
Data wydania: 27 czerwca 1987
Trzecia odsłona klasycznej trylogii RPG, zapoczątkowanej przez studio Sir-Tech na komputerach Apple II. Tym razem drużyna śmiałków spróbuje odzyskać z rąk straszliwego smoka magiczną kulę, zdolną powstrzymać niszczące Llylgamyn siły natury.
Gracze
Wizardry III: Legacy of Llylgamyn to trzecia część klasycznej gry cRPG, wieńcząca trylogię zapoczątkowaną w 1981 roku przez firmę Sir-Tech Software. Podobnie jak jej dwie poprzedniczki, gra ukazała się pierwotnie na komputerach Apple II, zaś na ekrany pecetów trafiła z dość sporym opóźnieniem.
Wydarzenia opisane w grze rozgrywają się całe pokolenie po tym, jak bohaterskiej drużynie znanej z pierwszej i drugiej części serii udało się odzyskać mityczną zbroję Diamentowego Rycerza i zaprowadzić pokój w Llylgamyn. Spokój mieszkańców zburzyła jednak nieokiełznana natura, a szczęśliwą krainę zaczęły pustoszyć groźne trzęsienia ziemi i potężne fale przypływów. Jedynym ratunkiem dla upadającego miasta stała się magiczna kula, strzeżona od wieków przez straszliwego smoka L’kbretha. Jak łatwo się domyśleć, zadaniem gracza jest odnalezienie kuli i pokonanie potwora.
Podobnie jak w przypadku poprzedniczek, mamy do czynienia z pierwszoosobowym dungeon-crawlerem, w którym kontrolujemy sześcioosobową drużynę śmiałków. Akcja gry toczy się głównie w ogromnych podziemiach, z których tylko okazjonalnie powracamy na powierzchnię, by odpocząć i zakupić zapasy oraz ekwipunek. Podczas gry czekają nas liczne turowe potyczki z losowo pojawiającymi się potworami, do których pokonania potrzebne będą nie lada umiejętności. Dlatego też w grze nie tworzymy zupełnie nowej drużyny, lecz importujemy doświadczoną ekipę z pierwszej lub drugiej części serii.
Mechanika rozgrywki, system klas oraz sama walka wyglądają identycznie, jak w poprzednich odsłonach. Równie duży nacisk położony został na równowagę w drużynie, a kolejne (poza pierwszym) poziomy lochów wymagają posiadania w zespole co najmniej jednej dobrej lub złej postaci. Zmianie nie uległa także dosyć minimalistyczna oprawa gry, potrafiąca skutecznie zniechęcić mniej doświadczonych fanów RPG.
Autor opisu gry: Retromaniak
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi



13GRY
Seria gier RPG typu dungeon crawler, zapoczątkowana w 1981 roku, uznawana za jednego z protoplastów całego gatunku. Cykl Wizardry został wykreowany i przez pierwsze 20 lat był rozwijany przez amerykańskie studio Sir-Tech. Z czasem jednak prawa do marki zaczęto dzielić z innymi podmiotami, w tym japońskimi firmami, co ostatecznie miało ocalić ją od zapomnienia.
Średnie Oceny:
Średnia z 89 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.