
Data wydania: Anulowana
The Roots to gra cRPG wykorzystująca najlepsze elementy rodem z takich przedstawicieli gatunku, jak serie Final Fantasy, Wild Arms oraz Grandia. Produkcja została przygotowana przez polską grupę developerską Tannhauser Gate znaną za sprawą popularnej gry sieciowej Mimesis Online.
 
 
 
 
 
Kolejna, po Mimesis Online, produkcja polskiej grupy developerskiej Tannhauser Gate, aczkolwiek w odróżnieniu od tej pierwszej dedykowanej rozgrywce setek graczy w sieci Internet (MMOcRPG), ta przeznaczona jest do zabawy jednoosobowej. The Roots to gra będąca połączeniem elementów akcji i cRPG, wzorowana na charakterystycznych japońskich cRPG-ach, jak: Golden Sun, Wild Arms czy Grandia. Akcja rozgrywa się w świecie fantasy, zwanym Lorath i rozpoczyna się w momencie gdy starożytne, dawno zapomniane zło zaczyna się odradzać i zagrażać mistycznym drzewom-elementom, które od wieków utrzymywały porządek i harmonię na świecie. Przyszłość rysuje się w czarnych barwach, tym bardziej, że wszystko wydaje się być wynikiem starożytnej boskiej konspiracji. Bohaterem gry jest młody mężczyzna, wychowany przez starego Strażnika magicznych drzew w nazwijmy to, „rycerskim” duchu, co oznacza, iż jest człowiekiem odważnym i honorowym. To on stanie się kluczem do pokonania gromadzącego się zła...
Fabuła The Roots jest całkowicie liniowa. Autorzy skupili się przede wszystkim na tym, by opowiadana przygoda była niezwykle atrakcyjna, wciągająca oraz nieprzewidywalna, i tym samym nie pozwoliła graczowi odejść sprzed komputera zanim ten jej nie ukończy. Rozgrywkę rozpoczynamy kierując predefiniowaną postacią głównego bohatera, (tzn. nie możemy dobrać jego początkowych cech i charakterystyk), jednakże podczas dalszej przygody możemy dowolnie rozwijać jego umiejętności i zadecydować, czy będzie on wojownikiem walczącym w starciu przy pomocy mieczy i podobnych broni, czy też na odległość wykorzystując na przykład łuk, czy też rozgromi wrogów wykorzystując potężną magię.
Akcja gry przedstawiona jest w całkowicie trójwymiarowej, szczegółowej grafice, świat po którym się poruszamy jest bardzo rozległy i różnorodny. Mamy tu gęste lasy, góry, pustynię, przerażające cmentarzyska, katakumby, a nawet tak nietypowe lokacje jak latające wyspy, demoniczne przepaście i otchłanie oraz potężne fortece w innych wymiarach przestrzennych. Do wszystkich tych miejsc docieramy używając różnych środków transportu, łodzi, statków powietrznych czy magicznych potarli. Tak ogromny obszar zamieszkują dziesiątki NPC-etów. Część z nich nie ma wpływu na przygodę, część, owszem, pełni w niej ważną rolę za względu na posiadane informacje, czy przedmioty, a część może nawet dołączyć do bohatera. Łącznie prowadzona drużyna może składać się z trzech osób. Należy też dodać, iż każda postać jest inna, ma inną osobowość, cechy charakterystyczne, umiejętności, itd.
Walka rozwiązana jest w sposób analogiczny do tego, który widzieliśmy np. w serii Final Fantasy. Znaczy to, że w chwili gdy napotkamy wrogów, gra przełącza się z rozgrywki w czasie rzeczywistym, na specjalną arenę, gdzie w systemie będącym hybrydą systemu turowego i czasu rzeczywistego, stoczymy pojedynek. Gracz może wydawać polecenia swoim postaciom, wybrać taktykę ich walki (defensywna, ofensywna, etc.) czy wykorzystując magiczne umiejętności jednego członka drużyny przywoływać różne potwory i bestie do pomocy.
Autor opisu gry: Andrzej Klimczuk
Platformy:
XboxAngielskie napisy i dialogi
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Tannhauser Gate
Wydawca: Fulqrum Games / 1C Entertainment
Ograniczenia wiekowe: 12+
24 lutego 2005
Wrocławska firma Tannhauser Gate reklamuje swoją najnowszą produkcję, The Roots, hasłem „Podążaj ścieżką przeznaczenia”. Postanowiliśmy sprawdzić, czy obranie tej drogi dobrze rokuje.
 
