Wyszukiwarka gier
The Hundred Line: Last Defense Academy

The Hundred Line: Last Defense Academy

PCNintendo
po premierze

Data wydania: 24 kwietnia 2025

RPG, Turowe, Taktyczne, Elementy przygodowe, jRPG, Urban fantasy, Singleplayer

Gra jRPG w klimacie urban fantasy z turowym systemem walki, nieco przypominająca serię Persona. W The Hundred Line: Last Defense Academy wcielamy się w ucznia tytułowej szkoły, który staje w jej obronie, a w czasie wolnym pielęgnuje przyjaźnie zawierane z kolegami i koleżankami.

8.8

Steam

8.5

OpenCritic

Oceń
PC Windows

PC Windows

24 kwietnia 2025

Angielskie napisy i dialogi.

Nintendo Switch

Nintendo Switch

24 kwietnia 2025

Angielskie napisy i dialogi.

Statystyki graczy z Moje Gry

4graczy grało w tę grę.

1gracz ukończył tę grę.

1gracz ukończył w 100%.

3 graczy dodało tę grę do Ulubionych.

The Hundred Line: Last Defense Academy jest grą jRPG, która może budzić skojarzenia z serią Persona. Tytuł został opracowany przez studia Too Kyo Games i Media.Vision, a czuwali nad nim między innymi japoński projektant Kazutaka Kodaka (znany chociażby za sprawą serii Danganronpa) oraz reżyser i scenarzysta Kotaro Uchikoshi (mający w portfolio m.in. 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors czy choćby AI: The Somnium Files).

Gameplay

W The Hundred Line: Last Defense Academy pierwsze skrzypce odgrywają starcia z przeciwnikami. Potyczki toczą się w trybie turowym, na arenach pokrytych siatką kwadratowych pól, które oglądamy z lotu ptaka.

Czytaj więcej

Publicystyka

Opinie

24 listopada 2025

Po 200 godzinach w nowej grze mistrzów gatunku mam dość. 100 zakończeń, ale jakim kosztem...

The Hundred Line: Last Defense Academy oferuje aż sto unikalnych zakończeń... tylko jakim kosztem? Spełnienie tej ambitnej obietnicy paradoksalnie nie wyszło grze na dobre.

Po 200 godzinach w nowej grze mistrzów gatunku mam dość. 100 zakończeń, ale jakim kosztem...
7
Po 200 godzinach w nowej grze mistrzów gatunku mam dość. 100 zakończeń, ale jakim kosztem...

Wiadomości

Nowości na Steam. To będzie mocny tydzień dla fanów gier RPG
6

Nowości na Steam. To będzie mocny tydzień dla fanów gier RPG

W tym tygodniu na Steamie zadebiutują takie produkcje, jak Old Skies, Amerzone: The Explorer's Legacy, Post Trauma, The Hundred Line: Last Defense Academy, FATAL FURY: City of the Wolves, Darkest Days oraz Days Gone: Broken Road.

gry

Adrian Werner

21 kwietnia 2025 10:14

Nowości na Steam. To będzie mocny tydzień dla fanów gier RPG

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry The Hundred Line: Last Defense Academy.

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry The Hundred Line: Last Defense Academy:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-7100, 8 GB RAM, karta graficzna 2 GB GeForce GTX 660 / Radeon RX 560, 32 GB HDD, Windows 10/11 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-7100, 8 GB RAM, karta graficzna 2 GB GeForce GTX 950 / 4 GB Radeon RX 470, 32 GB HDD, Windows 10/11 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.8

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 7654 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
8.5

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 54 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.0
kęsik
PC

