67. strzelanki
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 67. Najpopularniejsze gry o tematyce strzelanki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

KARMA: Operation Barbarossa
Akcji 22 stycznia 2009
KARMA: Operation Barbarossa to strzelanina FPS, która jest dedykowana wyłącznie rozgrywce sieciowej. Przenosimy się do alternatywnej rzeczywistości, w której II wojna światowa nie skończyła się w 1945 roku.

Quake Arena Arcade
Akcji 15 grudnia 2010
Reedycja popularnej pecetowej strzelaniny Quake III: Arena (wraz z dodatkiem Team Arena), opracowana przez Pi Studios. Ogólne założenia rozgrywki w Quake Arena Arcade pozostały zgodne z pierwowzorem, a całość koncentruje się przede wszystkim na dynamicznych pojedynkach wieloosobowych, rozgrywających się na ponad 40 zróżnicowanych arenach, z których większość zaczerpnięta została właśnie z trzeciej części cyklu.

Alcatraz: In the Harm's Way
Akcji 26 lutego 2010
Gra akcji/FPS, w której terroryści przejmują kontrolę nad wyspą Alcatraz, grożąc wystrzeleniem rakiet w stronę San Francisco. Wcielamy się w postać weterana sił specjalnych i dążymy do pokrzyżowania ich planów.

Primal Carnage
Akcji 29 października 2012
Strzelanka, w której gracze wcielają się w najemników lub dinozaury. Oferuje zarówno rozgrywkę solową i tryb kooperacji. Sednem zabawy jest jednak współzawodnictwo i tryb Power Grid, w którym drużyny próbują przejąć kontrolę nad punktami. Gra wykorzystuje silnik Unreal Engine 3.

Blacklight: Tango Down
Akcji 7 lipca 2010
Taktyczna gra akcji rozgrywająca się w niedalekiej przyszłości. Wcielamy się w specjalny oddział wojskowy, który rusza by powstrzymać zbuntowanego pułkownika CIA. Sercem gry jest jednak przede wszystkim rozbudowany tryb sieciowy. Całość powstała na bazie silnika Unreal 3.0.

Onslaught
Akcji 13 lutego 2009
Dynamiczna strzelanka z widokiem z pierwszej osoby. Otrzymujemy misję zbadania sytuacji jednej z ziemskich kolonii, z którą stracono kontakt. Na obcej planecie musimy zmierzyć się z rasą kosmitów przypominających robaki.

The Conduit
Akcji 23 czerwca 2009
The Conduit to przygotowana z myślą o możliwościach technicznych konsoli Nintendo Wii pierwszoosobowa strzelanina autorstwa studia High Voltage Software. Akcja gry przedstawia alternatywna wersję historii. Na przełomie XX i XXI wieku na Ziemię docierają obcy. Gracz wciela się w agenta Forda, a jego zadaniem jest odparcie inwazji przybyszów z Kosmosu.

Skyscraper
Akcji 29 sierpnia 2008
Dynamiczna strzelanina z widokiem z oczu głównego bohatera. Wcielamy się w postać uwięzionego w wieżowcu naukowca, który musi uratować swoich kolegów z pracy oraz pokonać terrorystów.

Dark Earth: Vienna Calling
Akcji prace wstrzymane
Dark Earth: Vienna Calling jest taktycznym shooterem, którego inspirację stanowił papierowy roleplay o tym samym tytule. Scenariusz pierwowzoru napisał Samuel Miller - autor Himmlers Schoggothe oraz kilku dość makabrycznych historii osadzonych w świecie fantasy. Natomiast przygotowaniem gry zajęło się studio Homegrown Games, znane między innymi z horrorowej przygodówki Anderson & The Legacy of Cthulhu.

To End All Wars
Akcji prace wstrzymane
To End All Wars jest pierwszoosobową, wojenną strzelaniną, stworzoną przez oddział Kuju Entertainment w Sheffield (obecnie Chemistry) i przeznaczoną na konsole nowej generacji.

Grupa Błyskawicznego Reagowania
Akcji 13 lutego 2008
G.B.R.: The Fast Response Group to pierwszoosobowa, taktyczna gra akcji, podejmująca modną w XXI wieku tematykę walki z terroryzmem. Stworzona przez zespół Ural Games pozycja adresowana jest do odbiorców w przedziale wiekowym 16-45 lat i pozwala na wcielenie się w członka wojskowej Grupy Szybkiego Reagowania (z rosyjskiego: Grupa Bystrogo Reagirowanija).

