nowej marki Risen, stworzenie nowego Gothica powierzono ekipie Spellbound Entertainment, znanej m.in. z trylogii RPG Realms of Arkania i cyklu taktycznych strategii Desperados. W grze wcielamy się w postać zupełnie nowego bohatera – młodego chłopaka, szukającego zemsty na nowo obwołanym królu Robharze III, który najechał jego rodzinną wioskę i wymordował jej mieszkańców. Fabuła jest nieco bardziej liniowa niż w poprzedniej części gry, choć koncentruje się ponownie na eksploracji, wykonywaniu szeregu zadań oraz licznych walkach z rozmaitymi potworami. W zależności od wybranej klasy i ścieżki rozwoju, nasz bohater może specjalizować się w walce w zwarciu, łucznictwie bądź magii. Akcję obserwujemy tradycyjnie z perspektywy trzeciej osoby, choć podczas walki kamera automatycznie oddala się, umożliwiając lepszą orientację w terenie.

Risen 3: Władcy Tytanów
Risen 3: Władcy Tytanów

RPG 12 sierpnia 2014

Wyprodukowana przez niemieckie studio Piranha Bytes gra z gatunku RPG akcji, stanowiąca trzecią odsłonę serii Risen. W Risen 3: Titan Lords twórcy zdecydowali się porzucić pirackie klimaty na rzecz świata fantasy w stylu umagicznionego Średniowiecza. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, którego dusza została pożarta przez Lorda Cieni. Zależnie od wyborów dokonywanych w trakcie zabawy, heros może pozostać przy człowieczeństwie lub podążać demoniczną ścieżką. Wzorem wcześniejszych gier z cyklu Risen, wydarzenia prezentowane są z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Twórcy sięgnęli również po sprawdzoną mechanikę walki bronią białą, którą wzbogacono o możliwość blokowania ciosów przeciwnika. Od strony technicznej Risen 3: Titan Lords bazuje na zmodyfikowanej wersji silnika zastosowanego uprzednio w Risen 2: Dark Waters.

The Elder Scrolls V: Skyrim – Dawnguard
The Elder Scrolls V: Skyrim – Dawnguard

RPG 26 czerwca 2012

Pierwszy duży dodatek fabularny do piątej odsłony kultowego cyklu RPG firmy Bethesda The Elder Scrolls V: Skyrim. Fabuła rozszerzenia o nazwie Dawnguard osnuta jest wokół powrotu lorda wampirów – Harkona, który używając Pradawnych Zwojów usiłuje zniszczyć słońce i sprowadzić na świat wieczną ciemność. Na drodze krwiopijcy staje jednak tytułowy zakon łowców wampirów, zaś główny bohater gry musi na jakiś czas przerwać polowanie na smoki, aby opowiedzieć się po jednej ze stron konfliktu. W zależności od wyboru, przed protagonistą otwierają się nowe ścieżki – od możliwości przemiany w wampira po dostęp do ciekawych rodzajów broni. Oprócz nowych terenów do eksploracji, kolejnych zadań do wykonania i niespotykanych dotąd przeciwników, dodatek wprowadza również oczekiwaną przez fanów możliwość walki z grzbietu wierzchowca, opcję zmiany wyglądu bohatera oraz nowe drzewka umiejętności, które – co ciekawe – przydzielane są nie za punkty doświadczenia, ale za zabicie posiadających je przeciwników.

Darksiders
Darksiders

Akcji 5 stycznia 2010

Trzecioosobowa gra akcji z elementami RPG, której fabułę zainspirowały wydarzenia opisane w Apokalipsie św. Jana. Tytuł został opracowany przez studio Vigil Games, pod przewodnictwem popularnego autora komiksów, Joe Madureiry. W grze wcielamy się w postać jednego z czterech biblijnych jeźdźców apokalipsy, który po przybyciu na Ziemię dowiaduje się, że został zdradzony. Ścigany przez agentów piekła oraz nieba wyrusza, aby odzyskać swe utracone zdolności oraz zaginionego rumaka i odkryć tajemnicę spisku. Pod względem mechaniki mamy do czynienia z typowym slasherem, w którym nasz bohater posługuje się mieczem, kosą i wykorzystuje elementy otoczenia, rzucając nimi w przeciwników. W miarę postępów zabawy, zyskujemy dostęp do sukcesywnie odzyskiwanych zdolności bohatera, które zapewnią nam przewagę w kolejnych starciach. Świat gry jest otwarty, a sama rozgrywka skupia się głównie na walce oraz wykonywaniu rozmaitych zadań fabularnych. O unikalny styl graficzny gry zadbał sam Madureira.

Gra o tron
Gra o tron

RPG 15 maja 2012

Kolejna próba przeniesienia w realia gry komputerowej uniwersum popularnego serialu telewizji HBO, bazującego na pierwszym tomie sagi Pieśń Lodu i Ognia George’a R. R. Martina. Tym razem odpowiada za nią francuskie studio Cyanide, znane z futurystycznych gier sportowych Chaos League i Blood Bowl. Efektem jest trzecioosobowa gra RPG, której fabuła bazuje na książkowej wizji świata, lecz opowiada zupełnie nową historię nieznanych dotąd bohaterów. Wydarzenia zaprezentowano z perspektywy dwóch postaci: członka Nocnej Straży, Morsa Westforda, oraz powracającego do Westeros wygnańca Alestera. Rozgrywka bazuje na klasycznych schematach RPG, z różnymi klasami, profesjami i systemem rozwoju postaci, bazującym na punktach doświadczenia. Twórcy zaoferowali ponadto oryginalny system walki, który w przeciwieństwie do typowych slasherów kładzie nacisk na taktykę oraz różne rodzaje ofensywnych i defensywnych akcji, łączone w śmiercionośne sekwencje.

Persona 5
Persona 5

RPG prace wstrzymane

Kolejna odsłona popularnego cyklu jRPG, stanowiącego spin-off marki Shin Megami Tensei. Za produkcję tytułu odpowiada studio Atlus oraz sprawdzony zespół deweloperski, mający na koncie Personę 3 oraz Personę 4. Akcja gry rozgrywa się w całości we współczesnym Tokio. Wcielamy się w nastoletniego protagonistę niesprawiedliwie skazanego za pobicie i napaść. W ramach kary musi on spędzić rok w nieznanym sobie mieście pod opieką kuratora. Na miejscu bohater poznaje przyjaciół, zmagających się z podobnymi co on problemami. Wraz z nimi odkrywa, że potrafi przenosić się do tajemniczych i surrealistycznych wymiarów, rodzących się z niezdrowych ludzkich pragnień i ambicji. Pod względem mechaniki gra rozwija pomysły z poprzednich gier spod szyldu Persona. Rozgrywka łączy cechy klasycznego jRPG z turowym systemem walki z symulatorem szkolnego życia. Gracze na co dzień prowadzą życie przeciętnego ucznia, unikając kłopotów, dbając o dobre oceny na egzaminach, zarabiając na kieszonkowe oraz spotykając się ze znajomymi. Wieczorami eksplorują natomiast inne wymiary i walczą ze znajdującymi się w nich zagrożeniami, korzystając z pomocy person, potężnych awatarów odzwierciedlających różne aspekty osobowości ich użytkowników. Oprawa graficzna gry stworzona została na nowym, autorskim silniku i odznacza się pełnym detali otoczeniem, a także unikalnym i wyjątkowo stylowym interfejsem.