Data wydania: 24 czerwca 2005
Another Code: Two Memories to pierwsza gra przygodowa z prawdziwego zdarzenia wydana na konsolę Nintendo Dual Screen. Wcielając się w młodziutką dziewczynę, staramy się rozwikłać największą tajemnicę jej życia. Another Code: Two Memories wyprodukowała i wydała firma Nintendo.
Gracze
Another Code: Two Memories to pierwsza gra przygodowa z prawdziwego zdarzenia wydana na konsolę Nintendo Dual Screen. Wcielając się w młodziutką dziewczynę, staramy się rozwikłać największą tajemnicę jej życia. Another Code: Two Memories wyprodukowała i wydała firma Nintendo.
Główną bohaterką Another Code: Two Memories jest 14-letnia dziewczyna o imieniu Ashley. Poznajemy ją w momencie otrzymania listu od ojca Richarda, który, podobnie jak matka Sayoko, został uznany za zmarłego, gdy Ashley miała cztery latka. Z przechwyconej wiadomości dowiadujemy się, że Richard żyje i przebywa na wyspie Blood Edward. Po przybyciu na tenże fragment otoczonego morzem lądu, odnotowujemy, iż rodzice Ashley pracowali nad tajnym projektem rządowym, dokładnie komputerem potrafiącym czytać ludzką pamięć, zwanym Trace. Chcąc nie chcąc, główna bohaterka Another Code: Two Memories rozpoczyna poszukiwania swego rodzica, a pomocną dłoń wysuwa ku niej duszek D, który stracił wspomnienia. Wesoła para rusza w tajemniczą podróż, której koniec nie jest znany.
Another Code: Two Memories można uznać za nową-starą przygodówkę. Stara, bo posiada najlepsze cechy point’n’clickowych gier widywanych często na komputerach klasy PC. Nowa, bo korzysta z dobrodziejstw dwóch ekranów konsoli NDS, szczególnie tego dotykowego, przy pomocy którego przemieszczamy się po wyspie stworzonej przez Nintendo. Ruch odbywa się poprzez kliknięcia w dane miejsce na ekranie, do którego pragniemy skierować nasze kroki. Na górnym ekranie widzimy natomiast pięknie wyrenderowane najważniejsze elementy otoczenia, takie jak fontanny z napisami, czy bramy z widocznymi kłódkami strzegącymi przejścia. Zdaniem gracza jest oczywiście przeszukiwanie każdego metra kwadratowego wyspy w celu odnalezienia przedmiotów godnych uwagi. Łączenie, używanie i przeglądanie znalezionych rzeczy (które odbywa się przy użyciu stylusa, ekranu dotykowego, a także mikrofonu, jeżeli tylko puzzle wymagają zrobienia pożytku z naszych strun głosowych), pozwoli na popchnięciu fabuły do przodu, a to z kolei przybliży gracza do rozwikłania największej zagadki gry.
Akcję obserwujemy z lotu ptaka. Dolny ekranik przedstawia wyspę w pełnym trójwymiarze, natomiast górny prezentuje świetnej jakości rendery. Konsola generuje czysty, przyjemny dla ucha dźwięk i muzykę, które udanie koją ból głowy wynikający z nadmiernego używania szarych komórek.
Autor opisu gry: Piotr Doroń
Platformy:
Nintendo DS
Gry podobne:
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj piszemy m.in. o tegorocznym QuakeCon, bankructwie studia CING, aktualizacji Dawn of War II, braku multiplayera w Vanquish oraz debiucie nowego DLC do Dante’s Inferno. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
8 marca 2010
Tokijska konferencja koncernu Nintendo miała jednego bohatera. Był nim oczywiście nowy model przenośnej konsoli NDS – DSi. W jej trakcie ujawnionych zostało jednak jeszcze kilka ciekawych faktów. Zdecydowana większość z nich dotyczyła bezpośrednio Wii. Poniżej postaramy się Wam przedstawić najważniejsze z nich.
gry
Piotr Doroń
2 października 2008
Średnie Oceny:
Średnia z 35 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Butryk89
Ekspert
2016.04.22