Data wydania: 7 czerwca 2016
Utrzymany w klimatach science fiction survivalowy sandboks, łączący elementy zręcznościowe z licznymi zagadkami logicznymi. Za powstanie tytułu odpowiada szwedzkie studio Teotl, znane głównie za sprawą takich produkcji, jak Unmechanical czy The Ball. Fabuła The Solus Project osadzona została w świecie znanym z tej ostatniej gry – choć jej akcja przeniesiona została daleko w przyszłość, kiedy Ziemia staje na skraju zagłady ekologicznej.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
The Solus Project to utrzymany w klimacie science fiction survivalowy sandbox z widokiem pierwszoosobowym, dostępny na platformie PC, PS4 i XONE. Produkcję opracowało szwedzkie studio Teotl, mające na koncie grę logiczną The Ball oraz pełną łamigłówek platformówkę Unmechanical.
Fabuła osadzona została w tym samym świecie co The Ball, choć akcję przeniesiono w odległą przyszłość, w czasy, gdy Ziemia stoi na skraju zagłady ekologicznej. Zdesperowana ludzkość rozpoczyna poszukiwania nowych światów do skolonizowania, a my wcielamy się w członka jednej z odpowiedzialnych za tę misję ekip odkrywców. Po dwudziestu latach podróży gwiezdnej docieramy wreszcie na miejsce, ale lądowanie na planecie kończy się wypadkiem, w wyniku którego ginie cała załoga – poza postacią gracza. Co gorsza, uszkodzeniu ulega większość sprzętu, w tym urządzenia komunikacyjne. Tym samym zostajemy kompletnie sami i możemy liczyć tylko na siebie.
The Solus Project opiera się na przetrwaniu. Gracz, aby nie umrzeć, musi spać, zachować odpowiednią temperaturę ciała, poziom wyżywienia i nawodnienia organizmu, a także unikać obrażeń wynikających z upadku czy konfrontacji z wrogo usposobioną fauną i florą. W zdobywaniu niezbędnych surowców pomagają narzędzia, które bohater wykonać może samodzielnie, a także sprzęt odnajdywany w toku fabuły.
The Solus Project wyróżnia półotwarta struktura poziomów. Do dyspozycji gracza oddano kilka dużych, w pełni eksplorowalnych wysp oraz zamknięte poziomy podziemne. Poszczególne rejony świata różnią się od siebie wyglądem i panującymi na nich warunkami atmosferycznymi. Nawiedzane są też przez niebezpieczne zjawiska pokroju tornad, deszczu asteroid czy suszy. Każdy z sektorów wypełniony jest monumentalnymi, pradawnymi konstrukcjami, które odwiedzić można na własną rękę lub w wyniku postępu fabuły.
Gra zachęca do eksplorowania – wszystkie części świata wypełniono licznymi sekretami i znajdźkami czekającymi na odkrycie. Łącznie The Solus Project skrywa 118 artefaktów poupychanych w najtrudniej dostępnych częściach mapy, zaś historię planety, na której rozgrywa się akcja, można poznać poprzez zgłębienie 513 notatek i malowideł.
Wydany na platformie PC, PS4 i XONE The Solus Project odznacza się atrakcyjną oprawą graficzną, stworzoną za pomocą technologii Unreal Engine 4. W wersji PC gra oferuje dodatkowo wsparcie dla Oculus Rift, a niewątpliwą gratką dla fanów są potężne narzędzia moderskie, pozwalające w łatwy sposób dodawać do wirtualnego świata nowe lokacje i zadania.
Autor opisu gry: Retromaniak
Platformy:
Xbox One 13 lipca 2016Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 4 18 września 2017Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 7 czerwca 2016Angielskie napisy i dialogi
Producent: Teotl Studios
Wydawca: Grip Games
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Survivalowa przygodówka The Solus Project może pochwalić się fantastycznie wykreowanym światem i to jest główny powód, dla którego warto się grą zainteresować - magiczne, zróżnicowane i kosmicznie piękne miejsce akcji. Rozgrywka odwołuje się do lat minionych i czyni to w udany sposób, szkoda więc, że totalnie skopano warstwę fabularną. Mimo wszystko warto się Solusem zainteresować, szczególnie jeśli jesteście fanami filmu Interstellar.
