
Data wydania: 7 marca 2011
Heavy Fire: Black Arms jest kontynuacją wydanej w 2010 roku zręcznościowej strzelaniny FPP - Heavy Fire: Special Operations. Podobnie jak w pierwowzorze, gracz wciela się w członka elitarnej jednostki wojskowej, która tym razem musi stawić czoła bezwzględnemu kartelowi handlarzy broni z Ameryki Południowej. Deweloperzy ze studia Teyon pozostali wierni konwencji „celowniczka”, wzbogacając rozgrywkę m.in.
Duża popularność, jaką gra Heavy Fire: Special Operations zyskała wśród użytkowników usługi WiiWare, sprawiła, że ekipa studia Teyon zabrała się do prac nad sequelem. Twórcy postanowili wykorzystać zdobyte doświadczenia i bazując na sprawdzonych rozwiązaniach wzbogacić rozgrywkę o nowe elementy.
Akcja Heavy Fire: Black Arms osadzona została w Ameryce Południowej. Jako rekrut elitarnej jednostki komandosów gracz wyrusza ze swym oddziałem w niebezpieczną misję, której celem jest zlikwidowanie wpływowego kartelu handlarzy bronią - Fuerza de Voluntad.
Tak jak w wydanym osiem miesięcy wcześniej pierwowzorze, rozgrywka oparta została na mechanice klasycznego „celowniczka” (rail shooter). Gracz obserwuje akcję z perspektywy pierwszej osoby (FPP), ale kierować może jedynie celownikiem broni. Jego zadaniem jest eliminowanie pojawiających się przeciwników przy użyciu sporego arsenału broni (m.in. karabinów maszynowych, granatów oraz wyrzutni rakiet)
Spośród konkurencyjnych produktów, Heavy Fire: Black Arms wyróżnia się przede wszystkim dynamiczną akcją z dużą ilością wybuchów oraz swobodą w niszczeniu elementów otoczenia (samochodów, helikopterów, beczek, drzew itd.). Nowości wprowadzone przez twórców to m.in. bardziej zróżnicowany charakter misji rozgrywanych na lądzie, z powietrza i z wody, a także zmienne warunki pogodowe, w jakich muszą radzić sobie komandosi. Zmodyfikowano również system zapisu stanu gry, wprowadzając tzw. checkpointy.
Wzorem części pierwszej, w Heavy Fire: Black Arms zagrać można samemu lub trybie lokalnej kooperacji z drugim graczem. W tym przypadku jednak warunkiem wspólnej zabawy jest posiadanie dodatkowego kontrolera Wii Remote.
Oprawa audio-wizualna gry nie odbiega od standardów wyznaczonych przez Heavy Fire: Special Operations. Grafika 3D nie należy do przesadnie szczegółowych, ale dynamika wydarzeń na ekranie oraz kinowy styl prezentacji skutecznie rekompensują drobne niedociągnięcia.
Autor opisu gry: Aleksander Kaczmarek
Dzisiaj swoją premierę za oceanem ma zręcznościowa strzelanina wyprodukowana przez krakowskie studio Teyon. Gra Heavy Fire: Special Operations przeznaczona jest wyłącznie na konsolę Nintendo Wii i dystrybuowana za pośrednictwem usługi WiiWare.
gry
Aleksander Kaczmarek
26 lipca 2010 14:37
Wymagania sprzętowe gry Heavy Fire: Black Arms:
Nintendo Wii
Wspiera:
Wii Zapper (opcjonalnie)