Wyszukiwarka gier
Ultima V: Warriors of Destiny

Ultima V: Warriors of Destiny

PC
po premierze

Data wydania: 15 czerwca 1988

RPG, Klasyczne RPG, Singleplayer

Odnalezieni księgi Codex of Ultimate Wisdom przywołało trzech władców ciemności, zaprzeczających trzem najważniejszym przymiotom Avatara – Prawdzie, Miłości i Odwadze.

6.4

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń
PC Windows

PC Windows

15 czerwca 1988

Angielskie napisy i dialogi.

Statystyki graczy z Moje Gry

11graczy grało w tę grę.

7graczy ukończyło tę grę.

7 graczy dodało tę grę do Ulubionych.

Oceny i Recenzje

Warriors of Destiny to piąta część serii Ultima, cRPG rozgrywającej się w fantastycznym świecie Britanni. Okazało się, że odzyskanie księgi Codex of Ultimate Wisdom w Quest of Avatar spowodowało zachwianie równowagi sił wszechświata i sprowadziło trzech władców ciemności ze świata czarnoksiężnika Mondaina, którzy są antytezą trzech głównych cnót. Podstępem i kłamstwami zniewolili Lorda Britisha zamykając go w podziemnych lochach i przejęli rządy nad Britannią za pomocą agentów szerzących strach i przemoc.

Po zniknięciu Lorda Britisha, władzę przejmuje Lord Blackthorn i jako agent wypełniający diabelskie polecenia tyranizuje Britannię. Tylko Avatar, posiadający przymioty Prawdy, Miłości i Odwagi, może uwolnić Lorda Britisha i wypędzić władców ciemności oraz ich agentów ze świata dobra. Piąta część sagi oparta jest o engine znany z poprzedniej części gry, charakteryzujący się jednak zwiększoną funkcjonalnością, jak choćby lepszymi możliwościami interakcji oraz głębszymi charakterystykami postaci.

Czytaj więcej

Gry z serii

Ultima V: Warriors of Destiny
Ultima V: Warriors of Destiny
Ultima V: Warriors of Destiny

14GRY

Gry z serii Ultima

Cykl klasycznych gier RPG, przez wielu uznawany za jeden z fundamentów całego gatunku. Marka została wykreowana przez studio Origin Systems, a za jej „ojca” uważa się Richarda Garriotta. Od 1992 roku prawa do niej należą do Electronic Arts, które wówczas przejęło Origin Systems.

Gry z serii Ultima

Publicystyka

Wiadomości

Twórca serii Ultima pracuje nad nowymi grami

Richard Garriott stworzył przed laty kultową, aczkolwiek nieco zapomnianą serię Ultima. W ostatnim czasie producent wyraźnie zwolnił tempo, ale nie zrezygnował z pracy w branży. Studio Portalarium założone przez Garriotta pracuje nad dwoma grami społecznościowymi. Ciekawe jest to, że w jednej z nich pojawi się słynne alterego twórcy, czyli Lord British.

gry

Szymon Liebert

15 marca 2011 10:31

Twórca serii Ultima pracuje nad nowymi grami

Finalna wersja gry Ultima V: Lazarus już dostępna

W Internecie pojawiła się nowa, oznaczona liczbą 1.20 wersja gry Ultima V: Lazarus – amatorskiego projektu, który jest przeróbką opublikowanego w 1988 roku programu Ultima V: Warriors of Destiny.

gry

Krystian Smoszna

2 kwietnia 2006 13:39

Finalna wersja gry Ultima V: Lazarus już dostępna

„Łatka” i soundtrack do Ultima V: Lazarus już dostępne

Od debiutu gry Ultima V: Lazarus minęły niespełna dwa tygodnie, jednak jej autorzy nie spoczęli na laurach i przygotowali już pierwszą poprawkę systemową tej produkcji. Patch został oznaczony numerem v1.1A i dostępny jest do pobrania pod tym adresem. Ponadto twórcy przygotowali jeszcze jedną niespodziankę dla graczy - aktualnie z w/w strony można ściągnąć pełny soundtrack omawianego tytułu.

gry

Karolina Talaga

2 stycznia 2006 10:49

„Łatka” i soundtrack do Ultima V: Lazarus już dostępne

Ultima V: Lazarus już dostępna!

Koniec oczekiwania! Po pięciu długich latach, amatorska grupa programistów odpowiedzialna za grę Ultima V: Lazarus, opublikowała wczoraj jej pełną wersję w Internecie.

gry

Krystian Smoszna

23 grudnia 2005 09:01

Ultima V: Lazarus już dostępna!

