Data wydania: 28 października 2011
Sword of the Stars 2: The Lords of Winter to druga część kosmicznej strategii autorstwa studia Kerberos Productions. Akcja gry osadzona została po wydarzeniach przedstawionych w Sword of the Stars i koncentruje się wokół pojawienia się w galaktyce prastarej rasy Suul’ka. Gracze mają okazję sprawdzić się zarówno w zarządzaniu międzyplanetarnym imperium jak i w roli dowódców wojskowych.
Gracze
Steam
Sword of the Stars 2: The Lords of Winter to kontynuacja udanej strategii kosmicznej z 2006 roku, w której przyjdzie nam objąć przywództwo nad jednym z galaktycznych imperiów. Za produkcję odpowiada Kerberos Studios, firma założona przez ludzi odpowiedzialnych za powstanie Homeworld: Cataclysm.
Akcja toczy się jakiś czas po wydarzeniach z pierwszej części. Dostępne jest wszystkie sześć nacji, znanych z pierwowzoru oraz rozszerzeń do niego. Dodatkowo wprowadzono jedną nową: Suul’ka. To prastara cywilizacja, która przez tysiąclecia potajemnie manipulowała losem młodszych ras. Jej pojawienie się znacznie zaburza równowagę sił w galaktyce. Jednym z rezultatów tego jest sytuacja w Imperium Zuul, które w momencie rozpoczęcia gry stoi na krawędzi wojny domowej. Połowa z jego mieszkańców wciąż widzi w Suul’ka pradawnych bogów, a reszta pragnie wyzwolić się spod panowania swoich dawnych panów. Z kolei ciężko doświadczona przez wojnę ludzkość spokorniała i jest teraz bardziej tolerancyjna w stosunku do obcych ras.
Gra dzieli się na część strategiczną i taktyczną. W tej pierwszej zarządzany naszym galaktycznym imperium. Podbijamy systemy, rozwijamy technologie, budujemy armie itd. Natomiast sfera taktyczna polega na toczeniu kosmicznych bitew w pełnym trójwymiarze. W porównaniu z poprzednikiem znacznemu przemeblowaniu uległy mechanizmy rozgrywki. Każda z ras już na starcie dysponuje bardziej zindywidualizowanym drzewkiem rozwoju technologicznego. Jednym z przykładów tego są kosmiczne statki klasy Leviathan - trzy razy większe niż znane z pierwowzoru Dreadnoughty.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows
Producent: Kerberos Productions
Wydawca: Paradox Interactive
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o dziesiątej rocznicy Dark Age of Camelot, ścieżce dźwiękowej do Forza Motorsport 4, dodatku do Dead Island, a także mapie i instrukcji z The Elder Scrolls V: Skyrim.
gry
Piotr Doroń
11 października 2011 14:06
Specjalizująca się w grach strategicznych szwedzka firma Paradox Interactive ujawniła swoje najbliższe plany wydawnicze. Dowiedzieliśmy się dzięki temu, kiedy na półki sklepowe trafią tytuły takie jak Sengoku, Sword of the Stars 2 czy Pirates of Black Cove.
gry
Adrian Werner
13 maja 2011 14:58
Firma Paradox Interactive ujawniła, jakie gry zaprezentuje na sierpniowych targach gamescom w Kolonii. Lista potwierdzonych tytułów liczy sobie tylko cztery pozycje, ale już teraz zastrzeżono, że pokazane zostaną także niezapowiedziane dotychczas produkcje.
gry
Marcin Skierski
5 sierpnia 2010 13:34
W styczniu firma Paradox Interactive ujawniła, że trwają pace nad kontynuacją kosmicznej strategii Sword of the Stars. Twórcy tego tytułu obecni byli na tegorocznym E3 i wzięli udział w wywiadzie z fanami. Dzięki temu otrzymaliśmy sporo nowych informacji oraz pierwsze screeny.
gry
Adrian Werner
18 czerwca 2010 09:24
Wymagania sprzętowe gry Sword of the Stars 2: The Lords of Winter:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.4 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza), 2 GB HDD, Windows XP/Vista/7.
Średnie Oceny:
Średnia z 92 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 669 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Torquadon Centurion
Gra w najlepszym wypadku jest wczesną betą...
zanonimizowany486119 Junior
(niestety) kupilem..... gra jest kompletnie niekompletna jak ja dokonczą za parę miesięcy to można się chwile pobawić
Torquadon Centurion
Tak dla potwierdzenia: miesiąc minął prawie, a patch ledwie kilka błędów naprawił. Do późnej bety jeszcze daleko...
Gromb Generał
Niestety to prawda. według informacji na forach zagranicznych potrzeba, co najmniej kilka miesięcy, by gra mogła ruszyć i dawała jakakolwiek przyjemność z grania. Paradox i Kerberos poszli po bandzie i wypuścili nawet nie betę, ale alfę. Jak można było tak nadszarpnąć kredyt zaufania graczy na całym świecie?!
Póki co, NIE KUPOWAĆ! i cierpliwie poczekać hm... może październik tego roku będzie dobrym terminem.
Hyde911 Pretorianin
Niestety ta gra nadal nie nadaje się do grania. O ile działa już stabilnie i poprawiono większość błędów to niestety wydajność nadal leży. I to nie w czasie walk ale na ekranie mapy. Z biegiem czasu interfejs chodzi coraz gorzej do moment gdy dowolne okno otwiera się 1-2 sekundy. Niby nie dużo, ale biorąc pod uwagę, że cały czas przeskakuje się z jednego okna do drugiego w pewnym momencie po prostu nie da się grać.
Gdyby to była słaba to od razu bym ją wywalił, ale najgorsze jest to że to poza wydajnością jest dobra gra. Jest jak jedynka tylko więcej i lepiej. Tylko dlatego kilka razy do niej podchodziłem ale niestety się nie da.