Heavy Weapon: Atomic Tank!
Zręcznościowe 24 lutego 2005
Dwuwymiarowa gra zręcznościowa, w której kierujemy małym, ale mocno uzbrojonym czołgiem. Akcja toczy się w roku 1984, a naszym zdaniem jest odparcie sowieckie inwazji. Zabawa polega na zestrzeliwaniu jak największej ilości jednostek zbrojnych przeciwnika.

Nevski Titbit
Akcji 6 października 2005
Nevski Titbit to stricte pecetowa gra z gatunku FPS, stworzona w Rosji głównie z myślą o tamtejszym rynku elektroniczno-rozrywkowym. Niniejszy produkt nawiązuje swoim klimatem do takich pozycji, jak Duke Nukem 3D, Postal 2 i Shadow Warrior. Kierujemy poczynaniami bohatera imieniem Żora, który jest świadkiem inwazji pozaziemskich najeźdźców na Sankt Petersburg.

CellFactor: Revolution
Akcji 8 maja 2007
CellFactor: Revolution to stworzona przez studio Immersion Games pierwszoosobowa gra akcji, która pozwala wcielić nam się w rolę futurystycznego gladiatora, biorącego udział w pojedynkach na specjalnie przygotowanych do tego celu arenach.

The Precursors
Akcji 4 grudnia 2009
Precursors to kolejna gra ukraińskiej firmy developerskiej Deep Shadows, odpowiedzialnej m.in. za produkcję Boiling Point: Road to Hell. Jest ona ulepszoną kompilacją starego, dobrego symulatora kosmicznego Elite, klasycznych filmów SF, świata z powieści Andre Norton oraz nowoczesnego, pierwszoosobowego shootera.

Chicago Enforcer
Akcji prace wstrzymane
Chicago Enforcer studia Touchdown Entertainment to kolejny przedstawiciel gatunku FPS. Fabuła przenosi nas do Chicago, w lata trzydzieste dwudziestego wieku, a więc w okres prohibicji. Wcielamy się w postać Jimmy’ego „Machine Guna” DeMory'ego, młodego „cyngla” w gangu sławnego Ala Capone’a.

Jurassic Park (1993)
Akcji 12 maja 1993
Multimilioner John Hammond tworzy na wyspie Isla Nublar (położonej u wybrzeży Kostaryki) jedyny w swoim rodzaju park, którego główną atrakcją są najprawdziwsze dinozaury. Chcąc dowieść bezpieczeństwa kompleksu, naukowiec zaprasza do jego odwiedzin grupę specjalistów, na czele ze znanym paleontologiem, doktorem Alanem Grantem.

Power of Destruction
Akcji 18 maja 2007
Budżetowa gra typu rail shooter, autorstwa grupy Profenix Studio, przeznaczona raczej dla mniej wymagających graczy. Twórcy czerpali inspirację z niemal legendarnego tytułu Operation Wolf, który święcił triumfy jeszcze w czasach dominacji mikrokomputerów klasy Atari XL/XE i Commodore 64.

Peacebreakers
Akcji prace wstrzymane
Peacebreakers to potraktowana z przymrużeniem oka dynamiczna wojenna strzelanka, w której wydarzenia obserwujemy zazwyczaj z perspektywy pierwszej osoby.

Metal Arms: Glitch in the System
Akcji 18 listopada 2003
Glitch – robot niewielkich rozmiarów, ale za to wielki duchem musi wyruszyć w podróż by uratować swoich mechanicznych przyjaciół i rozprawić się siłami złych robotów.

Battlefield 2: Europejskie Siły Zbrojne
Akcji 15 marca 2006
Battlefield 2: Euro Force to pierwszy z szeregu mini-dodatków, tj. „booster packów”, rozszerzających zawartość znakomitej gry akcji Battlefield 2, przeznaczonej do zespołowych potyczek w sieci.

BURN
Akcji 30 marca 2007
Burn to polska gra należąca do gatunku First Person Shooter, oferująca przede wszystkim przemyślany i rozbudowany tryb gry sieciowej.

Alliance: The Silent War
Akcji prace wstrzymane
Alliance: The Silent War to tytuł z gatunku first person perspective shooter. Akcja gry koncentruje się wokół losów rodziny, której członkowie od pokoleń parają się żołnierką.

Curse of the Catacombs
Akcji 11 lutego 1992
Gra The Catacomb Armageddon (w komercyjnej wersji znana jako Curse of the Catacombs) to druga po The Catacomb Abyss opowieść o przygodach dzielnego maga, który w pojedynkę zamierza zabić Nemesisa oraz jego popleczników.