
Data wydania: 22 lutego 2022 Wczesny dostęp
Tiny Combat Arena to symulator lotu pozwalający wziąć udział w fikcyjnym konflikcie z okresu zimnej wojny. Grę zaprojektowano tak, aby była przystępna nawet dla nowicjuszy w tym gatunku. Silnik fizyczny rządzący zachowaniem maszyn jest realistyczny, ale sterowanie łatwo opanować.
Tiny Combat Arena to symulator lotu, który zaprojektowano jako znacznie bardziej przystępną produkcję niż typowi przedstawiciele tego gatunku. Projekt opracował deweloper znany jako Why485.
Twórca zaczynał od tworzenia modyfikacji do gry Freelancer (np. Itano Circus) oraz serii Battlefield, a potem wyprodukował szereg małych darmowych produkcji, takich jak Ivy Mike, Vector Fury czy Vector Flight. Tiny Combat Arena jest jego pierwszym dużym komercyjnym tytułem i zostało wyprodukowane we współpracy z firmą MicroProse Software.
Gra pozwala pokierować myśliwcem biorącym udział w fikcyjnym konflikcie z okresu zimnej wojny. Tiny Combat Arena posiada dosyć rozbudowany silnik fizyczny, który realistycznie odtwarza zachowanie maszyn w powietrzu, ale sterowanie i mechanizmy rozgrywki są proste, tak aby dobrze bawić mogły się nawet osoby, dla których tradycyjne symulatory lotu są zbyt skomplikowane do opanowania.
Zabawę ułatwia rozbudowana baza danych, w których opisana jest każda jednostka biorąca udział w konflikcie, wraz z poradami taktycznymi odnośnie najlepszych sposobów jej eliminacji w walce.
Tiny Combat Arena nie oferuje multiplayera. Głównym trybem rozgrywki jest tytułowa Arena. W niej gra symuluje wielki konflikt zbrojny, kształtowany przez poczynania zarówno gracza, jak i sztucznej inteligencji. Przebieg wojny możemy śledzić na mapie strategicznej i z tego poziomu wybieramy misje do realizacji, podejmując decyzje o tym, jakie jednostki wesprzeć oraz gdzie nasza interwencja jest najbardziej potrzebna.
Gra oferuje także rozbudowany generator misji, który pozwala graczom szybko tworzyć samodzielne potyczki.
Tiny Combat Arena posiada nietypową oprawę wizualną, wykorzystującą czysto wektorową grafikę, pozbawioną tekstur. Produkcja w ten sposób skutecznie odtwarza klimat pecetowych symulatorów lotu z końcówki lat 80. i początku 90. ubiegłego wieku. Równocześnie tytuł oferuje liczne ulepszenia technologiczne, w tym większą skalę starć, bardziej skomplikowane modele obiektów oraz maszyn i płynniejszą animację niż to, na co pozwalały ówczesne komputery.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy
Producent: Why485 / MicroProse (PC)
Wydawca: MicroProse
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Symulatory lotnicze to nie tylko ultrarealistyczne programy, ale i przystępne dla każdego gry wypełnione akcją, jak za starych czasów Novalogic i MicroProse. Z tymi hasłami zapraszam na pierwszy „od-lotowy” przegląd flight simów i sim-cade’ów.
gry
Dariusz Matusiak
14 lutego 2024 17:00
Carrier Command 2, Regiments i WH40K: Battlesector - sprawdziłem najbardziej intrygujące strategie Steam Next Fest 2021. Obok tego premiera Gates of Hell, CSLA do ArmA 3 oraz nowe dodatki do DCS i Microsoft Flight Simulator. Zapraszam do przeglądu.
gry
Adam Kusiak
20 czerwca 2021 11:06
30 minut z Highfleet, aktualizacja do Flight Simulator, oraz zapowiedź nowego Combat Mission to tylko część z tego, co znajdziecie w dzisiejszym przeglądzie.
gry
Adam Kusiak
21 lutego 2021 11:00
Wymagania sprzętowe gry Tiny Combat Arena:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo, 1 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 lub lepsza, 1 GB HDD, Windows 10.