Data wydania: 10 grudnia 2009
999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors to utrzymana w konwencji thrillera gra przygodowa, wyprodukowana przez japońskie studio Chunsoft z myślą o konsoli Nintendo DS. Gracz kieruje poczynaniami uczestnika dziwacznej gry, w której stawką jest wydostanie się z tonącego okrętu.
GRYOnline
Gracze
999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors to wydana na platformę NDS przygodówka utrzymana w klimacie thrillera. Grę opracowało japońskie studio Spike Chunsoft, a głównym projektantem i scenarzystą był Kotaro Uchikoshi, specjalizujący się w produkcjach typu visual novel, takich jak Never 7: The End of Infinity, Ever 17: The Out of Infinity czy 12Riven: The Psi-Climinal of Integral.
Poznajemy historię 21-letniego japońskiego studenta imieniem Junpei. Zostaje on odurzony przez zamaskowanego napastnika, po czym budzi się w zamkniętej kajucie. Po sforsowaniu drzwi odkrywa, że wraz z ośmiorgiem nieznajomych znalazł się na pokładzie luksusowego statku wycieczkowego. Szybko okazuje się, że cała dziewiątka została porwana przez psychopatę przedstawiającego się jako Zero w celu rozegrania sadystycznej gry. Jej uczestnicy mają 9 godzin, by dostać się do drzwi oznaczonych numerem 9. Nie mogą sobie pozwolić na chwilę zwłoki, gdyż statek powoli tonie i po upłynięciu limitu czasowego wszyscy zginą.
Wydane na konsolę NDS 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors to przygodówka łącząca dwa popularne podgatunki. Pierwszym z nich jest visual novel, z których mechaniki zaczerpnięto sekcje fabularne. W nich biernie śledzimy rozwój opowieści prezentowany za pomocą dwuwymiarowych obrazów i tekstu, co pewien czas podejmując decyzje, które w istotny sposób wpływają na dalszy bieg historii. Należy zaznaczyć, że gra jest bardzo nieliniowa. Nasze wybory ostatecznie mogą doprowadzić do jednego sześciu możliwych zakończeń fabularnych, przy czym tylko jedno jest „właściwe” i pozwala odkryć całą prawdę.
Drugim typem są sekcje wzorowane na przygodówkach logicznych z kategorii escape the room. Te fragmenty wykonano w pełnym 3D, pozwalając nam na swobodne eksplorowanie lokacji z perspektywy pierwszoosobowej. W trakcie kampanii gracz raz za razem trafia do zamkniętych sekcji statku i poprzez przeszukiwanie otoczenia, odnajdywanie przedmiotów oraz rozwiązywanie łamigłówek musi wymyślić sposób na wydostanie na zewnątrz.
Oprawa wizualna 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors utrzymana jest w konwencji anime, a projekty postaci opracował artysta Kinu Nishimura, znany głównie z wielu produkcji studia Capcom. Z kolei ścieżkę dźwiękową gry skomponował Shinji Hosoe, czyli autor muzyki do Folklore, Ridge Racer 7 oraz Tekken 6.
Autor opisu gry: Aleksander Kaczmarek
Platformy:
Nintendo DS
Producent: ChunSoft
Wydawca: Aksys Games
Ograniczenia wiekowe: 16+
Studio Spike Chunsoft zapowiedziało na pecety, PlayStation 4 i PlayStation Vita projekt Zero Escape: The Nonary Game. Będzie to kolekcja zawierająca odświeżone wersje dwóch kultowych japońskich przygodówek: 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors oraz Zero Escape: Virtue's Last Reward.
gry
Adrian Werner
1 listopada 2016
Podczas konwentu Anime Expo 2016 ogłoszono, że gra 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors, czyli wyśmienita przygodówka z Nintendo DS, doczeka się ulepszonej konwersji na nowe platformy. Najprawdopodobniej chodzi tu o pecety i PlayStation Vita.
gry
Adrian Werner
3 lipca 2016
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 258 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Jerzy Bartoszewicz
GRYOnline.pl Team
2014.02.22
Uprowadzona przez szaleńca grupa przypadkowych ludzi zostaje uwięziona w tonącym liniowcu. By przeżyć i wydostać się z pułapki muszą współpracować, by wygrać dziwaczną, matematyczną grę, do udziału w której chce ich zmusić sadystyczny porywacz. Jak jednak się zjednoczyć, gdy każdy może być zarówno sojusznikiem, jak i wrogiem?
Admin Senator
999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors - recenzje graczy
AntaresHellscream Pretorianin
Uprowadzona przez szaleńca grupa przypadkowych ludzi zostaje uwięziona w tonącym liniowcu. By przeżyć i wydostać się z pułapki muszą współpracować, by wygrać dziwaczną, matematyczną grę, do udziału w której chce ich zmusić sadystyczny porywacz. Jak jednak się zjednoczyć, gdy każdy może być zarówno sojusznikiem, jak i wrogiem?
zanonimizowany1295728 Generał
Jak cudem tak dobra gra nie ma komentarzy?!
Bo visual novel to niszowy gatunek w Polsce. Jakość gry nie ma tu nic do rzeczy.
Nobody_important Pretorianin
Jak cudem tak dobra gra nie ma komentarzy?!