Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePCPS4XONE
Okładka The Solus Project (PC)

The Solus Project

Utrzymany w klimatach science fiction survivalowy sandboks, łączący elementy zręcznościowe z licznymi zagadkami logicznymi. Za powstanie tytułu odpowiada szwedzkie studio Teotl, znane głównie za sprawą takich produkcji, jak Unmechanical czy The Ball.

Przygodowe | FPP | science fiction | sandbox | elementy logiczne | survival | przygodowe gry akcji

Okładka The Solus Project (PC)

data premiery gry:

7cze2016

PC

13lip2016

XONE

18wrz2017

PS4

The Solus Project to utrzymany w klimacie science fiction survivalowy sandbox z widokiem pierwszoosobowym, dostępny na platformie PC, PS4 i XONE. Produkcję opracowało szwedzkie studio Teotl, mające na koncie grę logiczną The Ball oraz pełną łamigłówek platformówkę Unmechanical.

Fabuła

Fabuła osadzona została w tym samym świecie co The Ball, choć akcję przeniesiono w odległą przyszłość, w czasy, gdy Ziemia stoi na skraju zagłady ekologicznej. Zdesperowana ludzkość rozpoczyna poszukiwania nowych światów do skolonizowania, a my wcielamy się w członka jednej z odpowiedzialnych za tę misję ekip odkrywców. Po dwudziestu latach podróży gwiezdnej docieramy wreszcie na miejsce, ale lądowanie na planecie kończy się wypadkiem, w wyniku którego ginie cała załoga – poza postacią gracza. Co gorsza, uszkodzeniu ulega większość sprzętu, w tym urządzenia komunikacyjne. Tym samym zostajemy kompletnie sami i możemy liczyć tylko na siebie.

Mechanika

The Solus Project opiera się na przetrwaniu. Gracz, aby nie umrzeć, musi spać, zachować odpowiednią temperaturę ciała, poziom wyżywienia i nawodnienia organizmu, a także unikać obrażeń wynikających z upadku czy konfrontacji z wrogo usposobioną fauną i florą. W zdobywaniu niezbędnych surowców pomagają narzędzia, które bohater wykonać może samodzielnie, a także sprzęt odnajdywany w toku fabuły.

The Solus Project wyróżnia półotwarta struktura poziomów. Do dyspozycji gracza oddano kilka dużych, w pełni eksplorowalnych wysp oraz zamknięte poziomy podziemne. Poszczególne rejony świata różnią się od siebie wyglądem i panującymi na nich warunkami atmosferycznymi. Nawiedzane są też przez niebezpieczne zjawiska pokroju tornad, deszczu asteroid czy suszy. Każdy z sektorów wypełniony jest monumentalnymi, pradawnymi konstrukcjami, które odwiedzić można na własną rękę lub w wyniku postępu fabuły.

Gra zachęca do eksplorowania – wszystkie części świata wypełniono licznymi sekretami i znajdźkami czekającymi na odkrycie. Łącznie The Solus Project skrywa 118 artefaktów poupychanych w najtrudniej dostępnych częściach mapy, zaś historię planety, na której rozgrywa się akcja, można poznać poprzez zgłębienie 513 notatek i malowideł.

Kwestie techniczne

Wydany na platformie PC, PS4 i XONE The Solus Project odznacza się atrakcyjną oprawą graficzną, stworzoną za pomocą technologii Unreal Engine 4. W wersji PC gra oferuje dodatkowo wsparcie dla Oculus Rift, a niewątpliwą gratką dla fanów są potężne narzędzia moderskie, pozwalające w łatwy sposób dodawać do wirtualnego świata nowe lokacje i zadania.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena czytelników: 7,9 / 10 na podstawie 72 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 8,4 / 10 na podstawie 28 głosów czytelników.

Gry podobne do The Solus Project

Klasyfikacja PEGI The Solus Project

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra może przestraszyć młodsze dzieci. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe The Solus Project

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Quad Core 2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 lub lepsza, 11 GB HDD, Windows 7 64-bit
Minimalne: Dual Core 2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce 460 lub lepsza, 11 GB HDD, Windows 7 64-bit

Recenzja gry The Solus Project – trochę wybrakowana odyseja kosmiczna
Recenzja gry The Solus Project – trochę wybrakowana odyseja kosmiczna

Recenzja 9 czerwca 2016, 15:20

Przygoda ma wprawdzie charakter liniowy, ale to stwierdzenie w żadnym wypadku nie wyklucza półotwartości świata jako takiego. Oznacza po prostu istnienie głównego celu, w stronę którego „pchają” nas wszelkie inne okoliczności. W tym wypadku ów cel stanowi budowa wieży transmisyjnej, dzięki której możliwe stanie się porozumienie z pozostałymi członkami projektu Solus. I tak – robimy wszystko, by zadanie to wykonać. Wytyczne, sprawiające początkowo wrażenie miniquestów pobocznych, okazują się ściśle wiązać z wątkiem fabularnym. Setki pozostawionych przez rozbitków i Obcych zapisków przedstawiają przebieg dwóch równoległych linii fabularnych, których punktem wspólnym jest problem przetrwania ludzkości.

PC
XONE
PS4