Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka UFO: Extraterrestrials (PC)

UFO: Extraterrestrials PC

UFO: Extraterrestrials to nawiązująca do korzeni serii UFO strategia turowa z elementami taktycznej strzelaniny TPP, wyprodukowana przez studio deweloperskie Chaos Concept. Akcja gry osadzona została w dalekiej przyszłości.

Strategiczne | science fiction | turowe | widok izometryczny

PC Windows
Okładka UFO: Extraterrestrials (PC)

producent: Chaos Concept

wydawca: Tri Synergy

wydawca PL: Cenega S.A.

Strona oficjalna

Polskie napisyPolskie napisy

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

1maja2007

14września2007

pudełko PL

Strategia turowa wyraźnie nawiązująca do klasycznej serii „UFO” (UFO: Enemy Unknown, X-COM: Terror From The Deep, UFO: Apocalypse itd.) i wydanego w 2003 roku „UFO: Aftermath”. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości. Ziemia po raz kolejny została zaatakowana przez Obcych i niestety, tym razem wrogie siły zwyciężyły. Nie można było temu w żaden sposób zapobiec. Właściwa gra opowiada o losach planety o nazwie Esperanza - kolejnym, po Ziemi, celu wrogich sił. Pojawienie się pierwszych statków Obcych zwiastowało nadejście kolejnego kataklizmu. Rząd Esperanzy postanowił utworzyć organizację, której zadaniem miała być walka z najeźdźcami z kosmosu. Nazwano ją CAF. Prowadzono intensywne badania naukowe mające na celu stworzenie systemu, który pozwoliłby na obronę planety przed atakami Obcych. Nie udało się. Kiedy zorganizowano odpowiednie siły zbrojne było już za późno. Kosmiczni najeźdźcy dokonali znacznych zniszczeń. Mieszkańcy Esperanzy nie poddali się jednak i stanęli do nierównej walki z agresorami. To czy uda się im odeprzeć najeźdźców zależy już tylko i wyłącznie od gracza.

Właściwa rozgrywka koncentruje się na starciach z Obcymi rozgrywanych w systemie turowym. Sam wygląd bitew nie uległ żadnym zmianom, wyglądem klasycznych reprezentantów gatunku – „Silent Storm” „Jagged Alliance” czy właśnie „UFO: Enemy Unknown”.

Podstawowym atutem „UFO: Extraterrestials” jest wysoki realizm zabawy. Bitwy nie toczą się wyłącznie na odosobnionych obszarach i bardzo często dochodzi do nich na zaludnionych terenach. Gracz musi więc uważać na ludność cywilną, nie może też dokonywać zbyt dużych zniszczeń. Nad bezpieczeństwem mieszkańców czuwa policja oraz armia. Wzorem „Silent Storma” udostępniono możliwość demolowania otoczenia. Gracz może na przykład wysadzić ścianę budynku, aby łatwiej dostać się do środka, czy zabić Obcego, który przy niej stał. Do jego dyspozycji oddano rozbudowany arsenał broni (białej, maszynowej, wyrzutnie rakiet, miny, granaty itd.).

W przeciwieństwie do wielu zbliżonych tytułów przeciwnicy charakteryzują się wysoką inteligencją. Za SI przeciwników odpowiedzialni są profesjonaliści - absolwenci cybernetyki, dzięki temu gra stanowi wyzwanie dla doświadczonych strategów. Zadbano też o to, aby różne gatunki Obcych zachowywały się w charakterystyczny dla siebie sposób.

Oprawa graficzna „UFO: Extraterrestials” przypomina inne gry gatunku. Gracz obserwuje akcję w rzucie izometrycznym przy czym większość widocznych na ekranie obiektów została wykonana w pełnym 3D.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 7,3 / 10 na podstawie 380 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 9.0 / 10 na podstawie 46 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 49,90 PLN

Gry podobne do UFO: Extraterrestrials

Klasyfikacja PEGI UFO: Extraterrestrials

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe UFO: Extraterrestrials

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.5 GHz, 256 MB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 4 lub lepsza), 2.6 GB HDD, Windows 2000/XP/Vista

UFO: Extraterrestrials - recenzja gry
UFO: Extraterrestrials - recenzja gry

Recenzja 18 maja 2007, 12:41

Kupić, czy nie kupić? Jest to pytanie na które trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Dla weteranów, którzy zagrywali się w kultowe pozycje z Microprose, Extraterrestrials będzie tylko i wyłącznie zubożoną kalką tego, co znają jak własną kieszeń. Trzeba jednak nadmienić, iż nawet mimo tej nieudolnej odtwórczości gra wciąga, a dzięki turom oferuje o wiele więcej miodu niż produkcje Altara. Oparto ją w końcu o koncept, który sam w sobie jest genialny i pozostanie takim przez wiele kolejnych lat. Z drugiej strony tytuł ten ma wiele wad, które z czasem coraz bardziej denerwują. Jeśli bardzo tęsknicie za turówkami z krwi i kości, w których najważniejsza jest dusza, a nie wodotryski, to spróbujcie. Bądźcie jednak świadomi wad, które wymieniłem w tej recenzji. Gra zapewne w końcu was znudzi i wkurzy, ale w międzyczasie odbędziecie pełną nostalgii wycieczkę w przeszłość, co jest wartością samą w sobie. Jeżeli nie mieliście do tej pory kontaktu z kultowymi „ufoprodukcjami”, to zostawcie tę grę. Trudno wam będzie przyzwyczaić się do oprawy i przyjąć z marszu reguły rządzące grą turową. Jeśli już macie podjąć ten trud, spróbujcie z pierwowzorami. Zapewniam was, że nie pożałujecie. No i przy okazji ocalicie świat...