Dziś piszemy o premierze survivalowej przygodówki The Solus Project, permanentnym banie dla oszustów w Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege i o patchu 1.14d do Diablo II. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Mysiak
8 czerwca 2016 14:27
The Solus Project, niezależna międzygwiezdna przygodówka wykorzystująca Unreal Engine 4, trafi na komputery PC 7 czerwca. Obecnie gra dostępna jest w usłudze Steam Early Access. W nieco późniejszym terminie produkcja wyjdzie też na XOne.
gry
Maciej Żulpo
3 czerwca 2016 13:05
Studio Teotl, czyli autorzy The Ball i Unmechanical, pracuje nad survivalowym sandboksem Solu. Jego akcja osadzona zostanie na obcej planecie z brutalnym klimatem i licznymi sekretami.
gry
Adrian Werner
18 stycznia 2014 08:12
Popularne pliki do pobrania do gry The Solus Project.
Wymagania sprzętowe gry The Solus Project:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Dual Core 2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce 460 lub lepsza, 11 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Quad Core 2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 lub lepsza, 11 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 92 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 2453 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Maciej Żulpo
Recenzent GRYOnline.pl
2016.06.09
Recenzujemy The Solus Project, niezależną kosmiczną przygodówkę aspirującą do miana survivalowego sandboksa. Czy historia tocząca się na planecie Gliese-6143-C ma szansę podbić wszechświat?
Michal_Skowron
Ekspert
2023.10.06
Mam tę gre już dobrych pare lat i jakoś niedawno mnie wzięło aby zobaczyć co to bo lubie gry SF. Gra jest niesamowita, ten klimat osamotnienia, jakaś niezbadana planeta i w końcu szczątki jakiejs obcej cywilizacji robią swoje. Gra ma świetnie zrobione warunki pogodowe jak deszcz, grad, burze z piorunami, śnieg jak jesteśmy wysoko. Do tego dochodzą takie zjawiska jak trzęsienia ziemi, trąby powietrzne, bombardowanie przez meteoryty, wysokie i niskie temperatury wszystko to wygląda po prostu elegancko. Widoki w dzień czy w nocy, zorze polarne na niebie, wędrujące księżyce na horyzoncie po prostu coś fajnego! Grało mi się wyśmienicie a w niektórych momentach szczena mi opadła, bardzo fajna i ciekawa historia którą chciało sie poznawać! Bardzo dobry tytuł!
Butryk89
Ekspert
2016.07.01
Ocena OpenCritic
23% rekomendacji (26)
Worth Playing
Brian Dumlao
PS4Blog.net
NEOsite
Sebastian Kasparek
Marooners' Rock
Bonnie Burgette
Cubed3
Albert Lichi
>Juziu< Chorąży
Zdecydowanie polecam tę grę. Na początku myślałem, że będzie to taka krótka niezależna gra, okazało się że jest dłuższa niż się spodziewałem i im więcej grałem, tym bardziej zaskakiwała różnymi tajemniczymi rzeczami.
Gra dla fanów klimatycznych gier eksploracyjnych, bez walki (ale z ucieczką i ukrywaniem się) nietrudnymi zagadkami, ciekawym światem no i elementami surwiwalu ( w sumie to trzeba jeść, pić, spać i uważać na temperaturę). Jedna z lepszych tego typu gier na steam. Połączenie gier: Kholat, Dear Ester, Kairo, Naissancee, Penumbra, No Man Sky :P
zanonimizowany1171155 Legionista
Kolejna gra bez fabuły, co za obciach
zanonimizowany1167700 Pretorianin
kolejny symulator chodzenia, bez fabuly. jesli ktos bawi robienie samemu sobie za GM, to moze dorzucic z 1.5 -2 punkty do oceny.
ketyow Legionista
Fabuła i klimat. Dwa słowa oddające charakter tej gry. Choć rozwój fabuły w dużym stopniu toczy się przez oklepane już znajdowanie różnych wiadomości, tudzież starożytnych napisów, można uznać, że w tym wypadku jest to ok - jest to dość typowy już ostatnio kompromis w grach eksploracyjnych czy walking simulatorach, który mnie na szczęście jeszcze nie zmęczył.
Co więc w tej fabule mamy? Lądowanie na obcej planecie, która okazuje się skrywać swoje tajemnice - szybko okazuje się, że istniało na niej inteligentne życie, co oczywiście wzbudza ciekawość - czy nadal gdzieś ono istnieje, a jeśli nie, to co spotkało tę dawną cywilizację?