kęsik

Ekspert

2025.11.07

Nowa gra twórców Danganropny i Zero Escape, z Kodaką i Uchikoshim na pokładzie. Grupa uczniów znowu zostaje porwana przez tajemniczą maskotkę i umieszczona w szkole. Co może pójść nie tak?I tutaj już mamy mały twist, tym razem zadaniem naszych bohaterów jest obrona szkoły przez 100 dni przed tajemniczymi najeźdźcami, nie wymordowanie siebie nawzajem. W szkole ukryte jest coś co ma zdecydować o losie całej ludzkości i my musimy to ochronić. Co to jest nie wiadomo, ogólnie to bardzo mało wiadomo, nie wiadomo do końca gdzie my w sumie jesteśmy. Postacie są różne, mamy tutaj różny przekrój znany chociażby z Danganropny: przywódca gangu motocyklowego, dziewczyna-mechanik, rodzeństwo które nie może bez siebie żyć czy dziewczyna emo, która ma bzika na punkcie... zabójczych gier. Ja można się domyślić ta ostania po prostu pomyliła gry i często służy aby przemycić jakieś nawiązanie do DR czy ZE. W grze ogólnie jest trochę nawiązań także do innych dzieł japońskiej kultury. Nowa maskotka umówmy się, w porównaniu do Monokumy jest dosyć mdła. Tutaj będzie trochę spoilerów bo inaczej się po prostu nie da. Pierwsze ~30 godzin gry stanowi w zasadzie wprowadzenie, przeżywamy 100 dni broniąc szkoły, dzieją się różne rzeczy ale finalnie, dzięki mocy fabuły cofamy się w czasie i zaczynamy od nowa. Czyli sprawa się rypła a my chcemy wszystko naprawić. I w zasadzie tutaj zaczyna się właściwa gra. Albo wręcz nowa gra, bo sama gra w tym momencie dodaje sobie dwójkę do tytułu. Dopiero od tego momentu pojawiają się wybory, różne ścieżki i zakończenia. A tych zakończeń jest dosyć sporo bo aż 100. I tu mój chyba największy zarzut, gra jest zbyt długa. Zaliczenie wszystkiego zajęło mi ponad 190 godzin. Gdyby gra była o połowę krótsza, a endingów 50 nic złego by się nie stało. Szczególnie, że z tych stu zakończeń może z 10-20 jest jakiś w miarę sensownych, reszta to w sporej części jakieś śmieci. Są w zasadzie dwie główne ścieżki, z których dowiadujemy się w zasadzie wszystko o tym co się w sumie dzieje i próbujemy to wszystko jakoś ogarnąć, tak aby wszyscy przeżyli itd. Reszta ścieżek to w większości typowy zapychacz, niektóre są całkiem ok, niektóre całkiem zabawne, bo zdążają się także mniej poważne ścieżki ale nie prowadzą one specjalnie do niczego konkretnego. Jedna ścieżka ma kilka zakończeń, może jeden ending na ścieżkę jest w miarę sensowny, reszta to w sporej mierze po prostu złe wybory i złe zakończenia. Dla mnie to nawet w tych sensowniejszych endingach w głównych ścieżkach brakuje jakiegoś outro typu " co było dalej". Gra się po prostu urywa, lecą napisy i do widzenia.Mechanicznie i jeżeli chodzi o formułę gry mamy mieszankę Danganropny i Zero Escape: jesteśmy zamknięci w szkole, możemy się po niej poruszać jak po wyspie w DR2, możemy dawać naszym towarzyszą prezenty i budować z nimi relację, mamy też jeden wielki flowchart z naszymi wyborami i ścieżkami po którym możemy lawirować. Dosłownie chyba 3 pojawia się tak zwany story lock znany z ZE, który oznacza, że dana ścieżka jest zablokowana dopóki nie zrobimy wystarczającego progresu gdzieś indziej. Mamy także gameplyowe nowości czyli turowy system walki, gdzie bronimy naszej szkoły przed falami najeźdźców oraz eksplorację okolic szkoły w poszukiwaniu surowców, których używamy do ulepszania naszych broni, czy tworzenia różnych gadżetów pomocnych w walce czy prezentów. Walka jest dosyć prosta ale czasami potrafi dać w kość, w późniejszym etapie gry mamy już możliwość pomijania walk, które odbyliśmy już w jakieś innej ścieżki to znacząco pomaga i trochę przyśpiesza przechodzenie gry. Eksploracja odbywa się na zasadzie gry planszowej, gdzie poruszamy się po polach wybierając kostkę z liczbą posunięć. Są pola, która mogą nam dać surowce, są pola walki z przeciwnikami itp. Ogólnie gra się w to całkiem przyjemnie, ale czas jaki się spędzą grą sprawia, że później to się ma ochotę to wszystko przeklikiwać. Gra ma oczywiście styl graficzny rodem z DR, muzykę tego samego autora więc można poczuć się jak w domu. Ale jednak soundtrack nie jest chyba aż tak dobry jak w tamtych grach.Reasumując jest to dobra gra, ale nic więcej. Liczyłem szczerze mówiąc na coś trochę lepszego. Jest to gorsze niż DR i ZE, mniej ciekawsze. Ta długość jak dla mnie naprawdę jest zbyt długa, tym bardziej że jakichś endingów z tak zwanym happy endem to zbytnio tutaj nie uświadczymy. Tak naprawdę tylko te dwie główne ścieżki są warte doświadczenia. Reszta to po prostu alternatywny bieg wydarzeń, którzy czasami skręca w dosyć dziwne rejony, dosyć mało związane z tym co pierwotnie robiliśmy jak chociażby I nawet jeżeli jakaś ścieżka będzie całkiem solidna to jej zakończenie może być dosyć słabe i mało satysfakcjonujące. Dobra gra, ale zbyt rozwleczona, zbyt dużo zapychacza, który mało wnosi poza paroma fajnymi momentami.

Ocena STEAM

8.8

Bardzo pozytywne (7 654)

[title]

Główne zalety gry

  • Ambitna narracja: Gra oferuje złożoną narrację z 100 różnymi zakończeniami, prezentującą szeroki wachlarz łuków postaci i wątków fabularnych.
  • Rozwój postaci: Wielu graczy uznało postacie za dobrze rozwinięte i angażujące, a niektóre ścieżki oferują głębokie emocjonalne momenty i intrygujące dynamiki.
  • Taktyczna rozgrywka: Taktyczny system walki jest ogólnie chwalony za to, że jest zabawny i angażujący, szczególnie podczas pierwszego przejścia.
  • Wysoka jakość produkcji: Gra wyróżnia się imponującą jakością produkcji, w tym aktorstwem głosowym i muzyką, które rezonują z fanami gatunku.
  • Możliwość wielokrotnego przechodzenia: Różnorodność zakończeń i ścieżek zachęca do wielokrotnych przejść, pozwalając graczom odkrywać różne aspekty fabuły.

Główne wady gry

  • Niekonsekwentna jakość pisania: Wiele recenzji podkreśla, że podczas gdy niektóre ścieżki są wyjątkowe, inne są słabo napisane, co prowadzi do braku spójności i satysfakcji w różnych zakończeniach.
  • Powtarzalna rozgrywka: Mechaniki walki i eksploracji mogą stać się nużące, szczególnie gdy gracze przechodzą przez wiele rozgrywek, co prowadzi do uczucia zastoju w rozgrywce.
  • Problemy z tempem: Długość gry i tempo są krytykowane, a niektórzy gracze czują, że gra zbyt długo trwa i mogłaby skorzystać na lepszym montażu.
  • Niekonsekwencje postaci: Niektóre postacie są opisywane jako jednowymiarowe lub słabo rozwinięte w niektórych ścieżkach, co prowadzi do niezadowolenia z ich łuków.
  • Nierozwiązane wątki fabularne: Kilku graczy wyraziło frustrację z powodu nieodpowiedzianych pytań i luźnych końców w narracji, nawet po ukończeniu gry.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Bardziej spójna struktura fabularna: Gracze zasugerowali, że bardziej zjednoczone podejście narracyjne lub mniejsza liczba autorów mogłaby poprawić ogólną jakość fabuły.
  • Zróżnicowane mechaniki walki i eksploracji: Istnieje pragnienie większej różnorodności scenariuszy walki i mechanik eksploracji, aby zapobiec powtarzalności i nudzie.
  • Lepsza równowaga między ścieżkami: Niektórzy użytkownicy apelowali o bardziej zrównoważony podział jakości między ścieżkami, ponieważ wielu uważało, że nie wszystkie zakończenia zasługują na uwzględnienie.
  • Poprawione aktorstwo głosowe: Podczas gdy niektóre występy były chwalone, inne były krytykowane za brak doświadczenia, co wpływało na ogólną immersję.
  • Ulepszenia jakości życia: Niektórzy gracze zauważyli, że dodatkowe aktualizacje mające na celu poprawę płynności rozgrywki i redukcję elementów powtarzalnych byłyby korzystne.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, "The Hundred Line - Last Defense Academy" jest doceniana za ambitny zasięg i angażujące postacie, ale również spotyka się z istotnymi krytykami dotyczącymi wykonania, szczególnie w zakresie spójności narracyjnej i tempa rozgrywki.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Ocena OpenCritic

8.5

93% rekomendacji (54)

Opecritic
9,5 / 10

Loot Level Chill

Lyle Pendle

Loot Level Chill
4,5 / 5

Digital Trends

George Yang

Digital Trends
5 / 5

oprainfall

Steve Baltimore

oprainfall
9 / 10

WayTooManyGames

Oliver Shellding

WayTooManyGames
90 / 100

RPG Fan

Sean Cabot

RPG Fan

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl