Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS4XONE
Okładka The Long Journey Home (PC)

The Long Journey Home

Osadzona w realiach science fiction gra z elementami roguelike, strategii i survivalu, opracowana przez wewnętrzne studio deweloperskie firmy Daedalic Entertainment.

Akcji | science fiction | roguelike | sandbox | kosmiczne

Okładka The Long Journey Home (PC)

data premiery gry:

30maj2017

PC

14lis2018

PS4 XONE

The Long Journey Home to wydany na PC, PS4 i XONE kosmiczny sandbox z elementami roguelike oraz strategii. Produkcję opracował zespół Daedalic West, czyli wewnętrzne studio deweloperskie firmy Daedalic Entertainment, dla którego jest to debiutancki projekt.

Fabuła

Gra opowiada historię załogi prototypowego statku kosmicznego, będącego pierwszą jednostką w historii ludzkości wyposażoną w napęd nadświetlny. Podczas dziewiczego lotu planowano wykonanie skoku jedynie na krótki dystans. Doszło jednak do wypadku, w wyniku którego statek został rzucony w odległy i kompletnie niezbadany rejon galaktyki. Gracz wciela się w kapitana i musi odnaleźć sposób na powrót do domu.

Mechanika

Tłem akcji jest rozległy wycinek kosmosu, gęsto zapełniony planetami, przygodami i obcymi rasami. Twórcy umożliwili zwiedzanie go bez jakichkolwiek ograniczeń: sami dobieramy trasę, zadania oraz sposób ich realizacji. Konieczne jest gromadzenie surowców, walka z wrogami, szukanie artefaktów wymarłych cywilizacji oraz radzenie sobie z siłami natury, takimi jak anomalie grawitacyjne, promieniowanie lub ekstremalnie wysokie temperatury. Możliwe jest także lądowanie na powierzchniach i zdobywanie tam materiałów oraz wykonywanie questów zleconych nam przez inne rasy.

Gra posiada system symulowania sił grawitacyjnych. Kierując statkiem, musimy brać poprawkę na orbity ciał niebieskich i planować kurs tak, aby ograniczyć utratę paliwa.

W czasie zabawy musimy dowodzić czteroosobową załogą i odpowiednio rozdzielać zadania według kompetencji wybranych kosmonautów. Autorzy zadbali, aby rozgrywka wypełniona była ciężkimi decyzjami, których rezultaty ukształtują zarówno nasz własny los, jak i sytuację całej galaktyki. Dodatkową atrakcją jest system losowego generowania świata, przez co przy każdej rozgrywce czekają na nas nowe przygody i zagrożenia.

Ponadto dostępny jest rozbudowany system konwersacji oparty na słowach kluczowych, pozwalający nie tylko zasięgać rad podwładnych, ale również nawiązywać stosunki z obcymi. Co ciekawe, nasze działania są równie ważne co słowa – np. część rozmówców może stać się bardziej podejrzliwa, jeśli podlecimy do nich z włączonymi tarczami. Z kolei inni Obcy mogą to uznać za oznakę mądrości. Również sojusz z jedną frakcją może przyczynić się do agresji ze strony innej rasy, a wykonanie pewnych zadań wpłynąć na pogorszenie się stosunków z jedną z nacji.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 7,1 / 10 na podstawie 13 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7,5 / 10 na podstawie 10 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 84,90 PLN

Gry podobne do The Long Journey Home

Klasyfikacja PEGI The Long Journey Home

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język.

Wymagania sprzętowe The Long Journey Home

PC Windows

Rekomendowane: Quad Core 3 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970/Radeon R9 380 lub lepsza, 16 GB HDD, Windows 7/8/10
Minimalne: Dual Core 3 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 650 Ti/Radeon HD 7790 lub lepsza, 16 GB HDD, Windows 7/8/10

Recenzja gry The Long Journey Home – space-sim dla wytrwałych

Recenzja 30 maja 2017, 15:00

Ras jest wiele. Galaktyka The Long Journey Home nie cierpi na syndrom nowego Mass Effecta – zaludniają ją rozmaite cywilizacje, z których każda prezentuje się odmiennie, ma inne nastawienie i zazwyczaj absolutnego fioła na punkcie zagubionych gdzieś w ciemnej przestrzeni artefaktów. Twórcy starali się, by stworzony przez nich kosmos nie był nudny i faktycznie – nie jest. Można się w nim zgubić i nabić sobie guza. Jakież było moje zdziwienie, gdy jedna z zaawansowanych ras najpierw mnie miło powitała (choć nie mogłem pozbyć się wrażenia, że wita mnie tak, jak właściciel wita swojego głupiutkiego psa), a potem – gdy zabrałem obcego pasażera na gapę – porządnie ochrzaniła, wprowadzając upokarzające sankcje i odbierając zgromadzone, a potrzebne mi przedmioty.

PC
PS4
XONE