Nie można powiedzieć, abyśmy otrzymali jasną odpowiedź na wszystkie nasuwające się pytania, dlatego na stronie gry toczą się długie dyskusje dotyczące interpretacji pewnych zajść. Nie jest jednak tak, że gra zostawia nas bez żadnych odpowiedzi, co prowadziłoby do frustracji - jest to w tym wypadku raczej pozytywne, gdyż wciąż myślimy o grze po jej zakończeniu.
Klimat z kolei jest niesamowity. Sporo czasu spędzimy w podziemiach, rozświetlając sobie ciemności pochodnią lub latarką, a to na co w nich natrafimy będzie budowało atmosferę grozy. Chwilami gra przypominała mi wręcz dungeon crawlera - tylko bez walk. Nie jest to jednak horror straszący w sposób nagły - nic tu nam nagle nie wyskakuje na twarz - a poprzez długotrwałe budowanie atmosfery samotności i nieznanego. Nie dostajemy do rąk żadnej mapy, a opcjonalne ukryte jaskinie potrafią być skomplikowane w budowie i ze dwa razy zdarzyło mi się na trochę zgubić, co w zasadzie też sprzyjało klimatowi - czy uda mi się znaleźć wyjście nim skończy mi się woda?
Gameplay dostarcza wiele przyjemności, choć należy tutaj nadmienić, że nie jest to prawdziwy surwiwal - to tylko gra eksploracyjna z jego elementami. Wody i jedzenia znajdujemy tak duże ilości, że w zasadzie stają się elementem pomijalnym, przyjdzie nam jednak mierzyć się z bardzo uprzykrzającymi życie (ale nie rozgrywkę) warunkami atmosferycznymi - nie zawsze będziemy mogli pozwolić sobie wskoczyć do wody, żeby nie przemarznąć, a niejeden raz dostaniemy w głowę odłamkiem meteorytu, jeśli w porę nie schowamy się za zasłoną. Przejście gry nie stanowi jednak trudności, nie jest też zręcznościowo.
Pod względem wizualnym gra stoi na wysokim poziomie - nie ma się naprawdę czego wstydzić (wykorzystano silnik Unreal 4), na laptopowym GTX 1060 śmiga płynnie na najwyższych detalach, zatem optymalizacja jest ok. Pod względem audio jest jeszcze lepiej.
Do czego mógłbym mieć zastrzeżenia? Ja chętnie zobaczyłbym tu jakieś skomplikowane zagadki (jestem fanem dungeon crawlerów, a już szczególnie Legend of Grimrock II), ale tych zasadniczo nie praktycznie żadnych, a już na pewno nie trudnych. Niektórym może nie spodobać się to, że mamy tu tylko iluzję otwartego świata - tak naprawdę gra jest liniowa i nie mamy też wpływu na jej zakończenie. Dla mnie nie jest to wadą, raczej lubię gry, które stoją na pograniczu gry i filmu, po prostu w ładny wizualnie sposób, opowiadają ciekawą i klimatyczną historię, nie zmuszając mnie do zręcznościowych wygibasów (np. SOMA). Jeżeli szukacie surwiwalu - nie tędy droga. To tylko wciąż (rozbudowany gameplayowo) walking simulator.
PS Jeżeli posiadasz - instaluj grę na dysku SSD. Ja wrzuciłem na HDD i ładowała się dość powoli. Po przeniesieniu na SSD czasy ładowania są do pominięcia.
PPS Gra zajęła mi ponad 20 godzin, ale ciężko powiedzieć ile dokładnie - steam nie liczył mi czasu gry w trybie offline. Niestety - to raczej bug, ale w trybie offline większość osiągnięć steam nie zostanie zaliczonych!
Michal_Skowron Pretorianin
Mam tę gre już dobrych pare lat i jakoś niedawno mnie wzięło aby zobaczyć co to bo lubie gry SF. Gra jest niesamowita, ten klimat osamotnienia, jakaś niezbadana planeta i w końcu szczątki jakiejs obcej cywilizacji robią swoje. Gra ma świetnie zrobione warunki pogodowe jak deszcz, grad, burze z piorunami, śnieg jak jesteśmy wysoko. Do tego dochodzą takie zjawiska jak trzęsienia ziemi, trąby powietrzne, bombardowanie przez meteoryty, wysokie i niskie temperatury wszystko to wygląda po prostu elegancko. Widoki w dzień czy w nocy, zorze polarne na niebie, wędrujące księżyce na horyzoncie po prostu coś fajnego! Grało mi się wyśmienicie a w niektórych momentach szczena mi opadła, bardzo fajna i ciekawa historia którą chciało sie poznawać! Bardzo dobry tytuł!