Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Total War: SHOGUN 2 - Fall Of The Samurai (PC)

Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów PC

Total War: SHOGUN 2 - Fall Of The Samurai

Samodzielny dodatek do gry strategicznej Total War: SHOGUN 2, należącej do popularnego cyklu Total War, rozwijanego od lat przez brytyjskie studio Creative Assembly.

To jest dodatek do gry Total War: SHOGUN 2.

Strategiczne | RTS | turowe | multiplayer | strategiczne wojenne | samuraje | XIX wiek

PC Windows
Okładka Total War: SHOGUN 2 - Fall Of The Samurai (PC)

producent: Creative Assembly

wydawca: SEGA

wydawca PL: CDP

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

23marca2012

23marca2012

pudełko PL

Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów skupia się na konflikcie pomiędzy zwolennikami cesarza, a ostatnim siogunatem. Nowa kampania, bazująca na wydarzeniach związanych z okresem wojny domowej Boshin, rozpoczyna się w 1864 roku, a jej kres twórcy przewidzieli na rok 1870. To czas starcia tradycyjnej kultury siogunów z nowoczesną armią wykorzystującą broń palną. Zadaniem gracza jest wprowadzenie Japonii w erę nowoczesności. Twórcy zapewnili możliwość rozegrania 4 całkowicie nowych bitew historycznych, opartych na dramatycznych starciach z czasów wojny domowej Boshin.

Do naszej dyspozycji oddano 6 nowych grywalnych rodów. Trzy z nich (Aizu, Nagaoka, Jozai) są poplecznikami ostatniego siogunatu, a druga połowa (Choshu, Satsuma, Tosa) popiera cesarza. Trzy kolejne frakcje (Saga, Obama oraz Saga) przeznaczono jako dodatki DLC. Znaczącą rolę podczas wojny domowej odgrywają też zagraniczne mocarstwa. Relacje z Amerykanami, Brytyjczykami i Francuzami bezpośrednio wpływają na możliwości rekrutowania jednostek i potencjał rozwoju technologicznego.

Mapa kampanii została rozszerzona na północ o nową wyspę Ezo (dzisiejsze Hokkaido) i po raz pierwszy w serii Total War przedstawia sieć linii kolejowych. Gracz może budować własne trakcje transportu szynowego w celu przemieszczania armii i agentów pomiędzy regionami. Co ciekawe, linie kolejowe można sabotować, a wrogie transporty blokować, poprzez przejmowanie kontroli nad częścią linii lub stacjami. Dodano też 39 jednostek lądowych oraz 10 pływających (parowe okręty wojenne oraz zagraniczne pancerniki). Nie zabrakło również nowych agentów. Do duetu ninja (tutaj jako Shinobi) i Gejszy dołączyli: Zamorski weteran (specjalista w prowadzeniu wojny nowoczesnej) oraz Ishin Shishi (stronnictwo procesarskie) i Shinshengumi (reprezentujący frakcje klany shogunatu). Obaj ostatni przypominają Metsuke – znanego z podstawowej wersji gry kontrwywiadowcę i propagandzistę. Oczywiście cała piątka dysponuje specjalnym drzewkiem umiejętności. Dodatkowo działalność każdego z agentów została podzielona na pion dywersyjny oraz propaństwowy.

Kolejną innowacją, która została wprowadzona w Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów jest oblężenie portu. Twórcy zaimplementowali nowe sposoby interakcji jednostek morskich i lądowych. Podczas bitwy lądowej armie mają możliwość korzystania ze wsparcia okrętów (ostrzał artyleryjski), a nabrzeżne działa mogą ostrzeliwać obiegające port jednostki nawodne. Natomiast z pozycji mapy strategicznej, nasza flota będzie mogła ostrzelać wybrzeże przeciwnika. Jednak prawdziwą nowością Zmierzchu Samurajów jest pojawienie się na polach bitewnych Japonii nowoczesnej broni palnej, w tym kartaczownic Gatlinga oraz działek Armstronga i Parrotta – wszystkie z możliwością ostrzału linii wroga z perspektywy pierwszej osoby. W podobny sposób będziemy mogli posługiwać się artylerią pokładową naszej floty. W Zmierzchu Samurajów niestety zrezygnowano z faktorii oraz flot handlowych.

Uaktualniono też tryb wieloosobowy. Wprowadzona została nowa mapa podboju oddająca dziewiętnastowieczne tło historyczne. Otrzymaliśmy całkowicie nowego awatara Zmierzchu Samurajów, zawierającego ponad 40 przedstawicieli świty, 30 elementów zbroi oraz XIX-wieczne drzewko umiejętności.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-8  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8.64 / 10 na podstawie 374 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.1 / 10 na podstawie 338 głosów czytelników.

Gry podobne do Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów

Klasyfikacja PEGI Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów

PC Windows

Rekomendowane: Pentium IV 2.6 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 256 MB (GeForce 6800 lub lepsza), 20 GB HDD, Windows XP/Vista/7

Japonia rozdarta – recenzja gry Shogun 2: Total War – Zmierzch Samurajów

Recenzja 23 marca 2012, 12:14

Przede wszystkim mapa strategiczna została poszerzona o wyspę Ezo (dzisiejsze Hokkaido). Pewnym modyfikacjom uległ również indeks dostępnych agentów, jak i spektrum ich działania. Otóż po raz pierwszy w serii, umieszczając naszego podopiecznego w mieście, mamy jasno pokazane, co ów agent może nam zaoferować. Do tej pory taka opcja pojawiała się tylko w przypadku chęci wkroczenia do stolicy obcego regionu. Dodatek do Shoguna II ewidentnie dokonał jasnego podziału działań agentów ze względu na operowanie poza murami naszego ośrodka politycznego, jak i poza granicami. Analogiczny zabieg zastosowano wobec armii. Teraz nasz wysłannik, poza uprzykrzaniem życia obcym formacjom militarnym, dostał możliwość niesienia wparcia wojskom pod naszym sztandarem. Do znanych już Ninja (tutaj jako Shinobi) i Gejszy dołączyli jeszcze Zamorski Weteran (dostępny tylko dla klanów procesarskich), Ishin Shishi i Shinsengumi (jedynie dla zwolenników szogunatu). Dwóch ostatnich wyglądem i posiadanymi zdolnościami można przyrównać do znanego z wersji podstawowej Metsuke, czyli przedstawiciela aparatu policji i kontrwywiadu. Zamorski Weteran to z kolei spec od nowoczesnej broni, strategii i taktyki wojennej. Bez problemu podniesie morale naszych wojaków, zmniejszy koszty ich werbunku, a jeśli trzeba wyzwie na pojedynek wrogiego generała. Ciekawym agentem jest również Gejsza. W Zmierzchu samurajów uległa swoistej „dewaluacji”. Jak pamiętamy, w „podstawowym” Shogunie 2 Gejsza była dość prestiżową agentką. Można ją było nająć tylko w jednej, konkretnej prowincji i to dopiero po uzyskaniu odpowiedniego (wysokiego) poziomu rozwoju naszego klanu.