The Roots miało być polską odpowiedzią na Final Fantasy i inne gry jRPG, które święciły triumfy na początku pierwszej dekady XXI wieku. Choć projekt nie doczekał się premiery, to jednak niektórzy gracze mogli sprawdzić jego prequel wydany na pewną nietypową platformę.
gry
Krystian Pieniążek
19 października 2025 20:00
Być może Polska nie jest „erpegowym zagłębiem”, o czym napisaliśmy już przed prawie dwoma tygodniami, ale kilka ciekawych gier z gatunku cRPG w naszym kraju powstaje. Niestety jedna z nich odeszła właśnie w niebyt. Mowa o pozycji, nazwanej The Roots i opracowywanej dotąd przez wrocławskie studio Tannhauser Gate.
gry
Radosław Grabowski
6 kwietnia 2006 13:55
Korporacja Cenega Publishing dokonała aktualizacji swojego aktualnego planu wydawniczego. Zamiast „aktualizacji planu” bardziej pasowałby tu jednak zwrot „generalnego opóźnienia w planach”, gdyż aż cztery nadchodzące projekty tejże firmy (El Matador, The Roots, Creature Conflict i UFO: Aftershock) pojawią się na rynku później, niż dotychczas zapowiadano.
gry
Krzysztof Bartnik
30 maja 2005 11:22
 
Przed trzema laty firma Tannhauser Gate wypuściła na rynek dość udaną grę MMORPG o nazwie Mimesis Online. Kolejnym ambitnym projektem tych developerów jest RPG ochrzczony mianem The Roots. Co ciekawe, siedziba wspomnianych tutaj programistów mieści się na przedmieściach dolnośląskiego miasta Wrocław.
gry
Daniel Sodkiewicz
24 lutego 2005 10:42
Fanom gier fabularnych, gra The Roots powinna być znana przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, reprezentuje ona właśnie gatunek RPG, a po drugie (to patriotyczny powód), The Roots powstaje w studiu Tannhauser Gate, polskiego developera, odpowiedzialnego m.in. za Mimesis Online. Niestety, gra nie ukaże się w zapowiadanym terminie.
gry
Maciej Myrcha
23 stycznia 2005 17:31
W poprzednim odcinku wraz z RPGDot zajmowaliśmy się największym produkcjami z gatunku komputerowych gier fabularnych. Dzisiejsza część jest zdominowana przez producentów europejskich, nie zabraknie również propozycji od developerów zza wschodniej granicy.
gry
Piotr Spychala
5 stycznia 2005 10:50
Jako wrocławianin jestem dumy, że w moim mieście działa największa liczba grup developerskich w Polsce :-). Mamy tutaj firmy takie jak Techland, Heaven X, oraz Tannhauser Gate, o której grze mam zamiar właśnie napisać. The Roots to ciekawy tytuł będący połączeniem akcji i RPG, inspirowany nieco japońskimi produkcjami. Twórcy poinformowali wczoraj, że jego oficjalna strona została wzbogacona o parę ciekawych rzeczy.
gry
Tomasz Wróblewski
11 sierpnia 2004 16:26
Dobrze zapowiadająca się pozycja polskiej grupy developerskiej Tannhauser Gate, gra The Roots - będąca połączeniem elementów akcji i cRPG - na światło dzienne wyjdzie dopiero w lutym 2005 roku, a nie jak wcześniej planowano – we wrześniu, br. Opóźnienie autorzy tłumaczą tym, że po prostu potrzebują na stworzenie tej gry więcej czasu, niż wcześniej każdy liczył.
gry
Włodarczak Adam
22 lipca 2004 12:28
Znana skądinąd firma Cenega, zapowiedziała wypuszczenie dwóch nowych pozycji na mobilną/przenośną konsolę N-Gage. Pierwszy tytuł to rasowy RPG, drugi zaś jest mieszanką (zapewne iście wybuchową!) gry akcji, horroru i dobrej przygodówki.
gry
Włodarczak Adam
8 czerwca 2004 18:27
Firma Cenega poinformowała wczoraj, że w sieci pojawiła się oficjalna strona, poświęcona grze The Roots, która w pocie czoła przygotowuje wrocławskie studio Tannhauser Gate. Znajdziemy na niej wszystkie niezbędne informacje na temat gry, wliczając w to fabułę, profile postaci a także screenshoty.
gry
Krystian Smoszna
20 marca 2004 05:44