Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka UFO: Alien Invasion (PC)

UFO: Alien Invasion PC

UFO: Alien Invasion jest turową strategią w klimatach science-fiction, za której stworzenie odpowiada studio deweloperskie Ww3. Gracz wciela się w dowódcę specjalnego oddziału żołnierzy, któremu powierzono zadanie walki z zagrażającymi Ziemi najeźdźcami z Kosmosu.

Strategiczne | science fiction | turowe

PC Windows
Okładka UFO: Alien Invasion (PC)

producent: Ww3

Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

1kwietnia2007

UFO: Alien Invasion to gra strategiczna z podziałem na tury, w której naszym zadaniem będzie powstrzymanie kosmitów, próbujących podbić Ziemię. Gracz wcieli się w rolę dowódcy specjalnej grupy żołnierzy, którzy zostali oddelegowani do walki z najeźdźcą. Pomysł nasuwa słuszne skojarzenia z legendarną serią UFO, a właściwie z pierwszymi jej odsłonami – UFO: Enemy Unknown i X-Com: Terror from the Deep.

Oprócz wątków militarnych, gra kładzie silny akcent na sferę ekonomiczną i rozwój nowych technologii. Bez pieniędzy nie będziesz w stanie wyposażyć swoich żołnierzy w narzędzia zagłady i statki potrzebne do transportu żołnierzy, badania natomiast pozwolą Ci stworzyć zupełnie nowe środki do eksterminacji przeciwników, którzy wraz z Twoimi postępami w grze będą coraz groźniejsi. Część taktyczna do złudzenia przypomina wspomniane wyżej produkty firmy MicroProse i opiera się o tzw. punkty ruchu. Każdy żołnierz posiada odgórnie narzuconą ich ilość, które może wykorzystać na poruszanie się, oddawanie strzałów lub korzystanie z różnego rodzaju akcesoriów, np. apteczek regenerujących energię. Po wykonaniu wszystkich akcji następuje tura przeciwnika i tak w kółko, aż do ostatecznego wyłonienia zwycięzcy starcia.

Jeśli chodzi o pozostałe aspekty gry, są one niemal takie same jak w pierwowzorze. Gracz buduje bazy na całej planecie, rozwija je, zatrudnia naukowców, prowadzi badania, kupuje sprzęt i systematycznie monitoruje Ziemię w celu wykrycia statków kosmicznych wroga. W zależności od umiejętności, można skorzystać z kilku poziomów trudności lub wcielić się w rolę kosmitów i rozpocząć kolonizację Niebieskiej Planety.

Gra korzysta z silnie zmodyfikowanego engine'u Quake II, co niestety przekłada się na jakość oprawy wizualnej – gra nie może pod tym względem konkurować z najnowszymi produkcjami spod znaku UFO. Autorzy starali się przede wszystkim na urozmaicenie terenu walk (dostępnych jest kilkadziesiąt różnorodnych map) i modeli postaci. UFO: Alien Invasion posiada ponadto wbudowaną opcję Multiplayer, pozwalającą graczom na taktyczne potyczki z udziałem przygotowanych wcześniej drużyn żołnierzy.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 6  

Ocena gry 7.1 / 10 na podstawie 99 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.0 / 10 na podstawie 32 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe UFO: Alien Invasion

12+

UFO: Alien Invasion - przed premierą

Przed premierą 31 sierpnia 2004, 12:28

W ostatnich latach niezwykle popularne stało się łączenie rozgrywki w czasie rzeczywistym z podziałem na tury. Świetnym przykładem może być wspominany już wielokrotnie UFO: Aftermath czy też niewiele starszy Fallout Tactics. Twórcy Alien Invasion pozostali na szczęście przy klasycznym schemacie samych tur, mówię na szczęście, albowiem w przypadku takiej gry bardziej liczy się taktyczne podejście do sprawy niż bieganie ze spluwą w poszukiwaniu możliwych do odstrzelenia Obcych. Autorzy gry zastosują system niemal identyczny do tego z pierwszych części UFO, każda czynność (podniesienie przedmiotu, strzał, przeładowanie magazynka, kucnięcie czy wreszcie ruch) będzie zabierała określoną liczbę punktów ruchu. O tym, ile dany żołnierz ich dostanie, będą decydowały jego współczynniki (głównie zwinność). Cała zabawa polega na takim rozdysponowaniu punktów, aby dana postać wykonała możliwie jak najwięcej istotnych czynności, a na koniec rundy ustawiła się w niewygodnym dla przeciwników miejscu (lub pozycji). Po zagraniu w pierwsze demo mogę spokojnie stwierdzić, iż system ten w zupełności się sprawdza, a do pełni szczęścia brakuje tylko możliwości całkowitego położenia się na ziemi.