Ultima 5 Lazarus jednak opóźniona

Niestety muszę zmartwić wszystkich fanów serii Ultima, którzy oczekują pojawienia się konwersji 5 części tej słynnej sagi na obecne realia, zatytułowanej Ultima 5 Lazarus. Zapowiadana na początku tego roku data wydania, 18 maja, niestety nie zostanie dotrzymana.

gry

Maciej Myrcha

20 kwietnia 2005 15:15

Ultima 5 Lazarus jednak opóźniona

Ultima 5 Lazarus - znamy datę wydania

Fani gier fabularnych z pewnością kojarzą nazwę Ultima 5 Lazarus. Jest to debiutancki projekt tworzony przez grupę zapaleńców zrzeszonych pod nazwą Team Lazarus, który przenosi klasyczną już, piątą część Ultimy, w teraźniejsze realia wykorzystując do tego silnik Dungeon Siege. Dzisiaj możemy podzielić się z Wami informacją o planowanej dacie wydania tej modyfikacji.

gry

Maciej Myrcha

4 stycznia 2005 10:46

Ultima 5 Lazarus - znamy datę wydania

Drugie demo modyfikacji Ultima V: Lazarus do Dungeon Siege

Stosunkowo niedawno, bo w lutym bieżącego roku informowaliśmy Was o debiutanckim demo projektu Ultima V: Lazarus, który bazując na silniku Dungeon Siege wiernie odtwarza środowisko programu z 1988 roku i dostosowuje je do dzisiejszych standardów. Przedwczoraj, autorzy opublikowali kolejną wersję alpha modyfikacji, w której zaprezentowano kilka nowych rzeczy.

gry

Krystian Smoszna

11 czerwca 2004 10:33

Drugie demo modyfikacji Ultima V: Lazarus do Dungeon Siege

Przeróbka Ultimy V na bazie Dungeon Siege

Ultima V: Lazarus to ambitny projekt, mający dostosować oryginalną grę autorstwa Origin (Warriors of Destiny), do dzisiejszych standardów. Program jest w 100% oparty o silnik Dungeon Siege i funkcjonuje jako mod. Grupa domorosłych programistów, działających pod nazwą Team Lazarus, opublikowała właśnie demo alpha przeróbki, która funkcjonować będzie zarówno na PeCetach, jak i komputerach Macintosh.

gry

Krystian Smoszna

3 lutego 2004 12:35

Przeróbka Ultimy V na bazie Dungeon Siege

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Ultima V: Warriors of Destiny:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
PC XT, 1MB RAM.

Oceny gry

Średnie Oceny:

6.4

Ocena Graczy

Średnia z 110 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

9.5
Wiedźmin
PC

Wiedźmin

Ekspert

2022.11.14

Ultima V 1988 to arcydzieło gier RPG. Dała nam nagły wgląd w filozofię i społeczną moralność opowiadając rozbudowaną fabułę z epickim rozmachem. Postęp od poprzedniej czwartej części zapiera dech w piersiach. Jeśli nie jest to najlepsza Pecetowa gra RPG wszech czasów jej głównymi rywalami są tylko inne gry z serii Ultima. Skoro staliśmy się avatarem wprowadziliśmy nową erę oświecenia i wróciliśmy do domu. Lord British bierze na swoje barki zadanie wyplenienia resztek zła z Brytannii zaczynając od zaplombowania wszystkich lochów uniemożliwiając potworom wydostanie się na zewnątrz i stania grozy w krainie. Prowadzi osobiście wyprawę wgłąb otchłani Stygijskiej, by raz na zawsze ją oczyścić, ale coś idzie nie tak i znika wraz ze swoją drużyną. Pod jego nieobecność jego najbliższy doradca Lord Blackthorn przejmuje władzę w królestwie i w niespodziewanym zwrocie akcji, który na zawsze zrewolucjonizował wszystkie gry fantasy okazuje się, że jest zły. Jego umysł został opanowany przez władców cienia czyli istoty symbolizujące tchórzostwo, nienawiść i hańbę zrodzone z trzech odłamków klejnotu nieśmiertelności Mondaina. Władcy cieni uwięzili Lorda Britisha i spaczyli umysł Blackthorna łącznie z jego interpretacją cnót. Teraz uważa, że cnoty to jasne reguły służące samodoskonaleniu się każdego mieszkańca krainy, a każdy kto ich nie przestrzega dobrowolnie czyni zło. Jeśli chce wyplenić zło ze świata trzeba uczynić cnoty obowiązkiem. Nie są już zbiorem filozoficznych wskazówek jak postępować, by być dobrym, a prawem. Skoro jesteś dobrym, cnotliwym, przestrzegającym prawa obywatelem nie powinieneś mieć żadnego problemu z postępowaniem według praw cnót jakie spisał Blackthorn, by były bardziej zrozumiałe i umieścił na tablicy u bram każdego miasta. Większość mieszkańców jest silnie lojalna wobec nowego reżimu i reaguje podejrzliwością na zadawanie zbyt wielu pytań. Ciężko ich winić skoro nowy rząd walczy zaciekle z każdą opozycją. Nie mogę wyrazić słowami jak okrutna i opresywna jest atmosfera tego świata. Większość nie traktuje nas jak avatara tylko uzurpatora, a pomaganie nam grozi im wyrokiem śmierci. Nie wiemy komu zaufać, a mieszkańcy wierzą, że wydanie nas jest słuszną decyzją. Po raz pierwszy w serii pojawia się cykl dnia i nocy czyli całe 13 lat przed Gothic, który to skopiował z tej serii. Mieszkańcy miast zachowują się inaczej zależnie od pory dnia. Za dnia pracują, a w nocy śpią, ale w wielu miastach po zachodzie słońca zaczyna się godzina policyjna i wędrowanie nocą jest niebezpieczne. Jednak często tylko nocą można skontaktować się z członami ruchu oporu. Strażnicy są skorumpowani i wymuszają haracz twierdząc, że to datek. Mieszkańcy są podejrzliwi i gotowi wezwać pomoc, jeśli uznają nas za zagrożenie po naszych natarczywych pytaniach. Propaganda jest wszędzie. Co więcej, czasami w miastach pojawiają się Władcy cienia więc trzeba wycofać się natychmiast. Moc władców cienia zmienia wszystkich w kłamliwych, złodziejskich drani, którzy zaczynają nas traktować z wrogością lub po prostu obrabują. Zaatakować Władców cienia nie ma sensu, bo każde ostrze skierowane na nich niszczeje. Mamy wiele do zrobienia, jeśli chcemy ocalić lorda Britisha i pozbyć się Blackthorna. Najczęściej trzeba oczyszczać kaplice cnót wykonując zadania i oczyszczać lochy. Musimy także znaleźć sposób na pozbycie się Władców cienia co nie jest łatwe, bo musimy wejść do świata podziemnego, by odnaleźć trzy odłamki, które zawierają ich esencje zła i trzeba dojść do tego jak je zniszczyć jak i Władców cienia. By ocalić lorda Britisha trzeba odnaleźć wszystkie jego rzeczy jak koronę i berło, które są trzymane w twierdzach Blackthorna i Władców cienia. Trzeba skradać się najlepiej jak to możliwe i nie dać się złapać. Blackthorn przygotował dla nas coś więcej niż szubienicę. Jeśli damy się złapać zobaczymy jedną z najbardziej wciagających i porywających scen w historii RPG. Blackthorn pozbawia nas i naszych towarzyszy ekwipunku oraz zamyka w sali tortur. Mówi, że jesteśmy dla niego wzorem i chce zostać avatarem jak my. Pyta o mantrę do jednej z kaplic. Odmawiamy, bo wiemy, że pojawienie się jego przy kaplicy nie przyniesie niczego dobrego, a on za to, że nie zabije nas tylko naszych przyjaciół. Przywiązuje jednego z naszych towarzyszy pod osuwającym się ostrzem i pyta czy jesteśmy pewni tego, że nie wyjawimy mu tajemnicy. Nikt nie przyjdzie nam jednak z odsieczą. Nasz towarzysz ginie straszną śmiercią i już nigdy nie odzyskamy wtedy tej postaci. To niesamowita chwila triumfu zła i jeden z najbardziej etycznych wyborów w historii gier RPG. Nie wiemy co się stanie, ale czujemy, że mamy przechlapne, gdy nasi towarzysze są torturowani na śmierć jeden po drugim na naszych oczach. Tylko dlatego, ze nie chcemy zdradzić z pozoru nieistotnego słowa. To długa i trudna gra, ale wszystko jest uzasadnione. Przemierzamy świat wzdłuż i wszerz. Fabuła jest złożona i absorbująca, a mimo to prawie całkowicie nieliniowa. Zakończenie gry ma w sobie nutkę trumfu i tragedii. Lud Britanii zostaje wyzwolony, a my na powrót zostajemy uznani za avatara. Lord British zostaje uratowany, a zbłąkany Blackthorn wygnany. Zwycięstwo nad wrogiem zostaje nagrodzone tylko powrotem na ziemię, gdzie nikt nie wie o naszych czynach, a nasz dom został obrabowany pod nieobecność. Przytłaczające, ale chodzi o to, że morałem jest, że Britania nie jest jedynym miejscem wymagającym pomocy. W zadaniu bycia avatarem w oświeceniu nie chodzi o nagrodę czy sławę. Oświecenie jest nagrodą samą w sobie. Bycie dobrym dla przykładu, a nie chwały.Grę przechodziłem na C-64, Amiga i Pc.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl