Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePS4PCSwitchXONE
Okładka The Fall Part 2: Unbound (Switch)
OkładkaThe Fall Part 2: Unbound (Switch)

The Fall Part 2: Unbound

Przygodowa gra akcji z elementami platformówki, stworzona przez niezależne studio Over the Moon Games. Produkcja stanowi bezpośrednią kontynuację The Fall, którego debiut przypadł na rok 2014.

Przygodowe | science fiction | platformówki | metroidvania | indie | 2.5D | przygodowe gry akcji

Kolekcja gier
Obserwuj grę

The Fall Part 2: Unbound Premiera

13lut2018

PC PS4 XONE Switch

Gry podobne do The Fall Part 2: Unbound

Knytt Underground

Unepic

FAR: Lone Sails

The Fall Part 2: Unbound to osadzona w realiach science fiction przygodowa gra akcji w konwencji platformówki, czerpiąca z mechaniki klasycznego gatunku zwanego metroidvanią. Wydany na platformę PC, Switch itd. tytuł jest drugą częścią planowanej trylogii, zapoczątkowanej w 2014 roku ciepło przyjętą grą The Fall, która pojawiła się najpierw na komputerach osobistych, a następnie została przeniesiona także na konsole ósmej generacji. Za stworzenie obu produkcji odpowiada niezależne studio Over the Moon Games, pod wodzą weterana branży Johna Warrena. W odróżnieniu od pierwowzoru, druga część cyklu pojawiła się równolegle na wszystkich platformach sprzętowych.

Fabuła

Fabuła The Fall Part 2 rozpoczyna się bezpośrednio po wydarzeniach z pierwszej części gry, w której kontrolując wbudowaną w wojskowy skafander sztuczną inteligencję o nazwie ARID, staraliśmy się ocalić życie rannego pilota. W kontynuacji ARID opuszcza swą dotychczasową platformę (czyli wspomniany skafander) i trafia do rozległej, globalnej sieci, a jej głównym zadaniem staje się uratowanie samej siebie. W tym celu musi ona przejmować kontrolę nad różnymi napotkanymi robotami, z których każdy odznacza się zupełnie inną osobowością i możliwościami.

Mechanika

Mechanika rozgrywki w The Fall Part 2 stanowi rozwinięcie rozwiązań pierwowzoru, łącząc w sobie elementy platformowe i eksploracyjne z klasycznych, dwuwymiarowych odsłon serii Metroid oraz sposób interakcji ze światem właściwy typowym przygodówkom point-and-click. Największą nowością gry jest fakt, że podczas zabawy przejmujemy kontrolę nad różnymi postaciami, z których każda odznacza się odmiennymi możliwościami oraz ograniczeniami. Rozwiązanie to znacząco urozmaica rozgrywkę, a dodatkowo jest pretekstem do wprowadzenia kilku odmiennych mechanik poruszania się oraz walki. Podobnie jak w pierwszej części gry, autorzy położyli spory nacisk na integrację gameplayu z warstwą fabulaną, więc wszelkie czynności wykonywane w grze mają swój cel oraz uzasadnienie i są ściśle powiązane z opowiadaną historią.

Kwestie techniczne

Wydana na platformie PC, Switch itd. gra The Fall Part 2: Unbound powstała na popularnym silniku Unity i odznacza się klimatyczną, dwuwymiarową oprawą graficzną, utrzymaną w dość ciemnej tonacji kolorystycznej. W porównaniu z pierwszą częścią gry znacząco ulepszono sterowanie, które było jednym z bardziej krytykowanych elementów The Fall.

Ostatnia modyfikacja 16 sierpnia 2016

Tryb gry: single player  

Klasyfikacja PEGI The Fall Part 2: Unbound

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. W grze pojawiają się nagość i/lub zachowania seksualne lub nawiązania do zachowań o charakterze seksualnym. Gra zawiera elementy przemocy.

The Fall Part 2: Unbound Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Intel Dual Core 3.0 GHz
  • 8 GB RAM
  • karta grafiki 2 GB GeForce GTX 1050 lub lepsza
  • 1400 MB HDD
  • Windows 7/8/10
PC
Switch
PS4
XONE